To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Mam pytanie, jak sie sprawuja e-mobile ??

Anonymous - Pon 30 Paź, 2006

A czy trojan robi też jakieś dostępne u nas aku o mniejszej pojemności np. 120Ah i na 12V?
Anonymous - Pon 30 Paź, 2006

krzysztof1980r napisał/a:
Dlatego właśnie ulepszam mojego rejestratora danych bo do tej pory zbierał dane tylko o obrotach w danym czasie z rozdzielczością co 100ms.
Ostatecznie będą rejestrowane:
-obroty silnika
-wypełnienie pwm
-pobierany prąd
-napięcie na silniku
-napięcie na aku
-prędkość jazdy
-kąt wzniesienia powierzchni
-temperatura w silniku

1 bajt wystarczy na każdy z parametrów a rozdzielcość co 1 sekunde chyba będzie wystarczająca wtedy to zajmie ok 28KB na godzine rejestrowania.
I tak będe to rejestrował na karcie flash więc rozdzielczość można ustawić nawet na te 100ms wtedy zajmie ok 280KB na godzine, to i tak bardzo mało.


Bardzo ciekawy projekt - jak zamierzasz mierzyc kat wzniesienia powierzchni ?
W przypadku e-roweru mozna by jeszcze wprowadzic pomiar pradu i mocy przy hamowaniu z odzyskiem oraz predkosc wzgledem wiatru. Dzieki temu mozna by zweryfikowac eksperymentalnie ile energii mozna odzyskac na danym silniku ograniczajac predkosc na stromych zjazdach.

Zbyszek Kopeć - Pon 30 Paź, 2006

Te TROJANY co podałem są najlepsze, sprawdzone w moich autach i w USA. Pojemność i napięcia pasują do auta elektrycznego, bo zasięg musi być rozsądny. Inne mogą nie zdać egzaminu.
Anonymous - Wto 31 Paź, 2006

Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem
r2d2 - Wto 31 Paź, 2006

eP napisał/a:

W przypadku e-roweru mozna by jeszcze wprowadzic pomiar pradu i mocy przy hamowaniu z odzyskiem oraz predkosc wzgledem wiatru. Dzieki temu mozna by zweryfikowac eksperymentalnie ile energii mozna odzyskac na danym silniku ograniczajac predkosc na stromych zjazdach.

prędkość względem wiatru możnaby szybko policzyć ze wskazań klucza dynamometrycznego przykręconego do pokrywki kosza na smieci ustawionego czołem do wiatru ;) no i nie zapominajmy o rejestracji temperatury ciała kierującego 8)
krzysztof1980r napisał/a:
Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem

takim trzyosiowym to nawet kąt wychylania na zakrętach mógłbyś rejestrować i optymalizować potem środek ciężkości pojazdu żeby płynniej je pokonywać ;)

Anonymous - Wto 31 Paź, 2006

krzysztof1980r napisał/a:
Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem


To masz ciekawy projekt. Zamierzasz go upublicznic by inni chetni tez mogli pomierzyc osiagi swoich maszyn w terenie, czy raczej wolisz zachowac szczegoly dla siebie ?
W koncu troche pracy bedziesz musial w to wlozyc.

Bez predkosci wiatru trudno bedzie Ci ocenic sprawnosc silnika i przeniesienia napedu. Chyba ze zamierzasz pomiary wykonywac tylko przy ladnej bezwietrznej pogodzie ale wtedy statystyki obciazenia silnika nie beda odpowiadaly realnym warunkom.
Napisz w jakim celu chcesz zbierac i przetwarzac te dane - o ile to nie tajemnica :)

pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group