To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Mam pytanie, jak sie sprawuja e-mobile ??
Anonymous - Pon 30 Paź, 2006
A czy trojan robi też jakieś dostępne u nas aku o mniejszej pojemności np. 120Ah i na 12V?
Anonymous - Pon 30 Paź, 2006
krzysztof1980r napisał/a: | Dlatego właśnie ulepszam mojego rejestratora danych bo do tej pory zbierał dane tylko o obrotach w danym czasie z rozdzielczością co 100ms.
Ostatecznie będą rejestrowane:
-obroty silnika
-wypełnienie pwm
-pobierany prąd
-napięcie na silniku
-napięcie na aku
-prędkość jazdy
-kąt wzniesienia powierzchni
-temperatura w silniku
1 bajt wystarczy na każdy z parametrów a rozdzielcość co 1 sekunde chyba będzie wystarczająca wtedy to zajmie ok 28KB na godzine rejestrowania.
I tak będe to rejestrował na karcie flash więc rozdzielczość można ustawić nawet na te 100ms wtedy zajmie ok 280KB na godzine, to i tak bardzo mało. |
Bardzo ciekawy projekt - jak zamierzasz mierzyc kat wzniesienia powierzchni ?
W przypadku e-roweru mozna by jeszcze wprowadzic pomiar pradu i mocy przy hamowaniu z odzyskiem oraz predkosc wzgledem wiatru. Dzieki temu mozna by zweryfikowac eksperymentalnie ile energii mozna odzyskac na danym silniku ograniczajac predkosc na stromych zjazdach.
Zbyszek Kopeć - Pon 30 Paź, 2006
Te TROJANY co podałem są najlepsze, sprawdzone w moich autach i w USA. Pojemność i napięcia pasują do auta elektrycznego, bo zasięg musi być rozsądny. Inne mogą nie zdać egzaminu.
Anonymous - Wto 31 Paź, 2006
Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem
r2d2 - Wto 31 Paź, 2006
eP napisał/a: |
W przypadku e-roweru mozna by jeszcze wprowadzic pomiar pradu i mocy przy hamowaniu z odzyskiem oraz predkosc wzgledem wiatru. Dzieki temu mozna by zweryfikowac eksperymentalnie ile energii mozna odzyskac na danym silniku ograniczajac predkosc na stromych zjazdach. |
prędkość względem wiatru możnaby szybko policzyć ze wskazań klucza dynamometrycznego przykręconego do pokrywki kosza na smieci ustawionego czołem do wiatru no i nie zapominajmy o rejestracji temperatury ciała kierującego
krzysztof1980r napisał/a: | Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem |
takim trzyosiowym to nawet kąt wychylania na zakrętach mógłbyś rejestrować i optymalizować potem środek ciężkości pojazdu żeby płynniej je pokonywać
Anonymous - Wto 31 Paź, 2006
krzysztof1980r napisał/a: | Kąt wzniesienia powierzchni będę mierzył żyroskopem |
To masz ciekawy projekt. Zamierzasz go upublicznic by inni chetni tez mogli pomierzyc osiagi swoich maszyn w terenie, czy raczej wolisz zachowac szczegoly dla siebie ?
W koncu troche pracy bedziesz musial w to wlozyc.
Bez predkosci wiatru trudno bedzie Ci ocenic sprawnosc silnika i przeniesienia napedu. Chyba ze zamierzasz pomiary wykonywac tylko przy ladnej bezwietrznej pogodzie ale wtedy statystyki obciazenia silnika nie beda odpowiadaly realnym warunkom.
Napisz w jakim celu chcesz zbierac i przetwarzac te dane - o ile to nie tajemnica
pozdr.
|
|
|