To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - Silnik tarczowy DC
Anonymous - Śro 11 Lip, 2012 Temat postu: Silnik tarczowy DC W moim napędzie zaplecionym w przednim w kole wbudowany jest silnik dc o konstrukcji tarczowej przekładną i wolnobiegiem.
Podczas wymiany łożysk z bardzo chińskich na lepsze moim oczom ukazała się konstrukcja rotora i statora z magnesami tylko po jednej stronie i zastanawiałem się nad dołożeniem na drugą stronę magnesów neodymowych zamiast krążka blaszanego który zamyka obwód magnetyczny i tu pytanie czy lepiej dokleić dodatkowe magnesy (tylko czy to pomoże zwiększyć prędkość obrotową?) czy dołożyć jeszcze jeden akumulator i zasilać 48V dla lepszych osiągów (obecnie vmax 25 km/h) a czasem chciało by się trochę więcej...
Nostusek - Śro 11 Lip, 2012
Przesuń szczotki w inne położenie bo widzę że masz tu regulację - możliwe że silnik przyspieszy.
Tak wlasnie regulowało się prędkość silników w maszynach drukarskich Miyakoshi... Było w nich urządzenie które obracało szczotkotrzymacz i silnik wtedy przyspieszał lub zwalniał..
Anonymous - Śro 11 Lip, 2012
Tego też próbowałem silnik może kręcił się troszkę szybciej ale występuje wtedy spore iskrzenie na szczotkach i zdecydowanie większy pobór prądu więc ustawiłem tak jak było.
Anonymous - Śro 11 Lip, 2012
RST napisał/a: | odczas wymiany łożysk z bardzo chińskich na lepsze moim oczom ukazała się konstrukcja rotora i statora z magnesami tylko po jednej stronie i zastanawiałem się nad dołożeniem na drugą stronę magnesów neodymowych zamiast krążka blaszanego który zamyka obwód magnetyczny i tu pytanie czy lepiej dokleić dodatkowe magnesy (tylko czy to pomoże zwiększyć prędkość obrotową?) czy dołożyć jeszcze jeden akumulator i zasilać 48V dla lepszych osiągów (obecnie vmax 25 km/h) a czasem chciało by się trochę więcej... |
Dołożenie magnesów może skutkować zwiększeniem strumienia magnetycznego a tym samym spowoduje zmiejszenie prędkości obrotowej silnika, a zwiększy się moment obrotowy, czyli bedzie wolny a silniejszy.
Nostusek - Czw 12 Lip, 2012
Mirek K. napisał/a: | Dołożenie magnesów może skutkować zwiększeniem strumienia magnetycznego a tym samym spowoduje zmiejszenie prędkości obrotowej silnika, a zwiększy się moment obrotowy, czyli bedzie wolny a silniejszy. |
Teoretycznie dorobienie bocznika do silnika mogłoby załatwić sprawę gdyby to był silnik szeregowy. Tutaj raczej ciężko będzie osłabić pole wirnika na tyle by rozkręcić wirnik szybciej. Zgadzam się z przedmówcą...
Jeżeli nawet wstawiłbyś dodatkowy bocznik w szereg z wirnikiem by osłabić pole to spadnie napięcie na wirniku i silnik się nie rozkręci szybciej...
Anonymous - Śro 01 Sie, 2012
usunąłem ten blaszany krążek pod szczotkotrzymaczem
zrobiłem próbę i rozpędził się do 30 km/h (i to na nie w pełni naładowanych akumulatorach)
- cel został osiągnięty
|
|
|