To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - BOMBER 4800W

Anonymous - Pon 27 Sie, 2012

Uważam taką funkcję za zbędną. W każdym innym pojeździe (motocykle, skutery itp) naciśnięcie hamulca nie wyłącza silnika. I jakoś wszyscy jeżdżą tak od lat i nic złego się nie dzieje ;)
Ale wolna wola :-D

mar56 - Pon 27 Sie, 2012

Cytat:
Waga całości - sam jestem ciekawy

Wagę roweru łatwo zmierzyć wagą łazienkową bierzesz rower pod pachę i odejmujesz od własnej wagi.

Anonymous - Pon 27 Sie, 2012

Jak dasz radę go podnieść ;)
Ostatnio moje FES mierzyłem... sprężynową wagą do... ważenia mąki, tyle że zrobiłem odpowiednią dźwignię z belki, żeby nie przekroczyć skali bo jedno wieksze kółko ma ok. 40kg :D
Oczywiście wcześniej zmierzyłem też objetość i oszacowałem na podstawie gęstości stali...

mar56 - Pon 27 Sie, 2012

Chcesz zbudować rower czy monstrum,mój rower EV waży 21 kg i spokojnie biorę go jedną ręką do góry,razem ważymy na wadze łazienkowej 112 kg.
Anonymous - Pon 27 Sie, 2012

No dzieki doładowaniu altkiem cały czas podczas jazdy i na postoju, nie mam zamiaru nosić mojego "bolida" bynajmniej ;) A poruszać się ze średnią ok. 25km/h, ale skokowo, tzn. średnia z 25 i 25 to 25, ale to też średnia z 0 i 50 :D Więc spokojnie na poboczu doładowuję acu, jadę kilka km ile "fabryka dała", ale z małymi oporami powietrza (bo mam bolida o Cx ok. 0.30 a nie rower o wspólczynniku oporu powietrza 0.95) ok. 50km/h max i tym sposobem nie jestem "zawalidrogą" na trasie i roładowuję ewentualne korki no i mam średnią 25km/h ;)
Zresztą, to niezła frajda będzie, jak na postoju sobie na spokojnie podpedałuję, przeczytam pocztę, czy popracuję nawet zdalnie jednocześnie, a później jazda za free np. jakieś 10km z prędkością AVR 50km/h i skupienie się tylko na podziwianiu jak szybko ubywa drogi a nie łapaniu ostatnich sił pod górkę :D
Mając odczyty (logi GPS w NMEA) i mapę w palmtopie/tablecie mogę oszacować ile kWh będę potrzebował na nastepne 10km... algorytmy już się opracowują-wystarczy praktycznie raz zalogować w GPS jakąś trasę albo wcześniej sobie zaplanować ciekawe miejsca na przystanki i zapisać w formacie KML.
Do tego potrzeba trochu więcej niż 20kg... najwazniejsze to nie dać się w "bolidzie" EV wyprzedać rowerzystom na "kolarkach" i maluchom EV :D
Poza tym przy 50km/h to w zabudowanym terenie nawet nie mają prawa tirowcy mrugać mi światłami i trabić, bo im załatwię kontrolę przez CB :D
A jak będę miał w miarę sensowny odzysk energii z 50-0 to spokojnie praktycznie bez strat wiekszych częściej można będzie się zatrzymywać coby spokojnie podładować acu i rozpędzić FES do prędkości przelotowej.
Byłoby idealnie, gdyby było więcej słupków EV na trasach.
To nie problem zrobić więcej pit stopów jak to ma sens ;)

MixhaL - Pon 27 Sie, 2012

zeeltom napisał/a:
Uważam taką funkcję za zbędną. W każdym innym pojeździe (motocykle, skutery itp) naciśnięcie hamulca nie wyłącza silnika. I jakoś wszyscy jeżdżą tak od lat i nic złego się nie dzieje ;)
Ale wolna wola :-D


No nie zupelnie, nie chodzi mi o odlaczanie silnika podczas hamowania bo rowniez uwazam ze to bajer.
Chodzi mi o odzysk energi podczas hamowania.
Po nacisnieciu dzwigni hamulca silnik nie tylko wylacza sie ale hamuje i dziala jako generator.
Dlatego poszukuje takich czujnikow.
Zawsze cos sie odzyska, szczegolnie przy agresywnej jezdzie w terenie.

mar56 - Wto 28 Sie, 2012

Ten odzysk energii jest większym bajerem jak te czujniki w hamulcach,które uratowały mi nieraz rower żeby nie wpadł pod samochód jak stałem na światłach i mimowolnie nacisnąłem manetkę.
Anonymous - Wto 28 Sie, 2012

MixhaL napisał/a:

Chodzi mi o odzysk energi podczas hamowania.
Po nacisnieciu dzwigni hamulca silnik nie tylko wylacza sie ale hamuje i dziala jako generator.
Dlatego poszukuje takich czujnikow.

Lepiej poszukać innego sposobu odzysku, bo ten w klasycznych masowych sterach jest pod publikę i pewnie bym zrobił w nich "bypass" tak aby przynajmniej dawało się hamować elektrodynamicznie, poprzez podpinanie do wyjścia tych 3ech faz z silnika BLDC poprzez mostek 3fazowy na kilku równoległych mosfetach w switchu AC jakiejś grzałki po nacisnięciu hamulców, bo acu 48V przestanie się ładować zanim zdąży się mocniej nacisnąć hamulce :)

BTW: A to nie jest to jakoś tak sprytnie zrobione, że hamulec ma jakiś czujnik Halla czy inny i proporcjonalnie do wciśnięcia słabiej, albo bardziej (z wiekszą częstotliwoscią) ładuje acu i tym samym mniej hamuje jak się lekko wciśnie hamulec, a mocniej przy bardziej wciśniętym?
Chociaż to byłoby sprzeczne z ideą hamulca i nie mógłby działać na tej samej dzwigni zwykły...

W sumie to lepiej chyba by było mieć manetkę gazu taką, że obrót w odwrotną stronę po prostu przełącza w kontrolowany (stopniowany) odzysk, a hamulec wiadomo co ma robić-jak najszybciej zatrzymać pojazd i też może oczywiście do acu oddawać, ale z założenia hamuje się po to aby jak najszybciej się zatrzymać, a acu nie lubi jak szybko się chce mu wpompować dużo prądu, więc to kicha musi być z takim odzyskiem w tych "chińskich" sterach i testy na jednej uczelni to potwierdzają-zwalnia się tylko do pewnej prędkości przy baterii na 48V hamując tylko silnikiem BLDC :D

MixhaL - Pon 17 Mar, 2014

Ostatnia wzmianka o konstrukcji to 2012r, od tego czasu zaszło trochę zmian w konstrukcji począwszy od osprzętu w rowerze (np. kiera, korba,pedały,support itp) a skończywszy na tym co najciekawsze czyli elektryka.
Postanowiłem przebudować rower aby dawał więcej fanu podczas jazdy i nie było czuć że to elektryk.
Pozbyłem się kilku gadżetów a sam aku przeniosłem do plecaka dzięki czemu rower teraz zachowuje się już prawie jak rower a nie ociężały elektryk, jest zwinny i dużo pewniej pokonuje się wszelkiego rodzaju zakręty, bandy, nierówności itp. Wreszcie mozna teraz naprawdę poszaleć po lasach i polnych drogach.
Niemniej jednak nie da się ukryć że tylny napęd DD daje o sobie znać i czuć wagę tylnego koła ale i tak jest niebo a ziemia.
Dzięki przeniesieniu aku do plecaka rower stał się również bardziej stealth.
Oto kilka fotek:
-wersja letnia:




-wersja na błotniste trasy czyli wcześno i późno zimowa:



Rower jest w ciągłej budowie dlatego wszelkiego rodzaju negatywne komentarze odnośnie budowy mile widziane, będę starał się wprowadzić poprawki w miarę możliwości.

tumich - Wto 18 Mar, 2014

Przekonales mnie chyba do tego, żeby aku wozić w plecaku. Aczkolwiek nie myślałeś o aku podpinanych do ramy od dołu?
Czy magicshine przednia nie przegrzewa się robiłeś chłodzenie do niej?

Anonymous - Wto 18 Mar, 2014

Nie da się tych baterii upchnąć w jakiejś podłużnej obudowie pod dolną ramą między pedałami a kierownicą? Widzę, że tam jest sporo miejsca, a wyglądu nie zepsuje.
tumich - Wto 18 Mar, 2014

Mozesz wrzucić jakiś film z jazdy tym potworem?
MixhaL - Wto 18 Mar, 2014

tumich napisał/a:
Przekonales mnie chyba do tego, żeby aku wozić w plecaku. Aczkolwiek nie myślałeś o aku podpinanych do ramy od dołu?
Czy magicshine przednia nie przegrzewa się robiłeś chłodzenie do niej?


Pewnie że myślałem nawet zakupiłem rower do przebudowy :mrgreen:
Specialized Big Hit 3 2008



Jest bardziej wdzięczny jeżeli chodzi o upchanie aku pod ramą gdyż rama jest dłuższa i delikatnie wyżej umiejscowiona dolna rura...ale pojechałem raz z ciekawości z rowerkiem do bikeparku i wsiąkłem w jazdę grawitacyjną :mrgreen:
Dlatego też pomysł z przebudowa tego speca odszedł w zapomnienie gdyż już w tej obecnej chwili bym się mogł nim chwalić :razz:
Lampka nagrzewa się ale nie na tyle żeby się jej coś stało, ma zabezpieczenia termiczne i w przypadku wysokiej temperatury zrzuca tryby na słabsze, podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów gdyż powietrze ją chłodzi i jest tylko ciepła nawet w najwyższym trybie.
Niestety filmu nie mam żadnego.

tumich - Wto 18 Mar, 2014

Jaka jes twaga twoich aku jeżeli je wozisz w plecaku? Te magicshine twoje z tego co patrzyłem to po 120$. Sporo jak za samą lampkę przednią. Zamówiłem dzisiaj SolarStrike x2 z Aliexpress za 25$ z akumulatorami ciekawe co z tego będzie. Niby 2 ledy Cree mocniejsze o 20% od tych L1, ale podobno z chłodzeniem problem i od razu nadają się do przeróbki :D

andrzejIskierka - Wto 18 Mar, 2014

a gdyby pomyśleć o uszyciu sobie pasa z takimi ala ładownicami na te aku podtrzymywanego przez tzw.: szelki szturmowe jak w armii z elementami odblaskowymi i licznymi kieszeniami na komórkę, multitoola, MP4, bidon, bagnet, batonik itd? :razz: można by jakoś zabudować w nim ładowarkę lub nie i podłączać się na przerwie do prądu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group