To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - silnik 500w 24v jakie obroty po zwiekszniu napiecia?
Nostusek - Sob 04 Sie, 2012
buckowina napisał/a: | zebatki 180 zebow napewno nigdzie nie znajde, nawet jak bym chcial takowa wykonac to byly by problemy ze zmiszczeniem, w takim razie pozostaje mi poszukiwanie jakiejs gotowej przekladni, lub calkowite zrezygnowanie z napedu poprzez korbe i zamontowaniu zebatki 80z z tylu, obok wolnobiegu i zamontowanie silnika na bagazniku. Nawet jak bym znalazl taka przekladnie to niewiadomo, czy lancuch rowerowy przeniesie tak duza moc, nie pekajac lub nadmiernie sie zuzywajac.
|
Zawsze możesz zrobić przełożenie 2 lub 3 stopniowe zanim przeniesiesz napęd na korbę. Co do przeniesienia napędu na piastę i silnik na bagażniku - zerknij sobie tutaj:
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=45
To temat o moim rowerku. Zębatkę założyłem zamiast tarczy hamulcowej po drugiej stronie niż wolnobieg i osadziłem ją na specjalnym adapterze. Rysunki techniczne jak wykonać adapter i jak roztoczyć zębatkę mam. Podpatrz coś i może Ci się co nasunie.
buckowina - Sob 04 Sie, 2012
czyli, skoro u Ciebie przy 2500rpm rower jedzie z predkoscia 34km/h , to u mnie przy ~3500rpm powinienem jezdzic w granicach 50km/h. Chyba daruje sobie przelozenia i skupie sie na montazu do kola tarczy z wolnobiegiem, aby dalo sie jechac z padnietymi aku. Myslalem nad tym,zeby zespawac wolnobieg od zebatki z wolnobiegiem od zwyklego lancucha i taki komplecik nakrecic na gwint w piascie, tylko niewiem czy uda sie zespolic, gdyz pod wplywem ciepla mechanizm wolnobiegu moze sie uszkodzic. Jesli to sie nie uda to bede probowal zamontowac zebatke z wolnobiegiem po 2 stronie piasty, ale to juz nie bedzie takie latwe, gdyz niemam piasty przystosowanej do montazu tarczy.
Nostusek - Śro 08 Sie, 2012
buckowina napisał/a: | gdyz niemam piasty przystosowanej do montazu tarczy. |
Kompletne koło za ok 100zł używane możesz juz kupić, chyba że będzie ono chińskie to taniej..
Ja wydałem na swoje koło sporo:
Obręcz 40zł (Rigida ZAC-19)
Piasta pod tarczę 65 zł ( QUANDO )
8-mio rzędowa kaseta z łańcuchem (Shimano HG40 11-30) - 70zł
Szprychy mocniejsze 54zł
Zaplatanie na 3 krzyże z równomiernym naciągiem obu stron 40 zł
Opona Kellys Cobra - 35 zł
Fartuch Schwalbe - 10 zł
Dętka Schwalbe 22 zł
Łącznie wyszło 336 zł za same koło ale jest ono naprawdę mocne..
Do tego doliczyć jeszcze musiałem 150 zł za zębatkę, roztoczenie jej i zrobienia adaptera do piasty... Jakbyś potrzebował to mam rysunki techniczne tego adaptera..
buckowina - Śro 08 Sie, 2012
Ja wiem po ile koła kosztują, gdyż sam za swoje płaciłem po 500zł/szt. (jeżdżę XC) tylko, że mam je na łożyskach maszynowych. A tak swoja drogą, poproszę o te rysunki, gdyż może uda mi się taniej to wytoczyć. Tylko zastanawiam się, czy są piasty z możliwością montażu tarczy, i wolnobiegu.
|
|
|