To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia

Anonymous - Sob 04 Sie, 2012
Temat postu: mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z mechanizmami -"przystawkami" do standardowych skrzyń które automatyzują zmianę biegów ?
(n.p. oplowski easytronic czy quickshift z reno )

nie muszę chyba dodawać że w elektryku szybszym niż typowo miejski będzie to w przyszlosci, a zasadniczo juz jest, nieodzowny element

rymi - Pon 06 Sie, 2012

Posiadam od 11 lat Corse z Easytronic - przymierzam się do przeróbki na elektryka [bo prawdopodobnie niedługo silnik będzie wymagał remontu generalnego {zaniedbania eksploatacyjne}].

Z tego co już się orientowałem to sama zmiana biegów odbywa się strikte mechanicznie [popychacze z płynem hamulcowym DOT4 użytym jako płyn hydrauliczny].

Anonymous - Pon 06 Sie, 2012

dzięki za odpowiedź
trochę mnie martwi ta hydraulika
prawdopodobnie oznacza to ze z tego konkretnie mechanizmu i jego siłowników ciężko i niecelowo będzie korzystać (dorabianie sterowania )

ale jakby Ci sie chcialo to sprawdż proszę jaki pobór mocy ma urządzenie
(może jakieś zdjęcia)

nie piszesz o awariach, czy to znaczy ze ich nie było ?

rymi - Pon 06 Sie, 2012

Wszystko jest zamknięte w osobnym układzie obok samej skrzyni - jest pompka płynu, siłownik i sterownik obok. Wg mnie sama skrzynia nie będzie żadnym problemem przy przerabianiu samego auta na elektryka, bo całość wykonywania zmiany biegów działa właśnie na prąd :-) Zresztą wspomaganie układu kierowniczego też jest na prąd [tylko czy na to wszystko wystarczy energii z aku na dłużej niż 20km ;-) ].

Zresztą na serwisie aukcyjnym mozna kupić zestaw na przerobienie tej skrzyni Easytronic na sterowanie takie zwykłe czysto manualne. A także są zdjęcia sterownika i samej skrzyni.

Od jakiegoś pół roku mam czasami szarpnięcia przy ruszaniu z jedynki [mechanik twierdzi, że to sprzęgło, a nie skrzynia] i od jakiś 2 lat przy zmianie z 1 na 2 czasami nie zmienia biegu tylko trzeba kilka sekund poczekać na załączenie się biegu, ale zdarza się to raz na kilka dni i tylko przy dwójce więc nic z tym nie robię [podobno to awaria samego sterownika skrzyni].

Nie zmienia to faktu, że w necie już się duuuuużo naczytałem o awariach tych skrzyń :-(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group