To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Nowości EV - Samochody elektryczne będą miały swoją formułę E.
Nostusek - Pon 24 Wrz, 2012
To ja się zatem do Gdańska nie mam co zapuszczać swoim spalinowcem - Pan Zbyszek miałby dość gdybym przeleciał z 50 metrów obok jego domu ze dwa razy - choć mój wydech spełnia nawet normy TUV ( nie wiem jak się robi u z kropkami)..
nanab - Pon 24 Wrz, 2012
r2d2 napisał/a: | Ciekawe czy będą rozgrywane na tych samych torach co F1, bo jeśli tak to na ile takich okrążeń wystarczy im zasilania, 1, 2 czy 3? |
Już widzę te emocje, Komentator: "ekipa ferrari ma wyjątkowo krótki czas pitstopu, jedynie 47min. 22,6s, czyżby szykowali się tylko na jedno okrążenie?"
Zbyszek Kopeć - Pon 24 Wrz, 2012
Też mnie troszkę drażni, że ja dbam o innych i jeżdżę koło nich cichutko i bez smrodow, a oni koło mnie i koło mojego domu dają z tych swoich rur, a przecież już każdy może swoje ulubione autko przerobić na EV, już 21. wiek.
Za to często widzę, jak ci u mnie smrodzący i hałasujący pilnują swojej ulicy, żeby tam mało jeździło i koniecznie bez hałasu i bez dymu, jak ktoś depnie, to zaraz wybiegają z domu lub z za płotu i ..................... .
r2d2 - Pon 24 Wrz, 2012
Kto wie może będą na pit stopach wymieniać pakiety zasilające zamiast opon
Profess - Pon 24 Wrz, 2012
Panowie, w pierwszym poście napisałem, że wyścigi będą się odbywały w miastach, a maniakev2 wkleił pełny dokument FIA w tej sprawie.
Co do hałasu, to oczywiście ryk silników, dym z palonej gumy i inne odgłosy są bezcenne ale nie wiemy jaki będzie dźwięk startujących bolidów z tym świstem kilkunastu maszyn elektrycznych jednocześnie, może będzie miał swój równie wyjatkowy urok...
A Pit stop pewnie obok traycyjnej zmiany opon będzie polegał na wymianie baterii, myślę, że 30 sek to będzie góra na wymianę baterii.
zamki - Pon 24 Wrz, 2012
Profess napisał/a: |
A Pit stop pewnie obok traycyjnej zmiany opon będzie polegał na wymianie baterii, myślę, że 30 sek to będzie góra na wymianę baterii. |
To może przynieść masę pożytecznych rozwiązań do zastosowań "cywilnych" bo dajmy na to, że ograniczą ilość pakietów i pozwola na ich ładowanie między wymianami .. zmusi to do rewolucji w konstrukcjach silników o zmniejszenie zużycia prądu itp itd .. wszystko in plus.
A co do wypowiedzi Pana Zbyszka(mojego imiennika) czasem wydają mi się bardzo zaczepne.
czarodziej - Pon 24 Wrz, 2012
Na przeniesienie nowinek elektrycznych ze sportu do masowej produkcji raczej bym nie liczył. Lobby naftowe skutecznie to zblokuje. No i Tusk i jemu podobni przyłożą swoją łapę. Z czego będą żyli, za co będą się bawić, jeśli nie będzie z czego akcyzy skroić. Prąd to se każdy z gniazdka albo z panelu pociągnie.
Elektryczną formułę wprowadzają chyba tylko po to, żeby ekologom gęby pozamykać, taka niby moda. Na pokaz to Priusem jeździ się, a w garażu 10 bryk z silnikami po 5 litrów. Obym się mylił.
zamki - Pon 24 Wrz, 2012
A co tu niby ma Tusk do rzeczy ... dziwne gadanie ..
A sport od zawsze był polem do testów dla różnych rozwiązań jak chociażby tak powszechnie stosowany vibram, o ktorym obecnie mało kto w ogóle myśli, że jest w jego podeszwie.
nanab - Wto 25 Wrz, 2012
czarodziej napisał/a: | Z czego będą żyli, za co będą się bawić, jeśli nie będzie z czego akcyzy skroić. Prąd to se każdy z gniazdka albo z panelu pociągnie. |
A opału albo spirytu do baku się wlać nie da?
Zbyszek Kopeć napisał/a: | a przecież już każdy może swoje ulubione autko przerobić na EV, już 21. wiek. |
Ztym ze nie każdego stać. Niestety lobby EV musi na czymś zarabiać i nie pozwoli żeby np. bateria do samochodu kosztowała 1000zł i wystarczała na 15lat eksploatacji.
tomasz_kombi - Wto 25 Wrz, 2012
zamki napisał/a: | ... chociażby tak powszechnie stosowany vibram, o ktorym obecnie mało kto w ogóle myśli, że jest w jego podeszwie. | http://pl.wikipedia.org/wiki/Vibram
Zbyszek Kopeć - Wto 25 Wrz, 2012
Może te zasady by się nadały do opon zimowych, a może i do letnich, a najlepiej do uniwersalnych i to na dziesiątki lat jazdy (opona powinna być niezniszczalna).
|
|
|