To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Naprawa silnika w rowerze REX

Natanoj - Sob 01 Wrz, 2012

Dziękuję za wytłumaczenie. Czyli EABS w silniku z wolobiegiem na nic mi się nie przyda, a High Voltage break wire to przewód do połączenie innego rodzaju klamek hamulcowych niż posiadane przeze mnie (Low Voltage). Ciekawi mnie jeszcze ten sygnał prędkości, muszę się tam wpiąć oscyloskopem.
Anonymous - Nie 02 Wrz, 2012

Jeśli klamki mają styki mechaniczne, to można je normalnie użyć, tylko trzeba podać 5V na jeden z przewodów, a drugi podpiąć właśnie do tego złącza HV,
mar56 - Nie 02 Wrz, 2012

Cytat:
Poproszę o kilka rad jak konserwować? Smar silikonowy?


Jak masz silnik z przekładnią i plastikowe tryby nylonowe to muszą one być stale posmarowane takim lepkim smarem do przekładni plastikowych,nie musi być go dużo,tyle tylko żeby były pokryte tryby.Zwykły smar typu ŁT-4 nie nadaje się.
Ostatnio kupiłem smar taki biały silikonowo-teflonowy do przekładni plastikowych w drukarkach, zrobiony w polskim instytucie chemii przemysłowej w W-wie,chcę go wypróbować w przekładniach silnika rowerowego nie wiem jak się sprawdzi.
Na swoim rowerku z przekładnią zrobiłem już powyżej 6k km i jak na razie wszystko OK. :grin:
W przekładniach podobnych rozmiarów silników chińskich są prawdopodobnie te same tryby w planetach więc gdyby jakiś tryb padł to taki silnik może zostać dawcą części zamiennych dla innych silników.
Kilka zdjęć silnika z przekładnią:
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850026.JPG
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850027.JPG
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850032.JPG

Przy okazji mała reklama skrzynki dropbox,dobrze sprawdza się jako magazyn danych,wszyscy którzy z tego linka zainstalują u siebie dropboxa mogą liczyć na dodatkowe 500MB miejsca,więcej info w googlach.
Tutaj zapraszam

Anonymous - Pon 03 Wrz, 2012

Może i było to smarowane u mnie, ale po dostaniu się tam wody zardzewiały łożyska, które są metalowe stwarzając duże opory i zęby się ścięły.
berla - Pon 03 Wrz, 2012

Kolego zeeltom, koła zębate można zamówić tu http://www.akcesoria.cnc.info.pl/kola_zebate.htm tylko trzeba wiedzieć jak jest moduł i oczywiście ilość zębów ;) Sam kupowałem u nich nie raz i żadnego problemu nie było.
A co do obróbki przez tokarza to nie będzie on miał z tym żadnego problemu.
I tak jak wyżej napisano-musi być smarowane, niekoniecznie olejem-odpowiedni smar wystarczy ale mimo to będzie ciut głośniej jak na plastikach.

Pozdrawiam

Anonymous - Wto 18 Wrz, 2012

W Żyrardowie nikt się nie chciał podjąć dorobienia kółek zębatych. Syn właściciela roweru znalazł gdzieś w Polsce wykonawcę i ten za 90 zł dorobił takie same kółka z jakiegoś plastiku. Włożone do rowerka działają prawidłowo. Rowerek już jeździ. Trzeba zwracać uwagę na klin na osi, bo przy pierwszym wkładaniu wyleciał i silnik zaczął obracać się do tyłu :D . Żeby było śmieszniej dostał takie obroty, że licznik pokazywał ponad 90 km/h. Niestety mocy było prawie zero.
jaca622 - Sob 18 Paź, 2014

z jakiegos plastiku mozna to na drukarce 3d bezproblemowo wydrukowac
Patriko - Sob 18 Paź, 2014

jaca622,



Moje gratulacje, na zimę jak znalazł :mrgreen:

Mechano - Sob 18 Paź, 2014

Plastik z drukarki 3D (ABS, PLA) będą moim zdaniem zbyt miękkie do rowerowego silnika. Poliamid byłby co najmniej wystarczający.
Adam Wysokiński - Sob 18 Paź, 2014

To chyba kolega 7h7 drukował do takiego silnika z poliamidu. Może zrobi na zamówienie
bloodyopel - Sob 18 Paź, 2014

Jest tego cała masa na aliexpress, pierwszy lepszy klik więc nie wiem czy opłaca się drukować, jednak to nie taka sama wytrzymałość jak odlew...
(słowa-klucze dla wyszukiwarki "bldc gear" lub "hub motor gear" :wink: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group