To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery DC - Czy można tak podłączyć PWM?

Arbiter - Czw 01 Lis, 2012
Temat postu: Czy można tak podłączyć PWM?
Pytanie jest elektroniczne i nie związane z EV.

Czy jeśli do sterownika na PWM, na wyjściu podłączę napięcie tzn zewrę wejście z wyjściem to ulegnie uszkodzeniu?

Mam wiatrak do chłodnicy w skuterze(załączany po przekroczeniu określonej temperatury około 95stopni ) i chcę dorobić układ który będzie zasilał wiatrak z mocą powiedzmy 1/4 ale już od momentu uruchomienia silnika (chcę wykorzystywać nawiew cieplego powietrza do ogrzewania nóg). Więc bym się wpiął w obwód sterowany wiatraka i nie przecinając kabla podłączył tam napięcie z PWM. Tyle że jeśli silnik się zacznie przegrzewać, podstawowy układ puści +12 to te +12 trafi na silnik ale jednocześnie na wyjście PWM (gdzie w danej chwili będzie prostokąt powiedzmy 30%). I obawiam się czy mi nie spali tego PWMa?

Nostusek - Czw 01 Lis, 2012

Jeżeli włączysz dodatkowo w szereg z wyjściem sterownika diodę to prąd wsteczny nie zrobi krzywdy sterownikowi... Ważne by była to dioda która będzie mogła pracować z prądem który pobiera wiatraczek przy max obrotach. Nie zapominaj też o bilansie cieplnym silnika spalinowego - dorzucisz mu chłodzenie cały czas to może okazać się że się nie będzie dogrzewać...
Arbiter - Czw 01 Lis, 2012

Chłodnica i tak ma chłodzenie bo wieje na nią wiatr z podwórka ale jest termostat i on ew. odłącza chłodnicę. A mój plan jest taki by przysłonić wlot powietrza a za to dać silnik na niskich obrotach - w ten sposób powietrza bedzie mniej, bedzie wiało na stałe (również na postoju) i cieplejszym powietrzem. Bo teraz jak jadę szybko (60kmh) to wpada duzo powietrza i wylatuje około 30 stopni a chcę mniej powietrza ale gorącego
Arbiter - Czw 01 Lis, 2012

http://www.datasheetcatal...d-ark/SB380.pdf

czy to bedzie ok zakladajac ze 3A wystarczy?
MEDIUM CURRENT SCHOTTKY BARRIER RECTIFIER
Reverse Voltage - 20 to 100 Volts
Forward Current - 3.0 Amperes

Arbiter - Pią 02 Lis, 2012

No i spaliłem PWM:(

Podłączyłem bez diody - sam silnik do sterownika. Sterownik spalił się w takiej pozycji że na stałe ma zwarte wejście z wyjściem. A był fajny - sterowany z pilota;(

Tylko był to sterownik do LED, jak go otworzyłem, okazało sie ze nie miał w środku diody. Czyli sam silnik go chyba spalił?

8$ poszło do kosza. A takie fajne urządzenie
http://www.aliexpress.com.../480058591.html

Anonymous - Pią 02 Lis, 2012

Poleciał pewnie tranzystor wykonawczy. Wsadź tam jakiś podobny, może reszta się nie uszkodziła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group