To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - 3 PRZEWODY W SILNIKU W PIAŚCIE

kondzio927 - Pon 12 Lis, 2012
Temat postu: 3 PRZEWODY W SILNIKU W PIAŚCIE
...już któryś raz spotykam silnik w piaście do roweru który ma wtyczkę na trzy przewody? :roll:
czyżby brak czujników hallo...coś tam?
jaki i skąd sterownik?!

Anonymous - Pon 12 Lis, 2012

To może być silnik bez hallotronów.
Są takie i są do nich sterowniki. Te mają najczęściej największe szybkości obrotowe.

kondzio927 - Pon 12 Lis, 2012

...Stromer 500w
fajny silnik na kasetę tylko skąd sterownik do niego ?

rs232 - Pon 12 Lis, 2012

Sterownik z back EMF jest Ci potrzebny, bardzo mozliwe ze typowy sterownik z hallotronami tez sobie poradzi ale nie jestem pewny, w takim przypadku zwierasz konce hallotronow do masy - jednak nie dziala to z kazdym chinskim sterownikiem.

Do sterowania polecam regulator modelarski, tam nie stosuja hallotronów tylko wlasnie back EMF :) zatem silnik jest bez hallotronów.

kondzio927 - Pon 12 Lis, 2012

troszkę ryzyko z doborem sterownika,chyba odpuszczę
MixhaL - Pon 12 Lis, 2012

crystalyte na allegro poszukaj
Mechano - Wto 13 Lis, 2012

Witam wszystkich w pierwszym poście.
Muszę się wtrącić ale silniki bez hallotronów osiągają mniejsze prędkości bo nie ma kontroli położenia wału. Przynajmniej tyle ja wiem :)


Pozdrawiam

MixhaL - Wto 13 Lis, 2012

Ale za to są mniej awaryjne co w przypadku silników w rowerach ma znaczenie, np dostanie się wody do środka silnika.
Anonymous - Śro 14 Lis, 2012

Sprzeczał się nie będę, ale czytałem, ze bez kontroli położenia trzeba startować na pedałach i włączać je przy małej prędkości, ale za to mają większe prędkości obrotowe. Może to ktoś potwierdzić? Ja nie sprawdzałem, bo miałem tylko silniki z hallotronami.
MixhaL - Śro 14 Lis, 2012

Mam bez haltronow DD crystalyte ht3540 i na bateri 48v i oponach 26"x2.3" po polozeniu sie na kierownicy wyciaga 56 wiec nie wiem czy jest to tak wolno.
Rusza od 0 ale nie jak to amerykanie mowia smoth tylko trache jakby szarpiaco, ale jak juz ruszy to w czasie jazdy praktycznie silnik jest nieslyszalny i chodzi bardzo smoth.

barmal - Czw 15 Lis, 2012

Silnik bez halotronow podczas startu wysyla szereg krotkich impolsow pradu przez fazy i jednoczesnie probkuje polozenie wirnika. dopiero gdy je juz znajdzie powoli go startuje. Dlatego nie jest mozliwy start takowego od zera.

Czesto pojawia sie opinia o zepsutych/psujacych sie hallach, ja do tej pory zednaj usterki nie mialem (2 lata rower z roznymi wersjami kontrolera, x lat silniki przemyslowe najrozniejszych producentow).
Moze ktos potwierdzic?

Anonymous - Czw 15 Lis, 2012

Potwierdzam. Raz miałem uszkodzenie hallotronów, ale to było spowodowane przecięciem kabli po upadku i zwarciu 36V z hallotronami. Jak dotąd nie miałem zgłoszonej usterki silnika z powodu uszkodzenia hallotronów. Bywały problemy z odklejającymi się magnesami w kole i to wszystko.
Zbyszek Kopeć - Czw 15 Lis, 2012

Czyli starsznie się psują, a w DC tego nie ma i prostsza regulacja.
Do tego szczotkę każdy pozna, a czujkę Hala tylko niektórzy skojarzą, zaś w opto jeszcze kwestia odrobiny kurzu.
Przy niskiej cenie silnika i regulatora, to wiadomo, że silnik z tylko trzema przewodami sam nie startuje, musi mieć rozruch kierunkowy pedałami, co pod dużą górę może być uciążliwe.

MixhaL - Czw 15 Lis, 2012

Sprawdziłem u siebie i jednak z 0km nie startuje, próbuje jakby ruszyć ale nie wie w którą, trochę szarpie w tył trochę w przód i stoi ale wystarczy leciutko ruszyć i zaczyna się kręcić.
Za to bez obciązenia silnik startuje od 0 bez żadnej pomocy.

Anonymous - Czw 15 Lis, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Czyli starsznie się psują...


Coś pan bredzisz. Co się strasznie psuje? W każdym silniku coś się może popsuć. Zakładając normalne użytkowanie w DC trzeba wymieniać szczotki, a BLDC nic się nie wymienia.
Widziałem te szczotki w dużym silniku. Wytarte, pokruszone. To się psuje, a nie BLDC, bo tam nie ma nic do popsucia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group