To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - 3 PRZEWODY W SILNIKU W PIAŚCIE

Zbyszek Kopeć - Czw 15 Lis, 2012

I o to chodzi.
Jeśli się mówi o psuciu szczotek, to trzeba tez mówić tak o wadach innych bezszczotkowych, bo psują się nawet nowe MERCEDESY spalinowe.
Czyli akurat obecność szczotek nie jest podstawą do takich porównań, jedynie że bezszczotkowe nie mają nawet lub chociaż szczotek, a posiadanie szczotek jest czymś lepszym, tak jak z czlowiekiem - powinien mieć chociaż psa, bo pies jest przyjacielem człowieka.

tas - Pią 16 Lis, 2012

Wydaje mi się, że zeeltom ma rację.
Po to wynaleziono bez szczotkowe aby pozbyć się wad klasycznych DC.

Zbyszek, upierasz się przy gramofonie, a nie zauważasz, że w około wszyscy słuchają CD...
Nie te czasy :)

barmal - Pią 16 Lis, 2012

no niestety racja, wszystko sie psuje. Predzej czy pozniej.

Czy to Mercedes czy Audi, BMW itp. Problem, jak mi sie wydaje nie polega na marce tylko na uzytych komponentach. Dla przykladu injektory wszystkie diesle (mowie o piezo-injektorach) je maja i wszystkie sa z firmy Bosch, Denso czy jeszcze jakies tam i wszystkie sie psuja, obojetnie w jakim samochodzie.

Kazdy silnik ma swoje zastosowanie wraz z wadami i zaletami. Szczotkowe sa proste w produkcji i sterowaniu. Bezszczotkowe sa rowniez proste w produkcji, a jedynie sterowanie ciut bardziej skomplikowane, przy czym zaleta moze jest, ze programowo mozna dosc duzo zrobic.

Anonymous - Pią 16 Lis, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
I o to chodzi.
Jeśli się mówi o psuciu szczotek, to trzeba tez mówić tak o wadach innych bezszczotkowych, ...posiadanie szczotek jest czymś lepszym,...


Jakie wady mają silniki BLDC, któych nie mają DC? (pomijam sprawę kontrolerów, bo to osobna sprawa, choć we wszystkich jest elektronika, tylko w różnej konfiguracji)
Z jakiego powodu posiadanie szczotek jest czymś lepszym, niż ich brak?

Zbyszek Kopeć - Pią 16 Lis, 2012

Już wiele razy tu dyskutowaliśmy o tym.
Dotychczasowe bezszczotkowe są jak gramofon, a technika już poszła do przodu i są już DC typu naleśnik, one są lekkie, sprawne, tanie, tańsze regulatory, możliwość jazdy nawet na zwykłej opornicy, z imuplsu elektromagnetycznego się mogą wyśmiać.
I tu "barmal" ma rację:
"wszystko sie psuje. Predzej czy pozniej."
oraz w dalszej wypowiedzi.

Anonymous - Pią 16 Lis, 2012

Jakie wady mają silniki BLDC, któych nie mają DC?

Z jakiego powodu posiadanie szczotek jest czymś lepszym, niż ich brak?

(pomijam sprawę kontrolerów, bo to osobna sprawa, choć we wszystkich jest elektronika, tylko w różnej konfiguracji)

Zbyszek Kopeć - Pią 16 Lis, 2012

Chociaż by z takiego powodu, że lepiej mieć MERCEDESA do przerobienia na EV niż go nie mieć, lepiej mieć pałac niż go nie mieć, lepiej być bogatym niż nie być - coś w życiu trzeba mieć.
Oczywiście oprócz innych istotnych zalet wcześniej wymienianych.
Nie można omijać kosztów towarzyszących jak elektronika, chłodzenie, waga, rozmiary, sprawność w odpowiednim przedziale punktów pracy. Same charakterystyki od producentów mówią same za siebie.

Anonymous - Pią 16 Lis, 2012

Jakie wady mają silniki BLDC, których nie mają DC?

Z jakiego powodu posiadanie szczotek jest czymś lepszym, niż ich brak?

(pomijam sprawę kontrolerów, bo to osobna sprawa, choć we wszystkich jest elektronika, tylko w różnej konfiguracji)

Pykacz - Sob 17 Lis, 2012

Zbyszek Kopeć napisał/a:
są już DC typu naleśnik, one są lekkie, sprawne, tanie, tańsze regulatory,

Bardzo zaciekawił mnie ten typ silnika . Może ktoś coś więcej o nim powiedzieć ? Gdzie to można zobaczyć (głównie chodzi o kształt , wymiary i parametry ?
W zasadzie baterię już mam . Wczoraj skończyłem składać z 96szt ogniw pryzmatycznych Li-ion (60V 20Ah). Teraz pozostało dobrać odpowiedni możliwie o największej sprawności silnik . Cały czas zastanawiam się jaki i nie mogę się zdecydować . Pokaże mi ktoś w jakim kierunku iść :?: :roll:

Zbyszek Kopeć - Sob 17 Lis, 2012

Np. do roweru montują takie:
http://www.alibaba.com/pr...cake_motor.html
wewnątrz odpowiedniej obudowy z przekładnią i całość z obudową zaplata się do koła.
Lżejszy i tańszy i ................
Trochę lepsze są do samochodu, małe auto dobrze jedzie na ważącym ok. 10 kg.

Anonymous - Sob 17 Lis, 2012

Żbyszku, chyba po polskiemu piszę?
Czekam z utęsknieniem na odpowiedź na poniższe pytania:

Jakie wady mają silniki BLDC, których nie mają DC?

Z jakiego powodu posiadanie szczotek jest czymś lepszym, niż ich brak?

(pomijam sprawę kontrolerów, bo to osobna sprawa, choć we wszystkich jest elektronika, tylko w różnej konfiguracji)
_________________

Zbyszek Kopeć - Sob 17 Lis, 2012

A Ty się złośliwie upierasz, jakbyś nie chciał zrozumieć moich tekstów - wyraźnie odpowiedziałem i dosłownie.
Teraz musimy dalej pisać tylko o silnikach trzyprzewodowych lub więcej przewodów, bo taki jest temat tego WĄTKU.
Jest też możliwość wykorzystania niezłego silnika BLDC (bezszczotkowy i bezkomutatorowy) oraz mało ważącego (11kg) - przypomnę link:
http://www.enstroj.si/Ele...rax-motors.html
Nawet po małych przeróbkach koła do roweru, maszyna będzie miała niezłe odejście, chociaż w całym przedziale potrzebnych punktów pracy do jazdy ten silnik ma trochę gorsze sprawności.
Samolot z osobami na nim polata, ale do auta nie da efektów jak naleśnik.

tas - Sob 17 Lis, 2012

Da się zauważyć pewien bijący po oczach schemat.
Wystarczy powiedzieć, że "gdzieś to już wcześniej napisałem" i tyle :D
Aha i jeszcze trzeba dodać jakąś bzdurę o samolotach elektrycznych lub innym temacie nie związanym z niczym dla odwrócenia uwagi i spokojnie wpadka z BLDC się zgubi.

Niezła taktyka, ale ludzi inteligentnych strasznie irytuje ;)

Zbyszek Kopeć - Sob 17 Lis, 2012

To wszystko to szczera prawda. Ten link do tego silnika BLDC jest do silnika od samolotu.
Nie sugeruj głupot, sprawa jest oczywista.
Ale już wiem, że "tas" jest dużo inteligentniejszy ode mnie i się zna na ........................

Anonymous - Sob 17 Lis, 2012

To nie złośliwość, tylko czekam na rzeczową odpowiedź, skoro sam takie stwierdzenia podałeś.

Jakie wady mają silniki BLDC, których nie mają DC?

Z jakiego powodu posiadanie szczotek jest czymś lepszym, niż ich brak?

(pomijam sprawę kontrolerów, bo to osobna sprawa, choć we wszystkich jest elektronika, tylko w różnej konfiguracji)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group