To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Najmocniejsza dostepna opcja silnika BLDC w piascie.

dezmol - Pon 19 Lis, 2012

A czy ten Pan z Gdańska ma może konto tutaj na naszym forum ? Bo na samym dole pisze informacje, że może zrobić sterownik szyty na miarę. To może zrobił by mi taki na 18 mosfetów i z 30 - 35 A :D
barmal - Pon 19 Lis, 2012

ten pan ukrywa sie pod: "qepasa"
dezmol - Pon 19 Lis, 2012

Dzięki, napisałem PW.
tomeczekokok - Wto 20 Lis, 2012

Panowie,

Piszecie bardzo mądre rzeczy, za które dziekuję bo takiej mi wiedzy właśnie brakowało na temat tych silników ale te moce 4 KW lub 7KW są kosmiczne. Silnik o nominale 1KW np nie wytrzyma 7Kw albo 500W 4KW. To nie realne ze wzorów Joulego Lenza na wytrzymałość prądową przewodnika.

bartusia - Wto 20 Lis, 2012

Nie wiem co oznacza 250W albo 500W na no name, ale np Crystalyte pisze tak:
http://shop.crystalyte-eu...&cat=295&page=1

From 250Watt to 2000 Watt output power
Voltage range 24Volt - 72 Volt

No i to przy moich 30-35A w peaku przy 75V się zgadza :) a pewnie delikatnie można go chwilowo nawet bardziej obciążyć i wycisnąć co nie co...

tas - Wto 20 Lis, 2012

tomeczekokok, niemożliwe, ale prawdziwe :)
Filmu z watomierza nie dam, bo już kiedyś też niedowiarkom z innego forum udowadniałem, że rower jedzie 65km/h filmując jedną ręką, a trzymając kierownicę drugą - nigdy więcej :P

barmal - Śro 21 Lis, 2012

Cytat:
Filmu z watomierza nie dam, bo już kiedyś też niedowiarkom z innego forum udowadniałem, że rower jedzie 65km/h filmując jedną ręką, a trzymając kierownicę drugą...

Sportowo...sportowo :mrgreen:

mar56 - Śro 21 Lis, 2012

Tomeczek masz rację ten silnik nie posiada takiej mocy,jest po prostu przeciążony.Jak odkręcisz manetkę na maxa pod górkę to ten silnik może tyle chwilowo pobierać ,tak samo przy raptownym rozruchu,ale to nie znaczy że taką ma moc w normalnych warunkach.
Inną sprawą jest przewoltowanie,przy wyższym napięciu rośnie moc,ale też spada efektywność i szybko zużywa się akumulator na wskutek pobierania dużego prądu i grzania.

tomeczekokok - Śro 21 Lis, 2012

Mar56, dziękuje za poparcie, mój silnik bierze 45A przy 48V ale nie ma 2000W. Nominalna to 1000W a chwilowa w nocie to przy 50a jest 1600W. Reszta idzie na straty w miedzi. Samo to że po przejażdżce kilkuset metrów z prędkością 60Km\h silnik może pracować jako nagrzewnica o czymś świadczy. Poza tym są też spadki napięcia, nie wiem jak li-xxx ale moje 17Ah żele spadaja do 42V przy ponad 40A zależy też od naładowania. A i u was grzeje się sterownik dodatkowo BLDC. To też straty. U mnie sterownik nawet razu nie zrobił się lekko ciepły.
tomeczekokok - Śro 21 Lis, 2012

http://shop.crystalyte-eu...&cat=250&page=2

Co to za silnik, nic o nim nie ma a jest jednym z najdroższych.

MixhaL - Śro 21 Lis, 2012

Bo jest jednym z najmocniejszych dostepnych na rynku dla rowerow.
Nie wiem jak ten model ale ten co opisywalen wczesniej przenosza w sposob ciagly 4kWbez najmniejszego problemu.

bartusia - Śro 21 Lis, 2012

http://www.diyelectriccar...bike-52924.html

hmmm... juz go lubie :)

tomeczekokok - Śro 21 Lis, 2012

MixhaL, chyba się zdecyduje na Crystalyta 5403. Dobry sterownik i li-pole, będzie śmigać. Rozstaw to nie problem bo mam zamiar wykorzystać go w rowerze górskim a tam łatwo dostać duży rozstaw.
tomeczekokok - Śro 21 Lis, 2012

Bartusia, fajny sprzęt w linku, ten filmik widziałem już dawno ale ze względu na słabą jakość montażową nie zwróciłem na niego zbytniej uwagi ale teraz fajnie zobaczyć jak ten sprzęt jest zbudowany.:)
kondzio927 - Czw 22 Lis, 2012

...li-pole? będzie ktoś zamawiał ???
http://www.hobbyking.com/...dcase_pack.html
dajcie znać,chętnie bym się podpiął :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group