To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - SILNIKI MAGNETYCZNE

Jarek-LT - Śro 21 Lis, 2012
Temat postu: SILNIKI MAGNETYCZNE
Trochę poczytałem o silnikach magnetycznych czyli nie konwencjonalnych silnikach na magnesach neodymowych ( lub mocniejszych) które zużywają dużo mniej energii elektrycznej od tradycyjnych - w celu zwiększenia mocy i inicjacji ruchu wirnika.

Moje spostrzeżenia snują wnioski, że silniki takie nie zbudują perpetuum mobile ale na baterii w naszym EV można na silniku magnetycznym pokonać dużo większe odległości niż na silniku tradycyjnym (do 5 razy) gdyż silnik oparty jest na zasadzie działania magnesów stałych wytwarzających - ;ciąg; - ciąg wirnika, poprzez wytwarzanie pól magnetycznych w magnesach.
Nie jest oparty na zasadzie ''cewki; do wytworzenia ;ciągu wirnika;- poprzez zużywania prądu w tak dużej skali.

Cała moja teoria opiera się na - próbie przerobienia/zbudowania silnika magnetycznego używając zwykłego chińczyka.

Exspertem nie jestem, ale temat ciągle jest drążony, ( studiuję strony internetowe )- jak zwiększyć zasięg naszych pojazdów. W dobie wymyślania skuteczniejszych baterii chemicznie, natknąłem się również na zaniechanie przez państwa czy korporacje wprowadzenia silników magnetycznych do ogólnoświatowej produkcji.
Wniosek oczywiście nasuwa się jeden - potrzebny jest zbyt na energię elektryczną.

Nie natknąłem się również na fizyczny/techniczny opis budowy takiego silnika, nie wspominając o regułce matematycznej występujących tam magnesów...........
Jest wiele aspektów technicznych jak kąt pola, wielkość magnesu, siła pola czy odległość o siebie itp.


Rzucam TEMAT na forum aby wspólnie zebrać wiadomości na temat próby zbudowania silnika magnetycznego przy pomocy dostępnych części na rynku za wystarczającą kwotę.

tas - Śro 21 Lis, 2012

A czy to nie jest tak, że klasyczny silnik BLDC posiada sprawność maksymalną 85%, zatem na każde 100W włożonej energii elektrycznej daje nam 85W energii mechanicznej.
Zatem nie jest mozliwy wzrost zasięgu bo to by wynikało, że silnik ma dodatni stosunek strat i z 100W energii włożonej daje nam 500w energii mechanicznej.

Bliższe prawdy jest być może "5x mniejsze straty" zatem zamiast skuteczności 85% byłoby 96% co stanowi wzrost zasięgu tylko o 20%...

Skoro w idealnych warunkach przejechanie 1km wymaga 9Wh z uwagi na tarcie to dlaczego silnik na magnesy neodymowe miałby tajemniczo zużyć tylko 2Wh?

MixhaL - Śro 21 Lis, 2012

tas napisał/a:
A czy to nie jest tak, że klasyczny silnik BLDC posiada sprawność maksymalną 85%, zatem na każde 100W włożonej energii elektrycznej daje nam 85W energii mechanicznej.

Wszystkie firmy mówią o sprawności silników ale nikt nie wspomina o sprawności kontrolerów.
Ile mają sprawności kontrolery? Bo może tęż chodzi i o to pudełeczko.

tas - Śro 21 Lis, 2012

No w sterowniku jedyną stratą jaka mi przychodzi na myśl to ciepło.
A skoro kontrolery nie grzeją się prawie wcale... więc i straty trzeba by uznać za nieduże w porównaniu do ich 'nośności'.
No bo jak inaczej? Tranzystory mają miliohmy, a energia nie może znikać... chyba :)

Jarek-LT - Śro 21 Lis, 2012

Internet podaje, że straty cieplne w silniku magnetycznym są znikome ponieważ układ magnes / magnes nie wydziela ciepła natomiast oddziałuje siłą czyli ciągiem - matematycznie jeszcze bez wzoru.

Jeżeli chodzi o rodzaj silnika są to silniki wyłącznie DC - szczotkowe.

tas - ponoć tkwi w tym całe sedno, nie jest to perpetuum mobile ale silnik który zużywa miej energii niż oddaje w stosunku do zwykłego gdzie skala sprawności ustalonej kończy się na 100% ale podkreślam wirnik i stojan to magnesy neodymowe które ułożone w odpowiedni sposób w silniku obrotowym z wirnikiem wytwarzają siłę nie pobieranym prądem lecz polem magnetycznym zamontowanych magnesów, prąd podnosi moc i wywojuje inicjacje obrotu wirnika aby nie był zawieszony w polu magnetycznym.
Wprawiając go tylko i wyłącznie w ruch, silnik zaczyna żyć życiem magnetycznym magnesów. :cool:

Teoria mówi, że silnik taki rozładuje twoja baterie w bajku lecz kilometry będą nieporównywalne poprzez mniejsze zużycie prądu przez silnik magnetyczny. :cool:

tas - Czw 22 Lis, 2012

Czary i mój biedny umysł nie może tego przetrawić :P

Znaczy się silnik posiada sprawność >100%
Na każde 100W energii włożonej w układ (tarcie, opory, podtrzymanie ruchu) on generuje na przykład 400W mocy mechanicznej, czyli 300W wyciąga jakoś czarodziejsko z magnesów?! No jak to tak można twierdzić... :shock:

To brzmi jak ten magiczny "generator magnetyczny" co wyczytać o nim można wszystko, ale działającej wersji nikt nigdy na oczy nie widział...

Zbyszek Kopeć - Czw 22 Lis, 2012

"Jarek-LT":
Coś mi się wydaje, że Ty silnikiem magnetycznym nazywasz zwyhkły silnik elektryczny, który zamiast cewk wzbudzenia w biegunach magnetycznych (elektromagnetycznych) ma magnesy.
Czyli używasz złej nazwy.
Takie silniki to silniki BLDC, czasem też silniki krokowe i np. silniki DC typu naleśnik (pancake, flat motor), one wszystkie mają magnesy, a przez to ich sprawność jest oczywiście większa niż tych silników bez magnesów, bo nie ma wymuszonej energii wzbudzenia. Czyli już są stosowane w zasadzie we wszystkich dobrych napędach np. rowerów EV, skuterów EV, samochodów EV, samolotów EV itp..

Magnetyczny silnik to prawidłowo taki, który napędza się samymi magnesami bez np. akumulatora, ale to jeszcze jest nierealne.

Jarek-LT - Czw 22 Lis, 2012

Zbyszek
Ja pisze o tym o czym Ty zaprzeczasz.......a się zgadzasz.

Magnetyczny silnik to prawidłowo taki, który napędza się samymi magnesami bez np. akumulatora,......................nazwa czy Twoja regułka nie ma tu zasadniczego znaczenia.

Na dzisiejszy dzień pisze właśnie o silniku magnetycznym z tą różnicą, że jednak musi nastąpić inicjacja ruchu wirnika aby działanie pól magnesów wprawiło wirnik w ruch,
gdy to nastąpi prąd/ aku już nie jest potrzebny.

Zbyszek Kopeć - Czw 22 Lis, 2012

To widocznie Twoje opisy nie trafiają do mojej wyobraźni, bo z nich wynika co innego; pewnie brak precyzji.
Zbyszek Kopeć - Sob 24 Lis, 2012

Ale znalazłem coś takiego działającego:
Jednak są miejsca, że PerpetumMobile działa (chyba silnik magnetyczny) - tam napisali, że tylko w tym miejscu (można sprawdzić, bo podane współrzędne geograficzne) Magnes przyklejony do kawałka płyty CD itd..
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Załączony ciekawy opis pod filmem.
Dziwna sprawa.

JerzyZ - Sob 24 Lis, 2012

Podobno przed wojną na warszawskich ogródkach działkowych (pod anteną radiową) wszyscy stosowali "bezpłatne" oświetlenie: kawałek drutu na żerdzi - żarówka - blaszany kubeł zakopany w ziemi.
A mniej serio:
Na tej samej stronie Youtub'a jest uroczy film http://www.youtube.com/wa...feature=related - roboty na pewno napędzane są silnikami magnetycznymi.

Zbyszek Kopeć - Sob 24 Lis, 2012

Na tym terenie nie widać żadnych źródeł antenowych.
To nawet Rosjanie pokazują fajne filmy indyjskie, a ten indyjski termiantor jest super (lepszy od słynnego gubernatora pochącego z Austrii) i on też wytwarza bardzo silne pole magnetyczne (ten indyjski).

Zbyszek Kopeć - Sob 24 Lis, 2012

Może ten WĄTEK się pokrywa z:
http://forum.arbiter.pl/v...?t=690&start=45
i może trzeba te POSTY dołączyć.

Jarek-LT - Nie 25 Lis, 2012

No cóż, w dobie zerowej dyskusji doszedłem do forum elektroda, tam jest wiele spostrzeżeń o tym wątku...... :neutral:
Anonymous - Nie 25 Lis, 2012

To jakiś fake. Ceweczka, a woltomierz pokazuje prąd stały. Jeśli się coś tam indukuje, to na pewno nie prąd stały. Poza tym, na filmie nie pokazano całego otoczenia. Może nad miejscem filmowania przechodzi nisko 110kV?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group