To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Chyba najtansza wersja wspomagania elektrycznego wg korieg

dagor200 - Nie 03 Lut, 2013

W rowerze tolek są koła 20 cali. Ja poszukuje rozwiązania na kola 18cali szerokość miedzy widełkami 9cm. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć osoby która potrafiła by wpleść taki silnik w koło.
Szczygiel - Nie 03 Lut, 2013

Rower Tolek ma koła 20" albo 24". Zaplecenie tego koła z silnikami Crystalyte serii 4011, 4012, 408, 407 itd. jest bajecznie proste sam to robiłem bez żadnego przygotowania, po prostu obserwując już zaplecione koło. Problemem jest ustalenia zależności długości szprych od rodzaju obręczy i tu pomocnym jest sprzedawca silnika, który daje takie szprychy jakie będą w długości odpowiednie. Po pokonaniu 500-1000 km trzeba szprychy podciągnąć i kolejny sezon jest z głowy. Kiedy szprychy ponownie zaczynają wydawać dźwięki w postaci nieokreślonych trzasków i skrzypień ponownie podciągamy o 1/4, pół obrotu na nyplu i dalej śmigamy. Jak ze szprychami do innych silników - nie wiem. Przy kole 18" zapewne potrzebne jest eksperymentowanie z długością szprych i poszukiwanie odpowiednio krótszych. Są sprzedawcy szprych i można próbować kupić odpowiednie. Powtarzam - zaplecenie nie jest trudne. Problem powstaje kiedy obwód silnika jest stosunkowo duży w stosunku do małej obręczy od 20" zaczynają się schody i trzeba rozważyć zaplecenie w tzw. "słoneczko" czyli czprychy mocowane do obręczy promieniście.
toft - Pon 04 Lut, 2013

NIe do końcarozumiem ale wydaje mi się iż warunkiem pierwszym jest posiadać silnik na rozstaw widełek (9 cm) chyba że da się je rozgiąć? Co to wogóle jest zakonstrukcja? WIdziałem koła z felgami 19 cali... Wrzuć jakieś info o tym pojeżdzie a najlepiej fotke:)
Pozdrawiam:)

dagor200 - Wto 05 Lut, 2013

Do takiego roweru chciałem zamontować silnik w kole to jest link do niego http://rower.com.pl/-p-27...=6_699_856_1107
toft - Wto 05 Lut, 2013

OK, czyli rozumiem, że będzie natym jeżdzić dziecko, w kazdym rzie osoba lekka raczej. Stąd wydaje mi się iż najprostszy zaplot który i tak będzie skuteczny ze względu na wagę to na tzw słoneczko. Pozostaje wpisac w google kalkulator szprych zmierzyć średnicę silnika do otworów na szprychy i odlegość prawo lewo od osi silnika oraz średnicę obręczy (tak jak wskazuje kalkulator. Wyskoczy długośc szprychy. Jeśli obręcz do której zaplatasz jest w miarę prosta to kolo też wyjdzie proste. Przy takim zaplocie naprawdę da sięto zrobić samemu. Jeśli nawet wyjdzie trochę krzywo wydasz 30 zł i w sklepie rowerowym poprawią po tobie (bo jak rozumiem nie chcą sie sami podjąć zaplatania)
Pozdrawiam:)

Przykładowe dane przykładowego silnika:
http://www.bmsbattery.com...-for-ebike.html

Przykładowy kalkulator (ponoć dobre są te na stronie swiss dt oraz programik spokman:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php

Nie wiem jako to obręcz i jakie ERD ale po wpisaniu tam wymiaru 18 cali (pewnie bedzie mniej) wychodzi cos kolo 176 wiec np takie cos moze by pasowalo no ale to ty masz kolo wiec musisz dokladnie policzyc:
http://www.cyclosport.pl/...po-100-szt.html

Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

Panowsie.. Z Całym szacunkiem.. Ale zrobcie sobie temat o kołąch i szprychach i tam piszcie.. ostatnie 6 postow nie ma zwiazku z moją konstrukcją.. Jesli mozna to prosze admina o usuniecie tych postów

Co do mojej konstrukcji to juz mam kolejne 24km przejechane a na pakiecie nadal 4,00V na kazdej z cel.
Pakiet rowno sie rozładowywuje. Jeden jaki drugi. Rożnica jest miedzy jednym a drugim 0,01V czyli prawie zadna. :twisted:

tas - Wto 05 Lut, 2013

Kolego, wiedz, że rozjazdy nie robią się na płaskiej części charakterystyki rozładowania akusa, czyli nie między dajmy na to 3.6, a 4.1V. Jeślibyś miał jakiś rozjazd w tych napięciach to byłoby bardzo źle.
Rozjazdy robią się poniżej 3.6V, kiedy to obciążanie prądem X powoduje różny spadek napięcia na poszczególnych aku i w jednym aku spada napięcie poniżej jakiejś tam granicy. Ewentualnie powyżej 4.1V kiedy włącza się tryb CC Twojej ładowarki i prąd balansowania nie jest w stanie wyrównać napięcia na akusach.
Jeśli balansujesz po każdym ładowaniu, a akusy masz sprawne (mniej więcej ta sama rezystancja wewnętrzna - czyli pośrednio pojemność mniej więcej jest taka sama - czemu pomaga, że masz łączone akusy równolegle) to rozjazdu nie będzie bo być nie ma prawa :)

Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

Dlatego chce jezdzic tak długo az napiecie zejdzie do ok 3,6V wtedy zobacze jak wyglądają poszczegolne cele.. Narazie nie mam porownania...
Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

Pozostawię, może się komuś przydadzą. Wolę to, niż ciągłe procesory ;)
Chyba, że się bardzo upierasz, twój temat, ty tu rządzisz ;)

toft - Wto 05 Lut, 2013

Eee, sory za offtop, ja bylem przekonany ze to jest temat o kołach i szprychach bo taki tez jest tutaj. Jakoś nie rzucilem okiem na temat a to nie ten. sory kori. Można pytanie kolegi dagor ewentualnie z całą reszta pozniejsza tam by przenieść.
Pozdrawiam:)

Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

zapatrzeni , zamysleni nie postrzegają gdzie piszą :D dobre. he he..
Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

Mały off chyba nie zaszkodzi całości, a tylko ją urozmaici ;)
Anonymous - Wto 05 Lut, 2013

...Zostaw to zeeltom, niech sobie piszą ;) a i temat bedzie popularniejszy.. co mi tam :) )

Tak pozatym .. pytanie z innej beczki
Mam zamiar na wiosne przerabiac bardzo podobnie rower składak na kołach 16 cali.. Myśle ze taki zestaw jak myślałem na samym poczatku 80z na koło i 9z na silnik powinien wystarczyc .
Przy tak małych kołach chyba nie zagotuje silnika co ? ktos miał juz stycznosc z takimi kołkami i tym przełozeniem ??

Anonymous - Śro 06 Lut, 2013

Przerabiałem kiedyś hulajnogę na 12 calowych kołach, silnik DC 500W 24V przewoltowany do 36V, zębatki 11 i 80 zębów. Latało to do 40 km/h, silnik się jakoś specjalnie nie przegrzewał.
Anonymous - Śro 06 Lut, 2013

Moge juz podsumowac pierwsze wyniki z jazdy na samym silniku. Nie uzywając wogole nóg
Przebyłem trasę w trudnym terenie miejskim , krzywe chodniki, dziury w asfalcie, ciągłe hamowanie i ruszanie. jazda pod gorke , krawęzniki itp. Dystans 34,5 km . Predkosc jaką miałem na prostej na naładowanym aku utrzymywała sie w granicach 44km/h
W chwili obecnej zszedłem do poziomu napiecia 3,75V na cele - odchylenia miedzy jednym a drugim pakietem 0,01V
Prędkosc jaką dziś jechałem do domu po prostej wynosiła 29km/h
Reasumując . Biorac pod uwage trudny teren i ruszanie bez pomocy pedalów wynik jest zaskakująco dobry , wręcz rewelacyjny . Sądze ze 45km po ściezce rowerowej przy pomaganiu sobie nogami bedzie jak najbardziej możliwe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group