To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Chyba najtansza wersja wspomagania elektrycznego wg korieg

mmoto - Śro 06 Lut, 2013

Możesz podać parametry rowerka?,
bo jak pamiętam 250W 24V i aku 25V 25 ah.

Anonymous - Śro 06 Lut, 2013

rower górski , rama stalowa kierownica + mostek alu klamkomanetki szit-mano
Koła 26 cali alu opony szerokie ze znacznym protektorem. Silnik MY1016 250W 24V zasilany dwoma pakietami 28,5Ah - 2x (5s15p) łącznie po naładowaniu 42V - spiete szeregowo , Przełozenie 12,2. Waga pakietu 7,5 kg , waga silnika zebatki i mocowania ok 3kg

mar56 - Śro 06 Lut, 2013

To silnik masz przewoltowany(36V),normalnie jest 7s na 24V,no chyba że lifepo4 to 8s.Stąd te rewelacyjne wyniki jak na 250W.
Anonymous - Czw 07 Lut, 2013

Sąsiad sie mnie pyta czy sprzedam mu ten rower bo strasznie mu sie podoba. Pytam Ile płaci.. On do mnie : 400zł .. Wybuchnąłem śmiechem.. :lol: jak policzyłem mu same czesci to zbladł w szczegolnosci gdy usłyszał ile taki ku kosztuje..... Jego mina Bezcenna
Anonymous - Pią 08 Lut, 2013

Mam zdjęcie najnowszej wersji wspomagania ;)


Irenty - Sob 09 Lut, 2013

witam.
Jest to pierwszy post na tym forum, dlatego witam wszystkich. Piszę w tym wątku bo mam pytanie odnośnie silnika do budowy taniego napędu. Buduje rowerek poziomy ( trzeci) ale ten chcę wyposażyć z silnik do wspomagania pod górkę. Jak niektórzy wiedzą ( Ci co jeździli takimi rowerkami), że najgorzej jest właśnie od górkę. Dlatego chcę wprawić silniczek napędzane tylne koło 24". Napęd mechaniczny będzie na przednim kole. I tak czytałem kilka wątków na tym forum ( i nie tylko) i chciałem uzyskać radę, który silnik by zastosować czy taki w kole ( ale czytałem że on słaby jest pod górkę) czy mid-drive. Chodzi mi o silnik na najwyżej 24V i tak myślałem o czymś takim jak 1016 (24v 250w) lub 1018( 24v 250w lub 450w) ze strony http://www.magmapolska.pl/page3.html . Silnik tyko jak wspomniałem do wspomagania głównie pod górkę. Nie chodzi mi o szybkość tylko moc pod górkę. Nie bardzo orientuję się w tym temacie dlatego pytam. Czy taki silnik co pisałem zda swoje zadanie?

Zbyszek Kopeć - Nie 10 Lut, 2013

Popatrz na ilość "Nm" i sprawa staje się oczywista.
Anonymous - Nie 10 Lut, 2013

Silnik o większej mocy będzie oczywiście mocniejszy. Zależy jakie górki masz na myśli i z jaką szybkością chcesz je pokonywać. Silnik zewnętrzny wymaga więcej pracy przy przeróbce.
Irenty - Nie 10 Lut, 2013

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Popatrz na ilość "Nm" i sprawa staje się oczywista.

O Nm to wiem, ale chodzi mi o to że są silniki z przekładnią co mają np. na tej stronie co podałem 9,47 Nm i 350obr/min a są co mają 1Nm i 2600 obr/min i tu trzeba zastosować przekładnie, i tu moje pytanie który lepiej? który ciszej pracuje itp. od Was co już takiego coś robili. Nad mienie, że narazie chcę zastosować 2x aku żelowe ( dość ciężkie :sad: ) ale jak to zda egzamin to chcę zastosować coś lżejszego. To ma być jak pisałem dodatek do roweru a nie główny napęd.

zeeltom napisał/a:
Silnik o większej mocy będzie oczywiście mocniejszy. Zależy jakie górki masz na myśli i z jaką szybkością chcesz je pokonywać. Silnik zewnętrzny wymaga więcej pracy przy przeróbce.

nie chodzi mi o wysokie góry, tylko normalne górki jakie są na naszych drogach zwłaszcza bocznych, rowerem poziomym bez problemu można wjechać nawet po 100km jazdy, ale poziomym to już inna bajka. Szybkość utrzymana w przedziale tak myślę 20-30 km/h oczywiście przy wspomaganiu pedałowania. Napęd przedni mechaniczny na przekładni Nexus 8 i koło 20". Rowerek już powoli robię na bazie ramy od Giant Revive, który też miał silnik z pedałami, ale silnika nie mam. Z tym że jak na poziomy przystoi będę w pozycji leżącej 30 cm nad ziemia, tzn siedzenie będzie :) .
A jeżeli chodzi więcej pracy przy przeróbce to nie mam z tym większego problemu, im więcej roboty tym bardziej się człowiek wciąga :D .

Jarek-LT - Nie 10 Lut, 2013

Irenty

Sprawa jest bardzo prosta z obliczeniem Nm.

1. 9,47 Nm i 350obr/min - tutaj masz moment po przełożeniach w silniku - bez uwzględnienia jeszcze przełożenia zębatka silnika / zębatka koła. Jeżeli przyjmiemy, że przełożenie zębatki silnika na zębatkę koła wynosi 1: 1,5 to stosunek całkowity wynosi 9,47 +(9,47:2)=~`14,21 Nm

2. drugi przykład nie uwzględnia przełożenia więc musimy je podstawić.
Silniki bez przekładni wewnętrznej montowane na łańcuszek chiński czy pasek zębaty forumowicze dają przełożenia/sugerują w okolicach 1:10 / 1:11 więc sprawa jest prosta.
Drugi przykład moim zdaniem ma ograniczenia w przełożeniach ponieważ ciężko jest zdobyć większe zębatki .

Pierwszy przykład sam w sobie ma już siłę 9,47Nm + przełożenie które zastosujesz.
A tutaj mój przykład zastosowania silnika z przekładnią wew. + przełożenie zew.

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1378

Przy takich rozwiązaniach warto jeszcze się zastanowić nad rozwiązaniem aby zastosowane silniki nie dawały żadnego oporu podczas jazdy ''rowerem'' czyli zastosowanie wolnobiegu.

Jarek-LT

mmoto - Sob 16 Lut, 2013

Jarek-LT napisał/a:
forumowicze dają przełożenia/sugerują w okolicach 1:10 / 1:11 więc sprawa jest prosta.
przy silniku 250W 2750 obr. minimum 1:12 do 1:14
Nostusek - Pon 18 Lut, 2013

7,27 też daje radę ruszyć ze 150 kilo ale pod górkę nie wjeźdża i skutecznie wykańcza silniki 250W 2500 obr... Ale na płaskim 30 km/h lekko idzie (choć rozpędzenie to wieczność)
Anonymous - Czw 28 Lut, 2013

Obecnie mam juz nakręcone 55km od ostatniego ładowania aku 10 dni temu. Jazda trybem mieszanym, pomagam nogami pry ruszaniu i dopiero właczam silnik przy predkosci ok 12~15km/h. W wiekszosci jazda po terenie płaskim ( chodniki miejskie i sciezki rowerowe) po tym dystansie mam aku rozladowany do poziomu 3,30V na cele, Staram sie tak operowac manetka aby pobór prądu nie przekraczał mi 20A przy ruszaniu i 15A podczas jazdy.
Redaktor1966 - Nie 31 Mar, 2013

Do autora wątka/konstruktora.
Czy, a jeśli tak, to za jaką sumę zrobiłbyś zestaw akumulatorów dających napięcie 36V, 48V, a mieszczących się w pojemniku o szerokości 13 cm na ramie damki (stąd podaj także orientacyjną pojemność takiego zestawu)?


Anonymous - Śro 03 Kwi, 2013

Co ty mi takie pytania zadajesz? podajesz mi jeden wymiar 13cm i myslisz ze jestem wszechwiedzący.
podaj wiecej parametrów to pogadamy.
Pełne wymiary pudełka na aku, bo nie wiadomo ile mozna upchnąc akumulatorów ,jak bedziesz balansował taki pakiet itp.. , gdzie dokladnie bedfzie zamontowany i jakiej pojemnosci sie spodziewasz

To tak jak bym cie zapytał ile butelek z wodą włozysz do plecaka/// nie pdajac ci wymiarów plecaka tylko litry wody mieszczace sie w butelkach

Takie tematy to na priv. Nie chce tu robic sobie zadnej reklamy ze sprzedaje akumulatory itp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group