To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik Cute Q100 - ktoś używa?

michalg - Sob 26 Sty, 2013
Temat postu: Silnik Cute Q100 - ktoś używa?
Witam,

Prawie się już zdecydowałem na zamówienie silnika Cute Q100 na tylne koło:
http://www.bmsbattery.com...e-bike-kit.html

Ciekaw jestem, czy ktoś z Was używa tego modelu? Wygląda na to, że świetnie się nadaje jako wspomagacz: waży około 2kg i ma znikome opory toczenia:
http://www.youtube.com/watch?v=_r9efuGo_50 (od 1m05s kręci się już bez zasilania)

Tylko czy to nie zbyt piękne, by było prawdziwe? :)

Pozdrawiam

Anonymous - Sob 26 Sty, 2013

Szału w tym nie widze... sąsiad jezdzi takim rowerkiem.. tzn ma bardzo podobny silnik w przednim kole.. rower kupny chyba za 2,5 tys w zeszłym roku przed sezonem....mocy to nie ma wogole poza tym on jest na duzych kochał 28 i jak widze niekiedy jak podjeżdza pod kraweznik to musi dopedałowac bo silnik nie ma siły.. po prostym jakos jedzie ale ja wlasnie rozmyślałem nad takim rowerkiem i po przemyśleniach zdecydowałem sie na budowe własnego co wyszło mi na zdrowie bo utopiłem 340zł w całosc : aku 28,5Ah li ion silnik 24V przewoltowany na 36 i naped na przednie koło za pomocą zebatki.. 40km/h i mocy nie brakuje.
W tametach konstrukcje opisałem całosc.

mar56 - Sob 26 Sty, 2013

Muszę Ci powiedzieć ze mam taki silnik już 2 rok i jestem z niego bardzo zadowolony,z tym ze w tylnym kole,rower 28",350W/36V spokojnie sam na płaskim 38,5km/h ale ponieważ ma przekladnię planetarną i nie ma żadnych oporów(wolnobieg) przy pomocy moich nóg da radę przez parę minut jechać nawet 50km/h a ponad 40km/h to cały czas.Jest lekki i wytrzymały tylko nie dawaj mu wyższego napięcia niż należy,nie niszczy szprych,ta waga jego to duża zaleta.
Obecnie mam rower z podobnym silnikiem ale w przednim kole,bo preferuje wspomaganie,przekonałem się ze waga ma znaczenie,jak zbliżam się do krawężnika to podbijam kolo na 20cm i wjeżdżam na pełnej predkosci. Nie zamierzam bić rekordów prędkości,ale z tym silniczkiem zwykły kolarz nie ma szans przynajmniej dopóki mam energię w baterii.Z rowerem z tym silniczkiem nic się nie dzieje,nie potrzeba nic konserwować bo jest hermetycznie zamknięty,może się powtarzam nic nie musisz przy nim grzebać dla jednych to wada bo nic się nie robi przy rowerze tylko jeździ a lubią dłubać :lol: .
Dodam jeszcze że wówczas bateria przydałaby się też lekka najlepiej litowa,rowerek wtedy waży ok.20kg i to jest to własnie :grin: ,trzeba się takim przejechać żeby go ocenić,puszczasz kierownicę jedzie ładnie prosto nie telepie nie skręca,chesz jedziesz szybko,wysiądzie ci bateria jedziesz jak na zwyklym rowerze bez oporów silnika bo ma wolnobieg(DD ma pewne opory)więcej mi nie potrzeba bo jak pisałem nie zależy mi na biciu rekordów wolę dłużej i wolniej niż szybko i krótko.

michalg - Sob 26 Sty, 2013

mar56 napisał/a:
Muszę Ci powiedzieć ze mam taki silnik już 2 rok i jestem z niego bardzo zadowolony

Dzięki, to pierwsza opinia na temat tego silnika, jaką przeczytałem po polsku :) - fajnie, że pozytywna.

toft - Nie 27 Sty, 2013

Mar56 osiągasz 40kmh przy nominalnym napięciu? Musi to być wysokoobrtowa wersja do małego koła.
mar56 - Nie 27 Sty, 2013

Tak ,dosyć szybko się to kręci zdaję się coś ok.300obr/min(obroty samego silnika wewnątrz są b.wysokie zamieniane w przekładni planetarnej na ok.10 razy mniej),wiadomo że prędkość też jest zależna od napięcia przy 36V napięcie baterii waha się od 43,8-31V.Tak na płaskim jak napisałem bez pedałowania jedzie 38km/h,dokładając własną energię da radę jechać szybciej(silnik nie powoduje przyhamowania),ale trzeba mieć korbę z wieńcem kolarskim 52z,bo najmniejsza zębatka na wolnobiegu jest 13z na kasetę jest mniejsza 11z,ale bafangi(potocznie o silnikach z przekładnią planetarną) na kasetę są na razie w wysokiej cenie.
borsuk - Nie 27 Sty, 2013

mar56 napisał/a:
Tak ,dosyć szybko się to kręci zdaję się coś ok.300obr/min

Bmsbaterry podaje , że są do wyboru 2 wersje tego silnika 201 RPM (obr/min) i 328 RPM. Jeżeli ktoś lubi szybkość powinien wybrać wyższe obroty, natomiast dla wspomagania przy podjazdach lepsze będą niższe obroty.
Dla porównania mój Bafang ma nominalnie 305 RPM i wyciągam na prostej ok 30 km/godz (koło 26").
pozdrawiam
borsuk

Anonymous - Nie 27 Sty, 2013

Ten gość podobno używa tego silnika ;)


mar56 - Nie 27 Sty, 2013

To dlaczego wystaje mu rura wydechowa :razz: W ogóle to animacja ,teraz zajarzyłem.
Jednak gdyby był na prąd ,to jestem pewien że zrobiłby furorę na zlocie. :lol:

michalg - Nie 27 Sty, 2013

borsuk napisał/a:
Bmsbaterry podaje , że są do wyboru 2 wersje tego silnika 201 RPM (obr/min) i 328 RPM.

BMSBattery chyba trochę oszukuje. Tutaj:
http://endless-sphere.com...art=135#p548627
podane są rzeczywiste prędkości: 230 rpm dla wersji 201, 275 rpm dla wersji 328. Dla koła 28" ten wolniejszy silnik powinien rozbujać rower do 32 km/h.

mar56 - Nie 27 Sty, 2013

Mierzyłem prędkość komputerkiem rowerowym i tyle mi wyszło,prędkość jak wcześniej napisałem zależy od napięcia i może się wahać ,tak jak się waha napięcie baterii(43,8V mam jak jest świeżo naładowana ,a odcięcie jest na 31V,na sterowniku)Te prędkości podawane przez chińczyków i endless sphere są orientacyjne i nie sugeruj się tak nimi do końca,oczywiście zamów tego z 300 obrotami a nie z 200-oma.Zresztą jak już kupisz ten silniczek to sprawdź sobie sam prędkość komputerkiem rowerowym na sucho odwracając rower.Jakiej mocy będziesz zamawiał ten silnik? Bo ważna jest też moc sterownika,jak będzie za mała to nie osiągniesz zakładanej prędkości pod obciążeniem,tak jak tam na endless piszą przy fast windzie(dużym wietrze),sterownik kup z co najmniej 9 mosfetami(6 mosfetów na 250Wmax).
michalg - Nie 27 Sty, 2013

Jak sobie radzi Twoja maszyna na podjazdach? Myślałem o zamówieniu wersji o mocy 350W i chyba z 230 rpm, bo zależy mi na większym momencie obrotowym. W zestawie dają sterownik KU65, czyli na 6 mosfetach. Chińczyk z BMSBattery napisał mi w mailu, że 9 mosfetów "is too strong" i "may hurt the motor" :) .
mar56 - Nie 27 Sty, 2013

Nie jest za strong,jeżdżę takim właśnie 9 mosfetowym 2 latka i jest OKI!Silnik 350W/36V jest bardzo żwawy(choć to pojęcie względne).Pewnie że pod górkę nie pojedzie Ci z taką prędkością co po płaskim ale to zrozumiale zazwyczaj max przeciąża się silnik 2,5 razy tj do 800W na podjazdach.2 razy spalił mi się bezpiecznik główny 30A,a więc pod górkę trochę bierze.Na płaskim nawet jak długo jechałem na max to silnik był tylko lekko ciepły,a więc kolejna zaleta wysoka sprawność,cała energia zamienia się na pracę.Sterownik tez się nie grzeje(a 6 może się nagrzewać bo ma większe mOhmy przejścia).6 ma nawet mniejszy prąd odcięcia a więc zmniejszy Ci moc i będziesz się dziwił że taki słaby silnik..
michalg - Nie 27 Sty, 2013

To napisz jeszcze tylko jakiego sterownika używasz, najwyżej poproszę BMSBattery o zamianę :) .
mar56 - Nie 27 Sty, 2013

Ja mam taki pomalowałem go na czarno a kupiłem go w elifebike.com.Pewnie już takich nie produkują bo ma już ponad 2 lata,jest 9 mosfetowy,bo go rozbierałem.Musisz w takim razie zaryzykować ,ufając chińczykowi ale z doświadczenia wiem że do końca nie co im ufać choć ogólnie są uczciwi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group