To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Symulator zasięgu roweru elektrycznego

toft - Śro 13 Lut, 2013

Ok, rozumiem ogólny zamysł aby podać ludziom prosty kalkulator zasięgu...:) TO jest okej...
Nie chciałbym być posądzony o krytykanctwo ale... http://www.youtube.com/watch?v=G6zFs37adLs... W tym kontekście te 11kmh setupu z hubem pod górkę 32% jest imho nadal mocno nierealne...
Mam wrażenie że poprostu masz liniowe te wzory a tu jakiś wspólczynnik korekcyjny by się przydał...
Druga uwaga.. Naprawe łatwiej byłoby manipulować gdyby wszystkie wskaźniki chodziły w trybie on line... Czemu niby wsólczynnik tarcia mozna dostosowywać a momentu już nie?
Naprawdę się nie chcę czepiać:) to takie luznie uwagi... zrobisz co chcesz:)
Pozdrawiam:)

bartek - Śro 13 Lut, 2013

Nie twierdze że się nie pomyliłem wiec podaje poniższe wzory (może ktoś to zweryfikować ?):

Opór tocznie dla płaskiego:
waga * współczynnik * przyspieszenie_ziemskie * predkosc(m/s)

lub

Opór toczenia dla wzniesienia:
waga * cos(kąt wzniesienia) * (współczynnik + tan(kąt wzniesienia)) * przyspieszenie_ziemskie * predkosc(m/s)

Moment można regulować tylko rozmiarem obręczy - Przecież ten parametr jest stały dla silnika i wzrasta lub maleje w zależności od przełożenia energii silnik - droga. Zresztą wpływa on tylko na szybkość oddawania energii przez silnik czyli na przyspieszenie.

Jeśli przy danej prędkości opory toczenia i opory powietrza przekraczają moc maks silnika to momentem obrotowym i tak się nic nie zdziała.

Tutaj kilka filmików jak ludzie jeżdżą pod górki na silnikach.
Szkoda że nie podają mocy silników.

http://www.youtube.com/watch?v=3TkNI7pTVeM
http://www.youtube.com/watch?v=RIHJPOL3_HQ
http://www.youtube.com/watch?v=oGdxtYWll8M - tutaj wjazd pod górkę ale po trawie, a to już całkiem inny opór podłoża

Zauważ też że nawet jeśli da się wiecheć pod taką górkę przy mocy max 1500W z prędkością 11 km/h to było by to bardzo trudne chociaż by ze względu na utrzymanie równowagi na rowerze.

Tutaj też fajny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=0_QTfPl4rKw

Czemu nie można zmieniać dynamicznie parametrów silnika?? Chyba dlatego że nie takie było "założenie wstępne". Myślę że taki kalkulator "dobór silnika do potrzeb" to temat na osobną aplikację.

bartek - Sob 16 Lut, 2013

Ok. Wersja Pl zrobiona: http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
mmoto - Sob 16 Lut, 2013

Super, wielkie dzięki od wiosny zajęcia z młodzieżą, a tu taka niespodzianka nie będę musiał się nagłowić jak przekazać zależności, rzutnik na ścianę i będzie ok.
Anonymous - Pon 18 Lut, 2013

Widzę, że symulator cały czas ewoluuje.
Jestem przed zakupem zestawu do konwersji i to chyba z Bartkiem korespondowałem w zeszłym tygodniu, bo otrzymałem w mailu link do tej strony i czekam tylko na zebranie odpowiedniej kwoty (celuję w magic pie 3).

Jak widzę, nachylenie zmieniło wartości liczbowe, dla pewności zapytam - wartość liczbowa to jest % nachylenia wzniesienia, tak? Można by dodać symbol % przy tym parametrze, byłoby bardzie intuicyjne.

Dzięki też za wyjaśnienie oporów. Teraz widzę, że przedobrzyłem i jak w góralu założę opony z szosowo-ścieżkowym bieżnikiem lub nawet slick i do tego dobrze ja napompuję, to nie muszę chyba ruszać parametru.
Wiadomo jaki opór względem przyjętego w kalkulatorze asfaltu stawia kostka betonowa, z której w większości są zbudowane ścieżki rowerowe?


Edit: fajny byłby jednak też symulator drogi. Przykładowo - na tym symulatorze "przejechałem" planowaną trasę do pracy korzystając z map google, spisałem odległości pomiędzy poszczególnymi punktami, wiem ile jest podjazdów, jaka nawierzchnia, jeżeli dłużej pod górkę, to potraktowałem jako jeden z etapów trasy.
Świetne byłaby możliwość zaprogramowania trasy np. trasa złożona z 8 głównych odcinków, 1 odcinek - 650m płasko, 30 km/h, 2 - podjazd ok 15% przez 200 m, prędkość 12 km/h, 3 - 2,5 km trasą z 4 zatrzymaniami (światła) przy prędkości 30 km/h itd... Na końcu "symuluj" i po chwili mielibyśmy już pewną wiedzę.
Ja np. symuluje trase ok 25 minut i sprawdzam różnice pomiędzy 36V 10 Ah, a 12 Ah oraz 48V 10 i 12 Ah, czyli min. 4 symulacje, w każdej symuluje zatrzymanie na światłach, każde wzniesienie, nawet małe ale jednak.
Wiem, że to pewnie już osobny program ale podrzucam jako pomysł, nie byłoby konieczności symulowania w czasie rzeczywistym. Proponowany wcześniej suwak czasu na pewno bardzo by się przydał.

Bardzo doceniam pracę, bardzo mi rozjaśniło kilka rzeczy.
TZ

bartek - Pon 18 Lut, 2013

Tak, wzniesienie liczone jest w %. Fakt... przydałoby się małe wyjaśnienie na symulatorze.

Jak na razie współczynnik oporu dla kostki brukowej pozostaje "utajniony" :P
Podejrzewam że może on być niższy, bo kostka ma powierzchnię mniej chropowatą i suchą.
Asfalt jest trochę klejący. No tylko pozostają nierówności między kostkami...
Na wiosnę jak się ociepli zacznę testy różnych nawierzchni itp.

Zamysł tego symulatora był taki żeby pokazać jakie zależności zachodzą pomiędzy parametrami jazdy.
Co do planowania trasy to jest już taki pomysł :) Raczej będzie to osobne narzędzie żeby nie komplikować za bardzo tego co jest - Ten ma być "w miarę" prosty.

mmoto - Pon 18 Lut, 2013

Dla mnie, ważne jest aby podstawowe funkcje ustawić w kilku kliknięciach.
wiciu_r - Pon 18 Lut, 2013

Na podstawie tego symulatora jak się ociepli wybieram się moim Trikke do pracy (36km).
Jak mi te 36V 19Ah wystarczy to OK, ale jak nie to będę gryźć :???:

bartek - Pon 18 Lut, 2013

Cytat:
ale jak nie to będę gryźć
:)
bartek - Śro 20 Lut, 2013

Amerykanie chcą żebym Im zrobił opcję symulatora w milach :P
http://endless-sphere.com...php?f=3&t=47850

Zbyszek Kopeć - Śro 20 Lut, 2013

Którzy Amerykanie, ci z USA, albo ci z Kanady, a może ci z Chile, lub może ci z Wenezueli ?
bartek - Śro 20 Lut, 2013

Cytat:
Którzy Amerykanie, ci z USA, albo ci z Kanady, a może ci z Chile, lub może ci z Wenezueli ?

USAlandczycy

Zbyszek Kopeć - Śro 20 Lut, 2013

A, ci. Oni mają dość dużo samochodów EV, ponoć ponad jeden na 1000 mieszkańców.
bartek - Śro 20 Lut, 2013

Hej. Dopracowałem kilka kosmetycznych pierdół dla lepszej czytelności i przerobiłem okno raportu na formę graficznego wykresu - Teraz ładnie wszystko widać :)
bartek - Wto 26 Lut, 2013

Trochę aktualizacji... :)

Dodałem możliwość wybrania wyglądu silnika w opcji generowania linka: http://www.electricbikesi...ndex,12,pl.html
Teraz silnik może wyglądać jak: (MagicPie3, SmartPie, Czarny HUB, Srebrny HUB i mała aluminiowa przekładniówka)

Kilka przykładów:
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=2
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=3
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=5



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group