To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Symulator zasięgu roweru elektrycznego
tomasz_kombi - Wto 26 Lut, 2013
Jeszcze trochę i będzie sam kawkę robił
Dobra robota!
GRATULACJE !!!!
JerzyZ - Pią 15 Mar, 2013
bartek napisał/a: |
Teraz silnik może wyglądać jak: (MagicPie3, SmartPie, Czarny HUB, Srebrny HUB i mała aluminiowa przekładniówka) |
A wprowadzając większą wartość ostatniego parametru mamy wszystko razem, np.:
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=8
bartek - Sob 16 Mar, 2013
Oj tam, Oj tam Małe niedopatrzenie, już jest ok.
bartek - Pią 03 Sty, 2014
Po długich bojach z aktualizacją strony wreszcie udało się uruchomić nowe funkcjonalności:
1. Kalkulator pojemności akumulatora i mocy silnika: http://www.electricbikesi...php?language=pl
Kalkulator pozwala oszacować, jakie powinny być minimalne parametry napędu dla uzyskania zakładanej prędkości i zasięgu roweru elektrycznego. Aplikacja głównie dla początkujących ebike-maniaków działająca na zasadzie "Chce pomykać 50km/h i przejechać 50km - Jaki muszę mieć silnik i akumulator??"
2. Katalog firm i napędów: http://www.electricbikesi...php?language=pl
Aplikacja dla sprzedawców lub producentów napędów elektrycznych do rowerów którzy mogą umieścić informacje o swojej firmie i napędach. Rejestracja i dodawanie napędów - darmowe.
3. No i najważniejsze... Wszystkie aplikacja są ze sobą połączone czyli:
Z kalkulatora pojemności i mocy silnika możemy otrzymać propozycje napędów z katalogu, spełniających zakładane kryteria, a klikając na konkretny napęd włącza się symulator jazdy i zasięgu z wczytanymi jego parametrami.
No to tyle z noworocznych nowinek - zapraszam do konstruktywnej krytyki
Pzdr
tas - Pią 03 Sty, 2014
Spokojnie można wywalić sekcję waga pojazdu.
To ma tak znikomy wpływ na wyliczenia końcowe, że spokojnie można tego nie brać pod uwagę
No i jeszcze pomarudzę o ten moduł wyliczania czasu przyśpieszenia do prędkości max
Fajnie by było dać kalkulator wyliczania mocy jednak na główną stronę.
On daje ważniejsze informacje niż 80% całego symulatora
np:
Anonymous - Pią 03 Sty, 2014
tas napisał/a: | Spokojnie można wywalić sekcję waga pojazdu.
To ma tak znikomy wpływ na wyliczenia końcowe, że spokojnie można tego nie brać pod uwagę |
Tak jak ciśnienie w oponach. Jakieś nowe prawa fizyki wprowadzasz.
bartek - Pią 03 Sty, 2014
Cytat: | No i jeszcze pomarudzę o ten moduł wyliczania czasu przyśpieszenia do prędkości max | Teoretycznie to już jest taki moduł, ale muszę go jeszcze zweryfikować z rzeczywistymi wynikami.
Cytat: | Fajnie by było dać kalkulator wyliczania mocy jednak na główną stronę.
On daje ważniejsze informacje niż 80% całego symulatora
|
A Ty cały czas swoje... Pomyślimy nad takim układem. Dobrze by było w takim razie żeby wyniki można było wczytać od razu do symulatora, ale wtedy trzeba jeszcze dać jakąś moc maksymalna lub prąd ( A ) względem zakładanego napięcia, żeby symulacja działała. Można wtedy dać jakieś założenie że moc maks jest 25-30% większa od nominalnej ( bo z kalkulatora mocy i pojemności wychodzi moc nominalna )
tas - Pią 03 Sty, 2014
Zeeltom, bez takich kąśliwych uwag.
Ciśnienie w oponach i jego wpływ na zasięg sprawdzałem wiele razy (opisałem warunki i sprzęt na jakim to robiłem) i to metodami badawczymi, a nie "na oko" jak to mają w zwyczaju niektórzy. Więc moje zdanie jest niezmienne i nie ma nic wspólnego z wymyślaniem nowej fizyki.
Jak ktoś uważa inaczej, nic mnie do tego, jego gust.
A co do wagi pojazdu, to pewnie nie zauważyłeś w kalkulatorze (jak i ja z początku) że wpływ wagi bajka maleje wraz ze wzrostem prędkości i przy większych wartościach +-100kg (STO KILOGRAMÓW) różnica to 10% wymaganej mocy końcowej.
Zastanawia mnie teraz, czy tak jest faktycznie, czy to jakiś błąd
Bartek, no ja cały czas swoje bo to dla mnie logiczne i dobre rozwiązanie No i bardzo wygodne. A to czy będą te moduły niezależnie działać, czy powiązane ze sobą to już nie jest aż tak istotne.
Anonymous - Pią 03 Sty, 2014
A ja sprawdzałem wpływ ciśnienia w oponach właśnie na oko i patrzyłem wtedy na licznik rowerowy pokazujący zasięg. Ciekawy jestem kto sprawdza ciśnienie w oponach przed każdym wyjazdem. Ostatnio miałem podobny problem z klientem, bo stwierdził, że przejeżdża dużo mniej, niż gdy rower kupił ode mnie. Kazałem mu dopompować opony do 3 barów i problem przeszedł. Dlatego twierdzę, że ciśnienie w oponach ma jednak duży wpływ na zasięg. Powietrze z kół jednak z czasem uchodzi i dobrze jest je kontrolować.
I też nikt mi nie wmówi, że ruszanie rowerem o wadze 80 kg, a 160 kg nie ma wpływu na zasięg. Jeśli rozpatrujemy stan iodealny, gdzie mamy równą i prostą drogę i jedziemy od startu do mety, to się zgodzę, ale takich warunków nigdy chyba nie mamy co wyjazd.
A nawet, w idealnych warunkach te 10%, to może być te kilka kilometrów, gdzie trzeba rower pchać, albo pedałować.
To nie są kąśliwe uwagi, tylko zwrócenie uwagi na szczegóły, bez pisania, że to nie ma wpływa na nic i żeby tego nie uwzględniać.
Waga i ciśnienie mają znaczenie przy zasięgu i tego nic nie zmieni.
To jest moje zdanie i będę go bronił
bartek - Pią 03 Sty, 2014
Przy małych prędkościach to czynniki takie jak waga, ciśnienie w oponach mają kluczowe znaczenie. Przy dużych prędkościach to już tylko aerodynamika a tą trudno zmienić dla typowego roweru.
Kalkulator jest dla wszystkich dlatego jak ktoś chce jeździć 15 km/h to waga pojazdu ma dla niego duże znaczenie.
tas - Pią 03 Sty, 2014
I te mądre słowa mogą być podsumowaniem sprawy oponowo - wagowej
bartek - Pią 03 Sty, 2014
tas napisał/a: | I te mądre słowa mogą być podsumowaniem sprawy oponowo - wagowej |
Generalnie to nie macie się o co kłócić, bo oboje macie racje z tą różnica, że inaczej poruszacie się na ebikach.
Zeeltom z tego co wiem jeździ dużo na rowerach o małej mocy, które zazwyczaj poruszają się do 25km/h i dla niego największy wpływ na zużycie energii mają waga i opory toczenia ( rodzaj opon, ciśnienie itp. )
Natomiast Ty Tas poruszasz się normalnie bardzo szybkim rowerem, gdzie przy prędkościach rzędu 40-60 km/h opory toczenia i waga to margines w porównaniu z oporami jakie stawia powietrze.
toft - Pią 03 Sty, 2014
Hmm, o ile miałem okazję doświadczyć, to chodzi o "obydwaj", nie o "oboje" .
NO ale w dzisiejszym świecie na prawdę wiele spraw może być kwestią tylko interpretacji:). Trudnej zresztą w swojej naturze. Bo należałoby płeć rozróżnić. Jeśli występuje. A jak wiadomo dzisiaj .... No ale to nie o tym. Sory za off.
Pozdrawiam:).
sunman - Wto 15 Kwi, 2014
czyzby symulator rozrusl sie i na inne kraje , bo wyglada b. znajomo ...
http://www.miromax.lt/simulator/
tomek701 - Wto 15 Kwi, 2014
zeeltom napisał/a: | A ja sprawdzałem wpływ ciśnienia w oponach właśnie na oko i patrzyłem wtedy na licznik rowerowy pokazujący zasięg. Ciekawy jestem kto sprawdza ciśnienie w oponach przed każdym wyjazdem. Ostatnio miałem podobny problem z klientem, bo stwierdził, że przejeżdża dużo mniej, niż gdy rower kupił ode mnie. Kazałem mu dopompować opony do 3 barów i problem przeszedł. Dlatego twierdzę, że ciśnienie w oponach ma jednak duży wpływ na zasięg. Powietrze z kół jednak z czasem uchodzi i dobrze jest je kontrolować.
I też nikt mi nie wmówi, że ruszanie rowerem o wadze 80 kg, a 160 kg nie ma wpływu na zasięg. Jeśli rozpatrujemy stan iodealny, gdzie mamy równą i prostą drogę i jedziemy od startu do mety, to się zgodzę, ale takich warunków nigdy chyba nie mamy co wyjazd.
A nawet, w idealnych warunkach te 10%, to może być te kilka kilometrów, gdzie trzeba rower pchać, albo pedałować.
To nie są kąśliwe uwagi, tylko zwrócenie uwagi na szczegóły, bez pisania, że to nie ma wpływa na nic i żeby tego nie uwzględniać.
Waga i ciśnienie mają znaczenie przy zasięgu i tego nic nie zmieni.
To jest moje zdanie i będę go bronił |
Do tej pory jeździłem na tak napompowanych oponkach żeby się miękko uginały chociaż mam amortyzację i miękkie siodełko na sprężynach po trasie do pracy ładowarka z lidla przechodziła w stan ładowania niskim prądem po godzinie a nawet ponad. Jak dopompowałem z tyłu oponę do czerwonej kreski nie pamiętam ile, to było na manometrze, po przejechaniu tej samej trasy ładowarka przechodzi w w stan ładowania niskim prądem po 30 minutach zauważyłem też że czy jadę na fula czy oszczędnie nie ma to praktycznie znaczenia. Jest u mnie sporo górek i wydaje mi się że po górkę lepiej jest wjechać rozpędzonym. ale planuje dać teraz napęd przez piastę wielobiegową wtedy pod górkę będzie silnikowi lżej i po płaskim czy z górki szybciej pojadę teraz po płaskim to 35 wyciągnę
|
|
|