To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - zakup roweru elektrycznego

amigo2008 - Nie 03 Mar, 2013
Temat postu: zakup roweru elektrycznego
Witam wszystkich! na początku mojego posta chciałbym się przywitać ze wszystkimi. Otóż mój problem polega na tym że mam do kupienia rower ze wspomaganiem elektrycznym, wspomaganym silnikiem podobno 250w 36v zabudowanym w przedniej piaście koła. Rower generalnie jeździ ale mój niepokój wywołał tajemniczy opór magnetyczny w kole podczas kręcenia ale tylko do tyłu, do przodu kręci się swobodnie. Nie znam się na silnikach bldc dopiero chciałbym zacząć przygodę ale nie chcę wdepnąć w minę. Dodatkowo dziwnym trafem może to przypadek że podczas jazdy testowej pod górę z odkręconą manetkę na max wyłączył się napęd ale po pewnym czasie udało się go znowu uruchomić i później bez zastrzeżeń. Dokładnych danych nie podam bo nie ma dosłownie nic z opisu ani na silniku, ani na sterowniku, nawet na baterii brak jakiej kolwiek informacji. Mogę podpierać się tylko tym co mówi sprzedający. Generalnie o dziwo silnik doskonale sobie poradził z moją masą 100kg +rower pod stromą górkę. Moje pytanie jest takie czy normalne jest aby występował taki opór coś jak magnetyczny ale tylko w jedną stronę? Pozdrawiam i proszę o poradę osoby które mają takie rowery bo ja nie mam nawet do czego porównać.
Anonymous - Nie 03 Mar, 2013

To jest normalne, bo masz w silniku tzw. wolnobieg, który odłącza mechanicznie silnik, gdy koło się kręci szybciej, niż obroty silnika. Gdy koło i silnik stoi, a ty chcesz cofnąć, to koło zaczyna napędzać silnik i to powoduje ów opór. To jest normalne i tak ma być ;)
To samo masz w wolnobiegu w typowym, prostym rowerze z pedałami. Jak pchasz rower do tyłu, to pedały zaczynają się również kręcić do tyłu. To samo jest w tym przypadku z silnikiem.

amigo2008 - Nie 03 Mar, 2013

Ok! to super! w takim razie go kupie bo się zastanawiałem czy napewno jest wszystko ok. a powiedz proszę jaki ew. koszt realny może być chcący zregenerować baterię, oryginalnie była tam taka wsuwana pod bagażnik z ogniwami ni-mh bodajże taką mi sprzedający pokazywał. Obecnie dalej jest w tej samej obudowie tylko z wymienionymi ogniwami " na jakieś inne" cyt. właściciela i podobno się ładują 1,5-2godzin. tylko jest mały zasięg. Sądze że chyba ktoś nie właściwe ogniwa zainstalował i ma nie właściwą ładowarkę. Chodzi mi o ew. koszt wymiany ogniw z jakimi kosztami muszę się liczyć? Pozdrawiam!
mar56 - Nie 03 Mar, 2013

Jak chcesz konkretnej porady to spróbuj zrobić trochę zdjęć roweru ,baterii,silnika i wstawić(dać linka) na forum,wtedy będzie łatwiej Ci pomóc.
amigo2008 - Nie 03 Mar, 2013

posiadam tylko zdięcia z aukcji niestety nie pomyślałem żeby zrobić podczas oględzin, tak na marginesie co sądzicie czy wart jest według Was 600zł ?
wiciu_r - Nie 03 Mar, 2013

Bardzo sympatyczny sprzęcik, wygląda na to że ma europejskie proporcje.
Na pierwszy rzut oka bateria to chyba pakiet 3 żelek 12v 7Ah, zapewne zdechniętych.
Koszt nowych to wyjdzie z 220zł z przesyłką, ale jak się nie spieszy to poczekaj na okazję.
Ja parę minut temu wyrwałem na alledrogo pakiet laptopowych 36v12ah za trzy stówki, może być padaka, a może udany zakup.

amigo2008 - Nie 03 Mar, 2013

No mnie się podoba, nawet daje sobie rady ze mną (100kg + rower) ale obawy zawsze jakieś są. Nie jestem przekonany czy to napewno 250w nie ma żadnych oznaczeń na silniku, żadnej marki itd. wizualnie jest trochę większy od typowej 250w, a co ciekawsze to nie ma na silniku żadnych śrubek które by umożliwiały kiedyś rozebranie napędu (miejmy nadzieję że nie będzie to konieczne). Kolejna sprawa ale wynikająca z czystej ciekawości to czy to samoróka czy oryginał, ja osobiście nigdy wcześniej nie spotkałem się na alledrogo z takim sterownikiem (te wskaźniki na kierownicy)
mar56 - Pon 04 Mar, 2013

Rowerek ma niemieckie kształty,oryginalnie w tyle były pewnie NiCd 8Ah takie cylindryczne świadczy o tym obudowa.Ale obecnie to może tam siedzieć wszystko, z tym że jeśli ładowarka jest na NiMh-NiCd to nie wiem czy nadaje się do żelów.Nie widać sterownika(chyba że jest w tym wskaźniku},niektóre wersje silników miały wewnątrz sterownik,należy zobaczyć ile przewodów wychodzi z silnika.Ale jeśli pod górkę daje radę z Tobą i przy tym nie hałasuje to jest to dobry objaw.Sądzę że wart jest tych 600 stów,obudowy silnika mogą być spasowane i sklejone ze sobą, a silnik jest ciężki,ile może ważyć?Bo jak nie jest zbyt ciężki i ma opory do tyłu to pewnie jest to silnik z przekładnią i wolnobiegiem.Mam podobny u siebie i jestem zadowolony.
amigo2008 - Pon 04 Mar, 2013

co do wagi to niewiem ale napewno ma opór do tyłu, coś z ładowaniem też jest coś nie tak bo podobno ładuje się 1.5 godziny na max. Zastanawiam sie czy warto kupić niby tylko 600zł ale np na alledrogo wpadł mi w oko rower on road z pod wrocławia z silnikiem z tyłu za 950zł w stanie jak nowy. Linku nie wkleje bo z tel. Pisze.
JerzyZ - Pon 04 Mar, 2013

Sprzedawca ma dużo ocen negatywnych!!!
wiciu_r - Pon 04 Mar, 2013

Poza allegro warto się czasem rozejrzeć po Tablicy. Ja właśnie zakupiłem (dzisiaj doszedł) ten rowerek .
Dostanie tego nowego Liona 36V 12Ah i powinien śmigać. Koszt był 650zł.

amigo2008 - Pon 04 Mar, 2013

ostrzyłem sobie zęby dokładnie na ten rower tylko się spóźniłem :) niech Ci służy dzielnie powodzenia! Co do tego roweru w temacie to raczej pasuję i będę czekał na coś innego. Jeżeli ktoś chciałby kupić rower z tego tematu to podam tel. do właściciela na P.W. ( bardzo sympatyczny Pan). Ja prawdopodobnie będę miał od kolegi z pracy o czym nawet nie wiedziałem że sprzedaje :)
wiciu_r - Wto 05 Mar, 2013

Rowerek fajny chociaż zaniedbany, pęknięta obręcz koła, luźne szprychy, urwany kabelek, ale myślę że w tydzień przywrócę mu świetność.

Poza tym czy mógłbym prosić o wszelkie informacje o tym moim rowerku "Easy bike Relax" bo niestety w holenderskim ja niekumaty.
Ma on wspomaganie pedałowania, a chciałbym to zmienić na obsługę manetką.
Może ktoś podpowie który zestaw sterownik, manetka z allegrogo się do tego nada.

P.S.
Dzisiaj po pracy zająłem się trochę nowym nabytkiem.
Bateria pokazuje 40V (po ciężarze i gabarytach sądzę, że T34 na samym rozruszniku ze 2 km by na niej przejechał :mrgreen: )
Silnik ma oznaczenia:
G1C36FXB4100086 XINGBEI
Sterownik ZKC3615KA 2004/09
Po podłączeniu silnika bezpośrednio z baterią kręci jak szalony, tak na oko subiektywnie te 25km/h osiągnie spokojnie.
Przy supporcie jest jakiś czujnik.
Opony w b. dobrym stanie 24x1,75, ale niestety jest pęknięta felga i 2 szprychy, więc obręcz trzeba wymienić, poradźcie proszę którą z allegrogo kupić, odpowiednią do wagi rowerku i 100kg masy geniusza, który to kupił.

Jeśli ktoś ma typowane i sprawdzone sterowniki z manetką do tego silnika to proszę o poradę.
Rowerek ma codziennie przejeżdżać 36km w jedną stronę, 7-8 godzin na ładowanie i powrót.
Docelowe zasilanie 3 osobne baterie Li-xxx 36V 10Ah przepinane w razie potrzeby.

Dzięki i Pozdrawiam

andrzejIskierka - Wto 05 Mar, 2013

Witam! jeśli to jest koło z zaplecionym silnikiem lub tylne, to najlepiej jakąś stalową rawkę nawet Polską zapleść i w razie potrzeby rozwiercić na nyple szprychy niestandardowej średnicy lub nierdzewne szwajcarskie zapleść na 3 lub 4 krzyże jak się da a może ciężko być jeśli to te koło z silnikiem. zaletą stalowej obręczy są lepsze właściwości hamowania wszelkiego typu hamulcami szczękowymi i długotrwała exploatacja klocków hamulcowych a pozatym nie będzie taka obręcz tak pękliwa jak aluminiowa. miłej zabawy życzę i ppozdrawiam. :wink:
wiciu_r - Wto 05 Mar, 2013

Tu mam fotkę koła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group