To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Metodyka naprawy roweru elektrycznego.

tkoko - Pią 19 Sty, 2018

Moja propozycja zanim zaczniesz rozbierać. :lol:
1. Jak rozumiem, silnik bez problemów kręci się do przodu (w kierunku jazdy). Czy do tyłu nie da się zakręcić kołem (nawet z oporem)? Jeżeli koło do przodu kręci się "bez oporu", a do tyłu da się zakręcić z mniejszym/większym oporem, to prawdopodobnie mechanicznie silnik jest sprawny.
2. Jeżeli kołem da się zakręcić "z oporem" do tyłu, możesz spróbować sprawdzić uzwojenia.
Jak rozumiem nie masz sterownika BLDC. Najprościej zajrzeć do poradnika Tas'a i pomierzyć opory na kablach. Z braku miernika możesz przetestować uzwojenia baterią z opornikiem (np. 2-3 samochodowe żarówki). Po podłączeniu baterii do koła (przez opór), powinno ono "drgnąć". Jeżeli dana para uzwojeń jest sprawna, koło przy kręceniu "do tyłu" powinno mieć jeszcze większy opór, niż przy kręceniu bez baterii. Tak sprawdzasz wszystkie 3 kombinacje.

Anonymous - Pią 19 Sty, 2018

Jeśli da się zakręcić silnikiem obracając koło, to nie są potrzebne żadne przyrządy, czy oporniki. Wystarczy zwierać przewody fazowe. Jeśli uzwojenia są sprawne, to koło będzie stawiało dość duży opór przy próbie zakręcenia kołem. Trzy próby (kombinacje) wystarczą do sprawdzenia przewodów fazowych. Dotyczy to każdego silnika BLDC.
Zygmunt - Nie 28 Sty, 2018

Kołem nie da się kręcić do tyłu ,tak więc została tylko rozbiórka, być może uda się to w następny weekend!
Zygmunt - Wto 02 Kwi, 2019

Witam , nie dam Rady tego rozebrac , jest ktos na Forum kto podjal by sie naprawy ? Co z tam najlepiej zrobic ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group