To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd rolkowy, przyczepki pchające itp. - Rower na rolkę

Anonymous - Pią 04 Wrz, 2015

Zgadzam się z tym w 100% :)
mmoto - Pią 04 Wrz, 2015

Pojeździmy zobaczymy, ale pewnie już w przyszłym sezonie.
bloodyopel - Pią 04 Wrz, 2015

Ale z drugiej strony gdy łuk rolki jest dopasowywany do danej opony i utrzymujemy stałe ciśnienie to mamy zawsze większą powierzchnię styku niż w prostej rolce
Jariko - Pią 04 Wrz, 2015

tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty
JerzyZ - Pią 04 Wrz, 2015

Jariko napisał/a:
tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty
Przy prostej rolce mamy podobną sytuację - szczyt opony ma większą prędkość niż okolice. Deformowanie opony generuje straty.
Idąc dalej można by zastanowić się, czy rolka w kształcie beczki nie będzie jeszcze lepsza. Chociaż tu intuicja podpowiada, że nie.
Wniosek: Prosta rolka nie musi być najlepsza!

Jariko - Sob 05 Wrz, 2015

deformowanie opony przynosi straty z tym się zgadzam ale na płaskiej rolce opona w każdym punkcie styku ma tą samą prędkość tylko siła nacisku jest inna. Przy napędzie rolkowym ważny jest tez docisk, za mały to poślizg za duży straty, popada deszcz muszę docisnąć rolkę. Jeżdżę teraz do pracy rolkowcem i jestem zadowolony, rolkę mam z 3 biegowej piasty i od startu do 40 km/h w zasadzie nie muszę pedałować. Pierwszy bieg ładnie pod górki daje radę. A na rolkę się zdecydowałem z tego względu że rower to skladak i silnik zdejmuję z niego odpinając jedną szybkozłączkę.
mmoto - Wto 08 Wrz, 2015

Komercyjny zestaw na rolkę dostępny w Polsce:

http://www.decathlon.pl/k...id_8307168.html

https://www.youtube.com/w...d&v=qMNQADjYjfA


bloodyopel - Wto 08 Wrz, 2015

Swoją drogą taki wspomagacz do szosówki to fajna sprawa i imo bardzo tania w konstrukcji. Dobrać jakiś silniczek na 24V, 2 pakiety turnigy czyli łącznie 8s 5Ah do upchnięcia w bidon, silnik mógłby być nawet załączany 0/1 bez regulacji. Wszystko schludne i nie rzucające się w oczy, wyszedłby ADD-E jak się patrzy :D

Macie jakiś pomysł jaki silnik by podpasował? :twisted:

Yin - Wto 08 Wrz, 2015

Rolkowiec na sterydach 50 km/h :)
https://www.youtube.com/watch?v=CzHZ-jvhhd0

Szkoda że silnik nie jest zamknięty po bokach - syf z drogi pewnie z czasem go wykończy. Robią takie silniczki z IP 54? Całość jest kusząca ze względu na wagę..

angawe - Pią 29 Sty, 2016

Wadą napędu rolkowego jest występujący poslizg. Moze wiec warto zastosować 2 rolki -koła zebate połaczone paskiem zębatym a całość "oddzielić" od napędu łozyskiem jednokierunkowym?
mmoto - Sob 06 Lut, 2016

Koła zębate itp. to spora komplikacja w napędzie rolkowym.

Od wiosny jak mi się nie odmieni będę jeździł na takich rolkach:
https://www.youtube.com/watch?v=Zwn_qhWnBp0

Może będzie lepiej???

tas - Sob 06 Lut, 2016

A ta rolka w ogóle może być takiego kształtu? Przecież ma różną prędkość liniową w różnych miejscach i już widać oznaki tarcia po lewej stronie w miejscu styku z oponą (zresztą sama opona też jest już wytarta z tym miejscu).
Nie wróży to dobrze :P

Anonymous - Sob 06 Lut, 2016

Rolka powinna być płaska.
mmoto - Sob 06 Lut, 2016

Będzie git, rolka jest do innej opony bardziej baloniastej.
Mają się dobrze przytulić i dopiero wtedy się okaże jaka rolka lepsza.

Anonymous - Sob 06 Lut, 2016

A bierzesz pod uwagę różne prędkości rolki względem opony w zależności od średnicy styku z oponą? To będzie hamować i stwarzać opory.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group