To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Nowości EV - Volkswagen - śmiech na sali :-)

wiciu_r - Pią 05 Kwi, 2013
Temat postu: Volkswagen - śmiech na sali :-)
Dzisiaj oglądałem na targach MTP (Motor Show) nowego
Volkswagena Jetta Hybrid
Według zaprezentowanej specyfikacji producenta hybryda ta ma silnik elektryczny
zasilany baterią 220V 5Ah, czyli 1,1kWh, która zapewnia autu zasięg 2km (słownie: dwa kilometry). Jak sobie porównałem to ze swoim rowerkiem zasilanym 36V 31Ah (1,116KWh)
to parsknąłem gromkim śmiechem :lol:
Pamiętam, że kiedyś podobny zasięg na rozruszniku miał kumpelek, który włożył do malucha akumulatory od kombajnu.
Tak trzymać...

Anonymous - Pią 05 Kwi, 2013

pffff.. a co bedzie jak zbraknie paliwa i akurat bedzie 4km do cpnu ? to dwa przejedzie a pozostałe 2km trzeba pchać? nowatorska mysl... "Sam Go pchaj " tak dla zdrowia.. oszczedzaj środowisko , zapchaj auto pod dystrybutor ?? to ja mam w rowerku 28,5Ah 42V ... żal.pl
r2d2 - Sob 06 Kwi, 2013

Porównujesz akumulator z roweru z akumulatorem od hybrydy? Można wierzyć lub nie, ale pomiędzy nimi nie ma żadnej płaszczyzny pozwalającej na takie porównanie.
Tamtym można spawać po każdym ładowaniu bez obniżenia jego żywotności czy ilości cykli które może wykonać (notabene, liczonych w dziesiątkach tys.) i to zanim pojemność spadnie choć o 1mAh. To jest kawałek kosmicznej technologii. Jedyne co może mu zaszkodzić to rozgrzanie do zbyt wysokiej temp., ale dookoła ma solidne chłodzenie więc to mu nie grozi. Chciałbym zobaczyć w tej roli typowy rowerowy akum. :razz:
Ten akumulator jest tylko buforem do 'odszumienia' i 'poprawy jakości' prądu który generuje generator, zanim zostanie on zarzucony na falownik z którego dopiero jest zasilany napęd samochodu. Napędem generatora zajmuje się silnik spalinowy w cyklu Atkinsona który cechuje się zajebiście nikłym apetytem, przy parametrach pracy zoptymalizowanych pod kątem generatora który ma za zadanie napędzać.

Cała tajemnica potrzeb montażu niewielkich akumulatorów w takich hybrydach. Małe ale, za to niezniszczalne i mega trwałe. Już dawno byłyby zastąpione przez superkondensator gdyby nie jego zwariowana charakterystyka napięciowo-energetyczna i stabilizacja pracy która wymaga parę kilo dodatkowej elektroniki.

camilos - Sob 06 Kwi, 2013

No to o ile będzie taki silnik oszczędniejszy? 1 litr? Jeżeli 1 litr to koszt zakupu wersji hybrydowej zwróci się po 100k kilometrów. Szkoda zachodu zupełnie...

Z angielskiego serwisu - http://www.autoblog.com
To refresh, the $24,995 Hybrid is $2,005 more than the TDI and a heady $6,000 more than the SE. With highway economy ratings of 43 mpg for the TDI and 48 for the Hybrid, even considering that diesel fuel is more expensive, it'd take you about seven years of Hybrid driving before you've paid off the technology premium.

Krótko mówiąc, jeżeli ktoś jeździ w trasy to szkoda sobie głowę nim zawracać - oszczędności życia nie zrobimy.

r2d2 - Sob 06 Kwi, 2013

Tutaj Kolega Rudzik6 coś na ten temat pisze, a że też jest z tego Forum, więc chyba max. możliwa wiarygodność ;)
Jak to bywa przy zużyciu paliwa, najwięcej zależy od stylu jazdy.

Pozdro.

mar56 - Sob 06 Kwi, 2013

Faktycznie te dwa akumulatory(rowerowy i hybrydy) dzieli jakość wykonania i trwałość .Choć chciałoby się mieć w samochodzie zasięg przynajmniej kilkudziesięciu kilometrów na prądzie.I takie auta też są.
Hybryda to coś przejściowego,zanim powstanie samochód elektryczny z prawdziwego zdarzenia,i najlepiej sprawdza się w mieście( w korkach).Ale ma ona też w stosunku do zwykłego auta takie zalety jak większa oszczędność paliwa,brak rozrusznika,oszczędność hamulców (hamowanie odzyskowe),brak skrzyni biegów .A także dużo większa trwałość(na forach Toyoty można poczytać o wyjątkowej trwałości i jakości wykonania hybrydy)

MixhaL - Sob 06 Kwi, 2013

http://kopalniawiedzy.pl/...hybrydowy,17847

A co myslicie o tym?

Anonymous - Sob 06 Kwi, 2013

Ja myśle ze polaków nie stac puki co na takie zabawki. Podziekujcie tuskowi,..,, tak na niego wszytscy głosowali to macie.

jak tak dalej bedziecie wszyscy robic i wybierac ludzi jakich wybieracie to takie auta jak podałeśMixhaL, bedziecie mogli ogladac jedynie na obrazku
Nie zapominajcie ze tu jest POLSKA- czyli jak to niemcy uwazali jakis czas temu ze to kraj trzeciego świata

mar56 - Sob 06 Kwi, 2013

Kori jak mawiał JKM gdyby wybory miały cokolwiek zmienić w Polsce to na pewno by je zniesiono(wiem że to forum o rowerach,ale taka mi się nasunęła refleksja)
r2d2 - Sob 06 Kwi, 2013

MixhaL napisał/a:
A co myslicie o tym?
Chevrolet Volt to hybryda Plug-in, więc jeśli gość ładował akumulatory w garażu i jeździł jednorazowo do 80km (ma taki zasięg z baterii - wg producenta), to spalinowy generator mógł być wożony głównie jako bagaż i niewykuczone że był b.rzadko uruchamiany. Stąd taki rezultat, jak najbardziej możliwy do osiągnięcia pod w/w warunkiem.

Mnie zainteresowała ostatnio TAKA informacja, ciekawe czy to faktycznie wygląda tak 'kolorowo' jak jest przedstawione, a może jest tu jakiś mikrobiolog który by to jakoś zweryfikował. Taka technologia za jednym zamachem zlikwidowałaby głowne wady wodoru jako paliwa (chodzi o te 3% dyfuzji/dzień, bez wzgledu na materiał zbiornika i grubość ścianek). Mógłbym kwiatki wozić jeśli tylko pozwalałyby mi jeździć za darmo, lub 'prawie za darmo'.

Pozdro.

Zbyszek Kopeć - Sob 06 Kwi, 2013

A cała Polska wie, że to FORUM jest i zawsze było o elektrycznych samochodach, rowery EV też są tu mile widziane.
Akumulatory roweru EV i takiej hybrydy są niemal identyczną pozycją i ładnie mozna je wyhmiennie zastosować.
Hybryda ma lepszy marketing i służy do przedłużenia czasu smrodzenia spalinami na naszych ulicach.
Te wszystkie prawie hybrydy (PRIUS, VW itp.) mają napęd elektryczny jako tylko odpowiednik "elektrycznego koła zamchowego", to poprawia odejście ze startu i sumarycznie zmniejsza zuzycie paliwa przy prawidłowszej eksploatacji.

Dobry rower EV, szczególnie te przerabiane przez Polaków na EV ma ciekawsze efekty niż takie auto hybrydowe i daje więcej przyjemności.

r2d2 - Sob 06 Kwi, 2013

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Akumulatory roweru EV i takiej hybrydy są niemal identyczną pozycją i ładnie mozna je wyhmiennie zastosować.
W sensie z hybrydy do roweru - jak najbardziej, odwrotnie już nie bardzo. Nie wiem co będzie z żelówką czy Li-Ion przy próbie rozładowania prądem ciągłym <30C, ale na zdrowie mu to nie wyjdzie. Na śmietnik się będzie nadawał :idea:
Zbyszek Kopeć - Sob 06 Kwi, 2013

Popuść, te hybrydy biorą małą moc z aku, przestań ich tak mnożyć.
Aku. w Chinach (większość tylko robią w Chinach) najpierw przechodzą testy napędów w rowerach i skuterach, a potem idą do samochodów np. PRIUS, czyli hybryd, albo do np. samolotów.

r2d2 - Sob 06 Kwi, 2013

Z całym szacunkiem Zbyszko ale jednak nie masz racji, można podzielić bo to prostsze.
Toyota Prius - 2km zasięgu na samej energii zgromadzonej bateriach, prędkość jest wtedy ograniczona do 30km/h, 30km/2km=15, 60min/15=4min, pojemność baterii 6,5Ah (288V), dostałem od Ciebie taki pakiet, więc doskonale wiesz o jaką baterię tu chodzi (Dzięki :smile: )
Pełne rozładowanie naładowanej w 100% baterii w 4min. - wychodzi 15C prądu obciążenia ciągłego. Co daje średnio 97,5A, przy 288V można tym uciągnąć silnik ~28kW przy obciążeniu nominalnym.

Racja przesadziłem z 30C, dokładnie więc mamy 15C, jeśli ssanie non-stop 28kW (~100A) z akumulatora 6,5Ah jest 'braniem małej mocy', to 'braniem dużej mocy' jest co? Chyba prąd zwarciowy ;)

Pozdro.

wiciu_r - Sob 06 Kwi, 2013

Doczytałem resztę folderu o tej Jetta. Spalanie wg producenta to 4,1L, czyli przynajmniej 6,5L w realu przy spokojnej jeździe. Ciekawi mnie jak ta bateria wpływa na ogólną kondycję auta bo w standardowym nowym Volkswagenie akumulator trzyma parametry przez 48 godzin, potem trzeba auto odpalić, albo podładować aku.
Myślę sobie, że to poronione auto ma ominąć jakieś niemieckie ograniczenia przy wjeżdżaniu do ich miast. Może jak nazywa się hybryda to spełnia normę Euro7 ?

P.S. Co do jakości ichniego aku Li-ion, a mojego rowerowego to jestem głęboko przekonany że jest zaprogramowany tak, aby spierd.... sie zaraz po gwarancji, a ja swoim Lifepo4 pewnie poodpycham się z 5 lat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group