To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Battery holder
MixhaL - Nie 07 Kwi, 2013 Temat postu: Battery holder Witam
Gdzie dostanę takie coś na baterię?
Jest to jakiś profil plastikowy ale nie wiem gdzie coś takiego dostać, przeszukiwałem internet i nei widzę nic takiego nigdzie.
Pozdrawiam
Anonymous - Nie 07 Kwi, 2013
to jakas samoróbka z pcv. napisz do autora zdjecia. skąd masz ta fotke?
MixhaL - Pon 08 Kwi, 2013
Znalazłem na necie.
Anonymous - Pon 08 Kwi, 2013
wez kawałek plexi i wytnij sobie 4 scianki albo rure pcv taka od wody zaadoptuj.. jest masa pomysłów na pojemnik do aku. mi nie przypada do gustu mocowanie aku w tym miejscu.. troche wody z pod koła i wszystko uwalone... bedziesz jechal w deszczu np i odstawiasz rower do garazu , wyjmujesz baterie do ładowania i jestes usyfiony od wszytskiego. bateria brudna mokra ... ee mi to sie nie widzi...
mar56 - Pon 08 Kwi, 2013
Poza tym jak wjedziesz w dziurę to koło przetrze ci baterię,poronione miejsce na baterię.
Wygląda jak plastykowe korytko kablowe.Przy tej konstrukcji roweru jak na zdjęciu trudno o dobre miejsce,ale chyba bym się zdecydował pod siodełkiem
tas - Pon 08 Kwi, 2013
Przecie konstruktor tak to zbudował, że nie ma mowy o ocieraniu przy skoku amora. Znowu bez przesady
Widać, że rower jest typowo offroadowy dlatego nikt nie będzie stosować baterii pod siedzeniem (już nie mówiąc o skoku dumpera). To macie dobre po asfalcie, albo do jazdy po mieście.
Nie ma mowy o wysoko postawionym środku ciężkości podczas jazdy w trudnym terenie.
A co do pojemnika - z metod dobrych i porządnych - najprościej jest laminować. Jest to w miarę proste. O ile do formy negatywowej trzeba frezarkę CNC, to do pozytywowej wystarczy kawałek styroduru, nożyk, papier ścierny i trochę kitu/szpachli malarskiej.
wiciu_r - Pon 08 Kwi, 2013
Weź sklej 2 kawałki 5cm styropianu, wytnij z niego minimalnie powiększony kształt baterii, na wyciętym bloku zamontuj blaszki mocujące do roweru, potem całość oklejasz 2-3 warstwami maty szklanej. Po zastygnięciu wywalasz ze środka styropian i masz gotową puszkę.
Najlepiej zaprojektuj puszkę 5cm dłuższą, a ostatnie 5cm niech będzie pogrubione o 5mm, wówczas po przecięciu w miejscu zgrubienia od razu masz nasuwane dosyć szczelne zamknięcie. Prosto, tanio tylko trochę własnej pracy.
mar56 - Pon 08 Kwi, 2013
tas napisał/a: | Przecie konstruktor tak to zbudował, że nie ma mowy o ocieraniu przy skoku amora. Znowu bez przesady
Widać, że rower jest typowo offroadowy dlatego nikt nie będzie stosować baterii pod siedzeniem (już nie mówiąc o skoku dumpera). To macie dobre po asfalcie, albo do jazdy po mieście.
Nie ma mowy o wysoko postawionym środku ciężkości podczas jazdy w trudnym terenie.
A co do pojemnika - z metod dobrych i porządnych - najprościej jest laminować. Jest to w miarę proste. O ile do formy negatywowej trzeba frezarkę CNC, to do pozytywowej wystarczy kawałek styroduru, nożyk, papier ścierny i trochę kitu/szpachli malarskiej. |
Przecie widać że to samoróbka,a co do srodka ciężkości bym nie przesadzał wszak rowerzysta stoi jeszcze wyżej i waży co najmniej 60 kg.
Sam mam pod siodelkiem baterię tylko nie 20 kg ,a 4kg(little frog).
JerzyZ - Pon 08 Kwi, 2013
Gdy rowerzysta stoi na pedałach i balansuje ciałem, to jego efektywny środek ciężkości jest na poziomie osi pedałów - ile by nie ważył!!!
MixhaL - Pon 08 Kwi, 2013
Wg. mnie jest to zdecydowanie lepsze usytuowanie baterii niż w trójkącie czy na bagażniku bo środek ciężkości automatycznie się obniża i rower wygląda zdecydowanie lepiej niż z zapchanym całym trójkątem, ma tę swoją lekkość - wyglą roweru.
Obecnie mam baterię na bagażniku i nie polecam.
Jeżeli chodzi o zachlapania przecież to jest szczelne, od góry jest zamknięcie więc nie wiem co się ma zachlapać i pobrudzić.
Do szaleństw po lesie jak znalazł.
Pozdrawiam
mar56 - Pon 08 Kwi, 2013
jerzyz napisał/a: | Gdy rowerzysta stoi na pedałach i balansuje ciałem, to jego efektywny środek ciężkości jest na poziomie osi pedałów - ile by nie ważył!!! |
Mam odmienne zdanie na ten temat,facet ważący tak jak ja prawie 100kg,swoim balansem skręcam niezależnie od kierownicy.Rower pode mną waży 20kg,jadę bez trzymanki,balansując ciałem(bateria pod siedzeniem ,jak jedziesz jest przedłużeniem rowerzysty)Najlepiej byłoby w trójkącie,ale w tym wypadku nie ma miejsca, stąd moja sugestia.Zresztą mam tak zainstalowaną i nie mam problemu z wyważeniem roweru(oryginalna obudowa chińska pod siodełkowa(mała żaba).
|
|
|