To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - KEWET 5 city jet

eksperymentuj - Pon 22 Kwi, 2013

Dobra panowie, zdecydowalem sie uruchomic autko !
Jest bez akumulatorow.
Chcialbym takie, by zywotnosc byla na poziomie 500-600 cykli+
Silnik to 12kW, 72V.
Czy mozna dac mu np 84V ?
Jakie akumulatory wybrac ? Czy jest sens wziac rozruchowe np 100Ah 12v, pare sztuk ? Ile musze zgromadzic Ah zeby przy predkosci 50-60km/h zasieg wyniosl conajmniej 100km?
Cena dostepnegu tu od reki akumnulatora rozruchowego 100Ah 12v to 1300nok, czyli okolo 700zl. Dysponujecie moze wykresikiem lub gotowym porownaniem roznych baterii?;>

jatko - Pon 22 Kwi, 2013

rozruchowe sobie odpuść, po kilu ładowaniach się wykończą, jak masz zasobny portfel to pomyśl o litówkach 100ah wystarczy
Pir-serwis - Pon 22 Kwi, 2013

Sprawdz jaka tam pojemność była fabrycznie-faktycznie.
Musisz wsadzić bowiem pod kątem rozmiaru-to co było.
Inne ci nie wejdą.
Chyba,że litowe-to jeszcze luz zostanie ale koszt większy od auta.
Muszą być trakcyjne.
Żelowe droższe i większe i cięższe.
Ciekłe tańsze-Trojan-i takie tam były zapewne.
Jeśli chcesz robić motor z chęcią zamienię się za podzespoły.
Zadzwoń najlepiej do mnie-793023244.
Nie rozbieraj!
Odkupię.

Adam Wysokiński - Pon 22 Kwi, 2013

Nie sprzedawaj pir'owi, on wsadzi tam hydropneumatyczne zawieszenie :wink:
Pir-serwis - Wto 23 Kwi, 2013

Koniecznie.
Bo tak to taki sztywny jakiś..

eksperymentuj - Nie 28 Kwi, 2013

Kurde, Pir-serwis, czytalem Twojego bloga na samochodach elektrycznych, ale historia ! Ostatnio caly czas mysle o akumulatorach, trojany niby tanie bylyby ale ciezkie i nie starcza na dlugo. Marza sie liciaki tylko panowie powiedzcie, jak wyglada roznica miedzy Lifepo4 a Licoo2 ?
gienek333 - Nie 28 Kwi, 2013

Moim zdaniem nie ma sensu wyciągania silnika, bo jest tam już przykręcony i pasuje, więc gdybyś w przyszłości chciał go uruchomić to inny silnik trzeba by adoptować. Co do motocykla, to do tych osiągów wystarczy Ci silnik o mocy 4-6 kW mocy ciągłej. Taki silnik od paleciaka kupisz do 700 pln, sterownik w podobnej cenie. Jeżeli będzie to silnik obcowzbudny, hamowanie odzyskowe jest opcją w sterowniku. Masa takiego silnika to 20-30kg, ale nie trzeba skrzyni biegów. Silnik obcowzbudny ma duży moment startowy, a pełną moc uzyskuje przy kilkuset obrotach, a potem spada moment, ale moc pozostaje stała. Lepiej kupić tani silnik, a droższe i lżejsze akumulatory. Taki silnik też jest trudno zarżnąć. Szczotki to jak się będziesz nudził to można co rok oglądać, ale ja bym to robił raz na 20 000 km, a koszt zrobienia szczotki na wymiar to kilkanaście pln, zależnie od wielkości materiału i masy. Akumulatory na początek to można kupić na złomie, od UPS, jak się wybierze dobre to można parę lat pojeździć. Prosty i szybki sposób to obciążyć taki akumulator 1C, jak zjedzie poniżej 11V to złom, a jak powyżej to bierzemy kilka więcej i robimy dokładną selekcję, aby wybrać zestaw o podobnych parametrach. Powodzenia.
eksperymentuj - Nie 28 Kwi, 2013

Dzieki ! Taka odpowiedz jest w sam raz, bo zwykle staram sie cos za grosze zrobic;p Motocykl jednak sciagne do Polski za jakis czas i tak jak tu radzicie - samochod zostawie i dokupie do niego akumulatory. Z motocyklem to nie wiem jeszcze czy pozniej go przerobie czy co tam dalej. Poki co zalezy mi na aucie bo rowerem jezdze deszcz nie deszcz a tak to na glowe nie bedzie kapalo. Ale zalezy mi zeby aku na dluzej starczyly, mam na mysli perspektywe kilku-kilkunastu lat. :D
czarodziej - Pon 06 Maj, 2013

Na tej stronce masz spory wybór silników i kontrolerów. Ceny do zaakceptowania, sklep w Europie, więc wysyłka to nie problem i cła odpadają.

Link

eksperymentuj - Wto 07 Maj, 2013

Dzieki Czarodziej !
Fajna stronka. Wreszcie konkrety :D
Jednak przeliczylem sie, na tej stronie pakiet 72V200AH kosztuje 14,5tys euro, 100tys nok, zaparlo mnie troche. :P Ale sie marza wlasnie takie.. :/ LiFePo.
Chyba jednak bede musial o kwasowych pomyslec.

Anonymous - Śro 08 Maj, 2013

Kupiłem dwie sztuki na próbę. 12V 24Ah (24Ah) Na twoje potrzeby wyszło by 60 sztuk takich akumulatorów. Waga w sumie jakieś 420 kg. Koszt wyszedł by 6.600 zł. Mniej więcej. Potestuję i dam znać jak się sprawują. Z opisu mogą być lepsze od chilwee, ale to wyjdzie w praniu.

http://allegro.pl/akumula...3217572335.html

eksperymentuj - Śro 15 Maj, 2013

Napisz koniecznie o tych aku ;>
Dzis sciagnalem juz to autko !! Jest taak male i lekkie ! Na przyczepe we 2 osoby na najazd pod katem 25 stopni leciutko wepchnelismy.
Ma dodatkowy bms zalozony ! (czyli liciaki mial zalozone ?) Bez baterii kupilem, gosc zabral je do nowego auta. :(

Anonymous - Czw 16 Maj, 2013

Autko wygląda fajnie. Obawiam się tylko jednego: jak to wytrzyma jakakolwiek kolizję z innym autem lub podobne zdarzenie? A chodzi mi głównie o kierowcę i pasażera, bo resztę pal licho...
Jaka cena końcowa tego autka, o ile to nie tajemnica?

tomasz_kombi - Czw 16 Maj, 2013

Z tego co kojarzę to jest to konstrukcja oparta na"klatce" z rur.
Naturalnie nie tak mocnej jak klatka bezpieczeństwa w samochodach rajdowych ale pewnie lepsze to niż cienkie blachy "kontrolowanej strefy zgniotu".
Poza tym ...... motocykle i skutery nie mają nawet tego ale to nie powód aby nimi nie jeździć ;)

Pir-serwis - Czw 16 Maj, 2013

Ale śliczny.
Lubię takie kształty.
Zrób zdjęcia tych bms-czy co tam zauważyłeś,to jednostka i poszczególne moduły do cel?
Gość by to zabrał przecież.
N?a kwasowych też pojeździsz.Patrzyłeś w dokumentacji co tam było fabrycznie jak Cię prosiłem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group