To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Sprawdzenie schematu połączenia elektryki

matii000 - Nie 14 Kwi, 2013
Temat postu: Sprawdzenie schematu połączenia elektryki
Witam! Prosiłbym o komentarz i ewentualne uwagi co do połączenia całej elektryki w moim pojeździe, zależy mi na tym by nic nie przepinać do każdorazowego ładowania baterii. W załączniku schemacik jakby to miało wyglądać w moim mniemaniu.
Anonymous - Pon 15 Kwi, 2013

Błąd jest na pewno. Ten akumulator z lewej strony będzie zwarty po włączeniu wyłącznika koło PWM.
matii000 - Pon 15 Kwi, 2013

Okey widzę, w takim razie zastosuje dodatkowy wyłącznik na minusowej gałęzi lewego akumulatora, co jeszcze jest do poprawki?
matii000 - Pon 15 Kwi, 2013

Na prawym aku też muszę zastosować wyłącznik tylko że na plusie
Anonymous - Pon 15 Kwi, 2013

Cały czas masz spięte oba akumulatory równolegle. Nie możesz zastosować ładowarki na większe napięcie?
toft - Pon 15 Kwi, 2013

sądząć po wyjsciach na alarmy 6s te aku to chyba jakieś lity. ładowarki z balanserem na 12s są drogie. Chyba że 2x bc168 ale i tak dość drogo.
matii000 - Wto 16 Kwi, 2013

Są to aku li-ion 2x6s4p, dlatego muszą być ładowane równolegle ze względu na ładowarkę. Czy po poprawkach, czyli po dodaniu na lewym aku wyłącznika na gałęzi minusowej, prawym wyłącznika na plusie będzie to poprawnie działało? Chyba że ma ktoś ma jakiś inny pomysł.
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013

Narysuj to jeszcze raz :)
matii000 - Wto 16 Kwi, 2013

Ten sam rysunek, w kòłeczkach dołożone dwa wyłączniki
tas - Wto 16 Kwi, 2013

Masz już 5 przełączniko-włączników.
To już nie łatwiej jest po prostu wypiąć aku i wpiąć równolegle do ładowarki? Mniej pracy i łatwiejsze, no i trwa to 5 sek :)
PS. Musisz też przepinać pakiety bo złączu balansera, bo nie mogą być spięte wspólnie do jazdy. Je też trzeba łączyć równolegle do ładowania. Czyli dodatkowo jeszcze 6-7 przełączników :>

matii000 - Wto 16 Kwi, 2013

Do przewodów 6s od balanserów dam dip switch'a więc tylko jeden jest potrzebny, pytanie mam jeszcze jedno, jak widać na rysunku plus lewego aku i minus prawego aku będą na stałe podłączone do ładowarki czy może tak być, nic się nie będzie dziać podczas włączonego pwm?
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013

Nie powinno się nic złego dziać, bo wtedy wyjście ładowarki będzie zwarte. Gorzej jak się zapomnisz i włączysz ładowarkę nie zmieniając położenia wyłączników. Nie lepiej baterie zakończyć wtykami i przełączać do ładowania w inne gniazdo a do jazdy w inne? Wtedy unikniesz pomyłek.
matii000 - Wto 16 Kwi, 2013

No i chyba tak zrobię. Po prostu chciałem wszystko wsadzić do jednej puchy wyprowadzić wszystkie przełączniki na zewnątrz dobrze opisać i niczym się nie przejmować. Muszę się jeszcze z tym przespać
Anonymous - Wto 16 Kwi, 2013

Możesz to załatwić energetycznym (ze względu na prądy) przełącznikiem obrotowym 3-pozycyjnym:
1 ładowanie
2 neutral
3 jazda
i się nie pomylisz ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group