To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Prosba o pomoc w budowie 1 EV

Anonymous - Pią 17 Maj, 2013
Temat postu: Prosba o pomoc w budowie 1 EV
Witam !
Mam zamiar wkrotce przerobic moj rower.
Jesli ktos moze ocenic moje opcje byl bym wdzieczny.
Zalozenia podroz do i z pracy 5-10km max w jedna strone.
Predkosc jaka chcialbym uzyskac to lekko 25km/h lub wiecej :)dodam ze nie zalezy mi na smiganiu 40-50km/h. Rower raczej bedzie rowniez wspomagany pedalami.
Moje opcje.
Nr1.: zestaw kompletny
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4abecc7747
Wydaje mi sie najbardziej rozsadny napewno bateria dopasowana do silinka. Silnik bez hallotronow trzeba bedzie zakrecic pedalami zeby ruszyl ale podobno mniej awaryjny.
Martwia mnie tylko nylonowe przelozenia...
Nr.:2 silnik
http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d3e512ad2
bateria
http://www.ebay.co.uk/itm...=item1e7a56ff22
Chyba by gralo , ale sprzedawca w opisie podaje Vmax 20km/h wydaje mi sie ze powinien poleciec wiecej....zestaw bedzie ciezszy i bedzie stawia pewnie lekki opor bez pradu ale nie ma tych przekladni planetarnych ktorych sie troche obawiam.
Nr.:3 silnik
http://www.ebay.co.uk/itm...=item27ccccde8f
bateria z opcji nr 2 lub :
http://www.ebay.co.uk/itm...=item1e7a626b4b
Napewno dobrze by szedl ale nie wiem czy 9ah dalo by rady zasilic 500w??
Chodzi mi o przegzanie bateri,zlaczek itp..

Myslalem tez zeby kupic silnik 48v 500w i zasilac go batt.36v ?
Mniejsze prady ale nie wiem czy sterownik 48v dalby rady z bateria 36v
wtedy silnik mial by moc 370W....sam nie wiem.

Prosze o pomoc fachowcow ktorzy cos juz kiedys zbudowali. Specom teoretyka dziekuje.
Pozdro i sorki za rozpisywanie sie .
Nie bede ukrywal ze zalezy mi na czasie. Chce podjac decyzje w ten weekend.
Strony UK bo mieszkam na wyspach.
Dzieki Krzysiek.

JerzyZ - Sob 18 Maj, 2013

Zwykle (?) sterownik posiada funkcję odcinania zasilania, gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej dopuszczalnego (10,5V dla 12V, 21V dla 24V itd.). Tak więc stosując nieodpowiedni napięciowo sterownik pozbawiasz się tego zabezpieczenia.
toft - Sob 18 Maj, 2013

Ceny w Funtach? Skąd jest wysyłka? ROzumiem że gratis bo przy tych cenach i jeszcze dodatkowo koszcie wysyłki to taniej kupić taki zestaw w Polsce. Zasilanie tego dużego silnikaniższym napięcien nie ma sensu.
Anonymous - Sob 18 Maj, 2013

Mieszkam w Dublinie (IRL) dlatego szukam czegos blizej...
Mam dylemat czy isc w strone DD czy przekladnia planetarna, oraz czy bateria 9 ah 36v Lion zasili silnik 500w czy lepiej zastosowac silnik 250w?Najlepiej by mi pasowal silnik 350w ale nie ma na naecie nic.

toft - Sob 18 Maj, 2013

Okej to się wyjaśniło (zamieszkanie). Czyli masz szereg plusów z racji miejsca pobytu.
Jeśli jest płasko i zepniesz zestaw tak ze nie bedzie jezdzil na manetce ale jao PAS te małe silniki przekładniowe powinny byc okej. Jeśli chcez jeżdzić na manetce (zwłaszcza jeśli są wzniesienia i jesteś cieższy) chyba trzeba sobie darować te małe przekładniowe. DD owszem ale napięcie i większy prąd. 48V i 30A to już całkiem przyjemnie się odbija, pozwala również zaliczać średnie podjazdy. Jeśli potrzebujesz wolnobiegu( małe opory w czasie jazdy na silniku) zainteresuj się MAC lub BMC znoszą dobrze moc rzędu 1000W.
CO poza tym. Sterownik infineon lub greenline (wygoogla na ebayu) moc itd w zależności od możliwości. Przydatna opcja aby mial przełacznik trzy pozycje (infineona można zaprogramować greenline nie wiem). Pozwala to np ustawić pozycja jeden prędkość streetlegal i miejsza moc. Poz 2 wiecej koksu na ciezki podjazd. Poz 3 tryb na maxa:)). DO tego cycleanalist. Przy tak małym przebiegu postawiłbym na mały pakiet lipoly. np 3x5s5ah lub 3x6s5ah. Zaleta odda duża moc w krótkim czasie (masz potrzebę5-10km) szybko się naładuje i będzie ważył jakieś dwa kilo. Wada trzeba przepinać do ładowania i do jazdy. Oraz instalować czójniki napieć aby nie zabić pakietu. Z czasem można się przyzwyczaić i taki setup daje radę. Polukaj za cenami tych baterii na hobbykingu (UK). Napewno silnik koło sterownik (infineon jest dość drogi) no i cycleanalist wyjdą wiecej niż taki kit. Jak pokazałeś. DO tego ładowarka modelarska alarmy itd. Ale w sensie dłuższefgo używania to moze być dobra opcja do rozważenia.

WojtekErnest - Sob 18 Maj, 2013
Temat postu: Re: Prosba o pomoc w budowie 1 EV
k2kozi napisał/a:
Witam !
Mam zamiar wkrotce przerobic moj rower.
Jesli ktos moze ocenic moje opcje byl bym wdzieczny.
Zalozenia podroz do i z pracy 5-10km max w jedna strone.
Predkosc jaka chcialbym uzyskac to lekko 25km/h lub wiecej :)dodam ze nie zalezy mi na smiganiu 40-50km/h. Rower raczej bedzie rowniez wspomagany pedalami.

...
Myslalem tez zeby kupic silnik 48v 500w i zasilac go batt.36v ?
Mniejsze prady ale nie wiem czy sterownik 48v dalby rady z bateria 36v
wtedy silnik mial by moc 370W....sam nie wiem.
...
Prosze o pomoc fachowcow ktorzy cos juz kiedys zbudowali..

Jesli satysfakcjonuje Cię predkość 25-30 km/h lub nieco wiecej przy wspomaganiu pedalami sugeruje 'standard' czyli silnik 250 W i aku 36 V 10-12 Ah. Moze Ci sie przyda opis mojej konstrukcji, link ponizej,

toft - Sob 18 Maj, 2013

O wypowiedzi powyżej:
Owszem ale:
mała waga rowerzysty (70 kilo o ile pamiętam)
BOnus w postaci miejszego kola 24 cali (większy moment kosztem prędkości)
Pytanie po jakim jeżdzimy terenie.
Pozdrawiam:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group