To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"

Adam Wysokiński - Pią 21 Mar, 2014

Taka moc wychodzi faktycznie. Jak radiator jest umieszczony poziomo to nie ma konwekcji, a jeszcze regulator podgrzewa wnętrze skrzyneczki. Dodatkowy czy większy radiator załatwi sprawę, tranzystory nie są takie złe
gienek333 - Pią 21 Mar, 2014

Więc coś jest nie tak, bo 1W to wydziela dioda 1 A, moim zdaniem to nie powinno się grzać, tranzystory w sterownikach są przełączane to wydziela się w nich więcej ciepła, ale te są otwarte cały czas.
tas - Sob 22 Mar, 2014

Kutfa bo inaczej tego nie można opisać. Przygrzałem BMSa do ponad 200st. I to wcale nie na terenowej jeździe :evil: . To tyle jeśli chodzi o fabryczny czujnik temperatury i zabezpieczenie przed przegrzaniem. Wiecie co się okazało jedynym sprawnym zabezpieczeniem, które uchroniło urządzenie przed kompletnym uszkodzeniem? A no odpadające z niego przewody zasilające, które odlutowywały się pod wpływem temperatury. Szczęście, że mam to zamontowane poziomo i do góry nogami, że przewody miały gdzie spaść, a płynna cyna z grubych ścieżek nie miała gdzie się zlać. BMS na całe szczęście działa. Ale było blisko...

Może ta garstka informacji uratuje komuś sprzęt, kasę i czas ;)

Trzeba opracować prostą jak drut, tanią i wytrzymałą przetwornicę 24-84V -> 12V i będzie idealne do zasilania wszelakiej maści wiatraczków (a inne wersje napięciowe na przykład 5V do innych zastosowań), bo bez tego taki BMS to tykająca bomba :P

Myślę nad takim czymś co siedzi w HK-010, czyli tranzystor, rezystor i dioda zenera 12v. Jest proste, wydajne, tanie, każdy umie zrobić i łatwo dostać dowolne napięcia na różne potrzeby. Powinno się sprawdzić? Potrzebne sa jakieś inne elementy prócz tych 3 co wymieniłem?

Eryk1000 - Sob 22 Mar, 2014

Dużo strat na tych 3 elementach :) lepiej zrobić przetwornice. Dziwna sprawa z tym Twoim BMS-em, u mnie się w ogóle nie nagrzewa, mam inną wersję, może masz podrobione tranzystory? Bardzo często trafiały się tranzystory pięknie oszlifowane i wypalone na nowo z innym nadrukiem. Tak w mgnieniu oka towar nabiera na wartości, potem się człowiek dziwi że coś wybuchło mimo zapasu mocy.

Taka mała informacja, daje do myślenia:

http://www.elektroda.pl/r...c73900-330.html

Anonymous - Sob 22 Mar, 2014

Tas , co cię podkusiło z tym BMS-em ??? .... dotychczasowy brak problemów :grin: .
tas - Sob 22 Mar, 2014

Kurna, nawet mnie nie denerwuj, miałem sobie 2 ładowarki i żyłem jak król, ale nieee, zachciało mi się zmian.
Same problemy z tymi BMSami, a miało być pięknie i bezobsługowo :)

Tam nie może być podróbek, bo ta firma od BMSa jest duża, znana i z renomą. Ja muszę być tym problemem, a raczej sposób w jaki użytkuję tego BMSa.
Zamknięty w skrzynce, brak chłodzenia, do góry nogami, dynamiczna jazda itp itd. Zbiera się po prostu kilka sytuacji i skutkuje to tym co mam.

Eryk1000 - Sob 22 Mar, 2014

No nie wiem wszędzie tną koszty, widziałem na własne oczy tony stabilizatorów które miały blaszkę o połowę cieńszą od standardowej, niby to groszowe oszczędności ale jednak, przy setkach, tysiącach, milionach sztuk daje już kwotę. Ja bym wymienił tranzystory na oryginalne IRFB3077. Te 200 stopni z powietrza się nie wzięło, tam musiało się dużo energii wytrącić na tranzystorach. Stojan w naszych silnikach 9C też jest zamknięty bez wymiany powietrza, odizolowany kilka milimetrów od zewnętrznej obudowy silnika i jakoś daje radę bez topienia się, dodam że tam dopiero wytrąca się moc, przy sprawności 89% z 4000W masz 440W traconą na nagrzewanie.
tas - Sob 22 Mar, 2014

Zrobiłem test, zamontowałem najbadziewniejszy wentylatorek jaki miałem, podłączyłem przez rezystor 540R 8W, nawet go nie dałem na BMSa tylko obok, żeby delikatnie go owiewało i mieszało powietrzem w skrzynce, a potem wyładowałem cały akumulator za jednym zamachem.
Temperatura - 50st...
Więc pierwszym problemem jest całkowity brak cyrkulacji powietrza w skrzynce i najpierw muszę to rozpracować.

toft - Sob 22 Mar, 2014

Ja coś chyba głupi jestem. Możesz w paru słowach wytłumaczyć dlaczego układ, który teoretycznie służy do balansowania ogniw oraz odcięcia zasilania nagrzewa się tak strasznie? I jak rozumiem nagrzewanie jest proporcjonalne do ostrości jazdy (poboru prądu)? To jakie sumaryczne straty generuje taki bms?
tas - Sob 22 Mar, 2014

Mnie się nie pytaj, tak jest i już :D

Skoro idzie przez niego te 60A to jakieś ciepło na tym małym radiatorku musi się odkładać.

Mechano - Sob 22 Mar, 2014

W sumie to co robi BMS podczas jazdy?
Anonymous - Sob 22 Mar, 2014

Tas , co to za BMS .... programowalny ?? ... bo może te mosfety które powinny być w stanie ON to w tym modelu są kluczowane żeby średni prąd był np. 50A .. 60A itp .W klasycznych zabezpieczeniach jest stan ON lub OFF i nie bardzo widzę jakim sposobem może się taki MOSFE-t wygrzać do 200 stopni .To są oczywiście moje spekulacje bo nie widziałem tego ustrojstwa.Daj jakies foto lub model scalaka to się poprzyglądam.
tas - Sob 22 Mar, 2014

U mnie podczas jazdy BMS się grzeje, taką ma główną funkcję :D

Mój BMS jest tu:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2301

Od temperatury odlepił się przewód z pola P- i to unieruchomiło bajka prawdopodobnie go ratując przed trwałym uszkodzeniem :)

Dobraku - Sob 22 Mar, 2014

podlutuj przewody i spróbuj zmierzyć napięcie jakie bedzie na tych grzejacych sie tranzystorach w stanie przewodzenia przy pełnym obciązeniu.
Adam Wysokiński - Sob 22 Mar, 2014

Podają w Parametrach rezystancję 20momów. To nie da 0.8W tylko 50W przy 50A. Przy takiej mocy wydzielanej w zamknięciu będzie się gotować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group