To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"
Adam Wysokiński - Pią 21 Mar, 2014
Taka moc wychodzi faktycznie. Jak radiator jest umieszczony poziomo to nie ma konwekcji, a jeszcze regulator podgrzewa wnętrze skrzyneczki. Dodatkowy czy większy radiator załatwi sprawę, tranzystory nie są takie złe
gienek333 - Pią 21 Mar, 2014
Więc coś jest nie tak, bo 1W to wydziela dioda 1 A, moim zdaniem to nie powinno się grzać, tranzystory w sterownikach są przełączane to wydziela się w nich więcej ciepła, ale te są otwarte cały czas.
tas - Sob 22 Mar, 2014
Kutfa bo inaczej tego nie można opisać. Przygrzałem BMSa do ponad 200st. I to wcale nie na terenowej jeździe . To tyle jeśli chodzi o fabryczny czujnik temperatury i zabezpieczenie przed przegrzaniem. Wiecie co się okazało jedynym sprawnym zabezpieczeniem, które uchroniło urządzenie przed kompletnym uszkodzeniem? A no odpadające z niego przewody zasilające, które odlutowywały się pod wpływem temperatury. Szczęście, że mam to zamontowane poziomo i do góry nogami, że przewody miały gdzie spaść, a płynna cyna z grubych ścieżek nie miała gdzie się zlać. BMS na całe szczęście działa. Ale było blisko...
Może ta garstka informacji uratuje komuś sprzęt, kasę i czas
Trzeba opracować prostą jak drut, tanią i wytrzymałą przetwornicę 24-84V -> 12V i będzie idealne do zasilania wszelakiej maści wiatraczków (a inne wersje napięciowe na przykład 5V do innych zastosowań), bo bez tego taki BMS to tykająca bomba
Myślę nad takim czymś co siedzi w HK-010, czyli tranzystor, rezystor i dioda zenera 12v. Jest proste, wydajne, tanie, każdy umie zrobić i łatwo dostać dowolne napięcia na różne potrzeby. Powinno się sprawdzić? Potrzebne sa jakieś inne elementy prócz tych 3 co wymieniłem?
Eryk1000 - Sob 22 Mar, 2014
Dużo strat na tych 3 elementach lepiej zrobić przetwornice. Dziwna sprawa z tym Twoim BMS-em, u mnie się w ogóle nie nagrzewa, mam inną wersję, może masz podrobione tranzystory? Bardzo często trafiały się tranzystory pięknie oszlifowane i wypalone na nowo z innym nadrukiem. Tak w mgnieniu oka towar nabiera na wartości, potem się człowiek dziwi że coś wybuchło mimo zapasu mocy.
Taka mała informacja, daje do myślenia:
http://www.elektroda.pl/r...c73900-330.html
Anonymous - Sob 22 Mar, 2014
Tas , co cię podkusiło z tym BMS-em ??? .... dotychczasowy brak problemów .
tas - Sob 22 Mar, 2014
Kurna, nawet mnie nie denerwuj, miałem sobie 2 ładowarki i żyłem jak król, ale nieee, zachciało mi się zmian.
Same problemy z tymi BMSami, a miało być pięknie i bezobsługowo
Tam nie może być podróbek, bo ta firma od BMSa jest duża, znana i z renomą. Ja muszę być tym problemem, a raczej sposób w jaki użytkuję tego BMSa.
Zamknięty w skrzynce, brak chłodzenia, do góry nogami, dynamiczna jazda itp itd. Zbiera się po prostu kilka sytuacji i skutkuje to tym co mam.
Eryk1000 - Sob 22 Mar, 2014
No nie wiem wszędzie tną koszty, widziałem na własne oczy tony stabilizatorów które miały blaszkę o połowę cieńszą od standardowej, niby to groszowe oszczędności ale jednak, przy setkach, tysiącach, milionach sztuk daje już kwotę. Ja bym wymienił tranzystory na oryginalne IRFB3077. Te 200 stopni z powietrza się nie wzięło, tam musiało się dużo energii wytrącić na tranzystorach. Stojan w naszych silnikach 9C też jest zamknięty bez wymiany powietrza, odizolowany kilka milimetrów od zewnętrznej obudowy silnika i jakoś daje radę bez topienia się, dodam że tam dopiero wytrąca się moc, przy sprawności 89% z 4000W masz 440W traconą na nagrzewanie.
tas - Sob 22 Mar, 2014
Zrobiłem test, zamontowałem najbadziewniejszy wentylatorek jaki miałem, podłączyłem przez rezystor 540R 8W, nawet go nie dałem na BMSa tylko obok, żeby delikatnie go owiewało i mieszało powietrzem w skrzynce, a potem wyładowałem cały akumulator za jednym zamachem.
Temperatura - 50st...
Więc pierwszym problemem jest całkowity brak cyrkulacji powietrza w skrzynce i najpierw muszę to rozpracować.
toft - Sob 22 Mar, 2014
Ja coś chyba głupi jestem. Możesz w paru słowach wytłumaczyć dlaczego układ, który teoretycznie służy do balansowania ogniw oraz odcięcia zasilania nagrzewa się tak strasznie? I jak rozumiem nagrzewanie jest proporcjonalne do ostrości jazdy (poboru prądu)? To jakie sumaryczne straty generuje taki bms?
tas - Sob 22 Mar, 2014
Mnie się nie pytaj, tak jest i już
Skoro idzie przez niego te 60A to jakieś ciepło na tym małym radiatorku musi się odkładać.
Mechano - Sob 22 Mar, 2014
W sumie to co robi BMS podczas jazdy?
Anonymous - Sob 22 Mar, 2014
Tas , co to za BMS .... programowalny ?? ... bo może te mosfety które powinny być w stanie ON to w tym modelu są kluczowane żeby średni prąd był np. 50A .. 60A itp .W klasycznych zabezpieczeniach jest stan ON lub OFF i nie bardzo widzę jakim sposobem może się taki MOSFE-t wygrzać do 200 stopni .To są oczywiście moje spekulacje bo nie widziałem tego ustrojstwa.Daj jakies foto lub model scalaka to się poprzyglądam.
tas - Sob 22 Mar, 2014
U mnie podczas jazdy BMS się grzeje, taką ma główną funkcję
Mój BMS jest tu:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2301
Od temperatury odlepił się przewód z pola P- i to unieruchomiło bajka prawdopodobnie go ratując przed trwałym uszkodzeniem
Dobraku - Sob 22 Mar, 2014
podlutuj przewody i spróbuj zmierzyć napięcie jakie bedzie na tych grzejacych sie tranzystorach w stanie przewodzenia przy pełnym obciązeniu.
Adam Wysokiński - Sob 22 Mar, 2014
Podają w Parametrach rezystancję 20momów. To nie da 0.8W tylko 50W przy 50A. Przy takiej mocy wydzielanej w zamknięciu będzie się gotować.
|
|
|