To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"

Dobraku - Sob 22 Mar, 2014

U=R*I
0,020*50 = 1V -> 50W :roll:
(dzięki Adam za wychwycenie błędu - zmęczony człowiek;)
TO-220 do ~1,5W to wogóle może pracować bez radiatora:D

gienek333 - Sob 22 Mar, 2014

Oczywiście nie znam dokładnie całego układu, ale np. gdy mamy "słabą" baterię przy dużym obciążeniu napięcie "siada" i BMS odcina, napięcie rośnie puszcza itd. to jest tzw. "wzbudzenie", BMS włącza i wyłącza prąd. Można spróbować dać większe kondensatory na zasilaniu sterownika (mogą być na zewnątrz), taka sytuacja może mieć szczególnie miejsce, gdy "rasujemy" sterownik. Kiedyś był temat pojemności kondensatorów, ale im więcej tym lepiej (ale tak żeby rower się nie złamał :wink: ).
tas - Sob 22 Mar, 2014

Prędzej by mi przewody wyparowały niż bym zbił napięcie na tych LiPo :)
Miałem teorię, że to druty pomiarowe się grzały, ale ich tam 8 jest i do tego po drugiej stronie płytki :???:

gienek333 - Sob 22 Mar, 2014

Przewody to też "cewki",rez. wew. aku podaje się dla 1kHz, sterowniki DC to minimum 16kHz, a trójfazowe dużo więcej. Jeżeli masz kondensatory to je dołóż i spróbuj, a potem podzielisz się doświadczeniem na forum.
Adam Wysokiński - Nie 23 Mar, 2014

Dobraku napisał/a:
U=R*I
0,020*50 = 1W


0.020 oma * 50A = 1V
1V * 50A = 50W

tas - Nie 23 Mar, 2014

Ale ja już się nie chcę dzielić doświadczeniem, ja chce w końcu żeby to działało :D

Kurde no, to jest BMS, przysłowiowy pan Mietek z Kopydłowa Dolnego powinien móc to użytkować bezawaryjnie, a nie jakieś problemy :)

Chyba faktycznie, zgodnie z tym co obliczyliście, tam się odkłada kilkadziesiąt wat na takim małym radiatorku i to się grzeje bo musi się grzać...

Adam Wysokiński - Nie 23 Mar, 2014

Sam stwierdziłeś tas, że wentylatorek załatwił sprawę, To do dzieła :smile:
spj - Nie 23 Mar, 2014

tas napisał/a:
Złącza balancera mają być połączone zawsze, podczas ładowania i podczas rozładowywania.
Masz racje, w teorii mogą popłynąć prądy balansujące ale w praktyce jest to niemożliwe jeśli akumulatory od nowości pracują ze sobą.

Zarówno przed podłączeniem BMSa jak i po, wszystkie aku w obrębie równoległych sekcji są połączone też po złączach balancera. To jest logiczne :)


A jeśli akumulatory nie pracują od nowości ze sobą? Mam namyśli mój przykład, jeździłem jeden sezon na 16s1p a teraz dokupiłem cztery nowe do 16s2p.
Raczej nie powinno chyba być problemu?

Anonymous - Nie 23 Mar, 2014

Hmm ... mnie wychodzi ze 10 mosfetów przy połaczeniu równoległym ( zakładając ze mamy pecha i jeden w stanie RDS_on ma 7mOM ) daje 0.7mOM dla gałęzi ładowania ... i dla rozładowania drugie 0.7 co razem da ok 1.4 mOm ( mili oma ).. zakladajac ze płynie prad 50A to mamy spadek napiecia na 2 kluczach mosfetów ok 0.07V !!! , a wiec moc wydzielona na tych 20 Mosfetach bedzie 50A * 0.07V =3.5W ( chyba że mam dzisaj zły dzień i żle licze ).Ze zdjęc wnioskuje że nie ma tam specjalizowanych scalaków tylko prosty układ właczenia balansowania + dedekcja prądu ( te 4 druty w lewym dolnym rogu) ... ciekaw jestem jak jest robiona ta dedekcja temperatury :) .W układach ze specjalizownymi scalakami pomiar prądu jest robiony na rezystancji MOSFETA ... mam balanser do 3 ogniw li-ion 4.25*3=12.7V na mosfetach smd ( 4x2=8 szt ) i prad 12 A i nic sie nie grzeje !!.Dalej zachodze w głowe po co to zainstalowałes ????
toft - Nie 23 Mar, 2014

Mam różnice około 50 ładowan miedzy pakietami zlozonymi w calosc. Jezdzi i działa jednak notuje nieco wieksza sklonnosc do rozjazdow niz w analogicznym pakiecie pracujacym od poczatku razem.
tas - Nie 23 Mar, 2014

No więc w świetle dziennym zauważyłem, że z jednego radiatora zeszła anoda :D
Więc to wskazywało na temp słono powyżej 200st. Wybebeszyłem całą instalacje i wyjąłem BMSa do sprawdzenia, bo jak na mój gust nie ma opcji, żeby nic mu się nie stało (mimo, że działał wydawałoby się bez problemu).... no i faktycznie :)



Jednak czeka mnie wymiana tranzystorów. Fakt działania BMSa po tej awarii był tym spowodowany, że IRFy pozwierały się wszystkie (tzn te, które już wylutowałem na zdjęciu) i BMS działał, ale pewnie nie odłączyłby zasilania.

Szkoda, że radiator nie jest w 1 kawałku... może wtedy czujnik temperatury (90st) przymocowany do tego po lewej by zareagował.

No nic, PCB wbrew pozorom nie wygląda źle, raczej się uda odpalić po wymianie tranzystorów. Użyję tych polecanych kilka postów wcześniej - IRFB3077

SPJ: musisz dodać po nowym do każdego używanego, żeby wszystkie pary były takie same. Nie można zrobić pary z 2 używanych lub 2 nowych.

Eryk1000 - Nie 23 Mar, 2014

Tak z mojego punktu patrząc podana rezystancja tego BMSa 20mOhm to bardzo dużo przy prądach 50A! W ogóle nie podobają się mi miejsca pomiaru prądu na bocznikach. Można było dać krótsze i mniej, tam też sporo energii się odłoży. Co do tranzystorów to widać z Tego zdjęcia po rozebraniu że pięknie się grzały, tam więcej poszło jak 50W :) Na moje oko to tranzystory były podrobione, jak jakiś Ci ocalał to zrób pomiar na stole, puść przez niego 10A i zobacz jaki będzie spadek napięcia. Podejrzewam że sporo większy niż w nocie katalogowej. Co do tranzystorów to w PL można kupić IRFB3077 po 6PLN za sztukę z Chin możesz znowu trafić na podróbki. Polecał bym jeszcze pogrubić ścieżki prądowe w miejscach gdzie tylko to możliwe. Naprawisz tego BMSa raz a porządnie i powinien lepiej działać niż Chińczycy założyli :P Alternatywa to powrót do starego rozwiązania, wtedy jedynie mógł się uszkodzić silnik albo sterownik. Czasami lepsze są proste rozwiązania mniej jest rzeczy do zepsucia, ale te nowinki technologiczne zawsze kuszą :P Powodzenia
deckardmst - Sob 29 Mar, 2014

A może sam balancer cos jak tu, tylko dla 16s http://samochodyelektrycz...b7bf2063c9#9021 hmmm
tas - Sob 29 Mar, 2014

Nie dzięki, to już bym wolał zrezygnować z BMSa :)
Mam wrażenie graniczące z pewnością, że zastosowanie tych balanserków do akumulatorów LiPo (tych co mam, Turnigy) jest niebezpieczne.

W obecnej chwili stanęło na naprawie tego co mam, czekam na tranzystory z firmy eltron.pl - porażka już tydzień czekam na kuriera.

Do tego zamówiłem u forumowego kolegi Bysiu22 fantastyczny radiator pod BMSa, wersję delux :) z gniazdami na czujniki temperatury, wentylator i w ogóle rewelacja. Powinna się znacznie podnieść maksymalna wydajność prądowa urządzenia, więc może w przyszłości przyda się do kolejnych konstrukcji. No ale najpierw musi zadziać.

Mechano - Sob 29 Mar, 2014

Następne konstrukcje? Czyżby Electra A...10?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group