To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"

tas - Pon 19 Maj, 2014

Najlepiej ciąć i lutować wszystko na gotowo :)
sietaz - Wto 20 Maj, 2014

Z tymi oporami silnika to jest jak z zasięgiem pojazdu - są bardzo względne. Na dystansie 50 km jadę z silnikiem (ten sam co ma tas) 25-27 km/h. Ciężko się tylko rusza. Aczkolwiek, ważę 100 kg, na rowerze przejechałem już 100.000 km (o własnych nogach), rekord dzienny 320 km, rekord roczny 16.000km. Oczywiście można spytać po co mi w ogóle silnik, ale to zostanie moją tajemnicą. Opiszę to dokładniej w relacji z przeróbki, którą niebawem wstawię.

To taki mały dowód, że się nie przechwalam
http://www.endomondo.com/...7177800/1753820

kubuskubus - Wto 20 Maj, 2014

Cytat:
Kalorie 9454 kcal

Śmiesznie to Endomondo liczy kalorie - to ile ty batonów musiałeś zjeść ;)

Captor - Wto 20 Maj, 2014

Łatwiej policzyć ile tic-taców.
buckowina - Sob 24 Maj, 2014

Na czym w końcu stanęła przygoda z BMS, używasz go nadal? Jaki jest mniejwięcej koszt przeróbki roweru na taki pocisk, jaki Ty masz, w raz z baterią, silnikiem,sterownikiem,BMS i ładowarką?
tas - Sob 24 Maj, 2014
Temat postu: ~~
Niestety, ale od czasu przygód z BMSem minęło dopiero 91 cykli więc nie można powiedzieć nic pewnego.

Ogólnie jeździ mi się nie komfortowo - ja lubię mieć wszystko obmyślane, zrozumiane, pod kontrolą. A BMS nie daje mi żadnej z tych rzeczy :)
Niewiedza to błogosławieństwo hehe

BMS balansuje cele ekspresowo - kilkanaście min. Mocno się przy tym nagrzewa. Napięcia są równe, dokonywałem pomiarów przez pierwsze 50 cykli z BMSem. Urządzenie nie nagrzewa się podczas pracy w stresie do więcej jak 50st. Nie wiem czy to zasługa wymiany tranzystorów, czy lepszego radiatora czy może tego, że one się nie nagrzewają, a poprzednie kłopoty spowodowane były przypadkiem (opisałem to wcześniej). Producent stwierdził, że jeszcze nigdy nie miał takiego przypadku.

Na 91 cykli odciął mi zasilanie tylko raz - kiedy to podczas pierwszej jazdy przetestowałem czy próg działa. Od tej pory nie rozładowałem aku poniżej 1% pojemności (Pikacz) więc i BMS nie miał kiedy zareagować. W tym sezonie bardzo dokładnie mierzę pojemność aku

kubuskubus - Nie 25 Maj, 2014

Odnosnie tych 120 cykli - czy to znaczy, ze masz nowe aku? A jesli tak to ile cykli
wytrzymaly poprzednie?

tas - Nie 25 Maj, 2014

Tak, mam nowe i tym razem dokładnie nadzoruję ich pracę. Mam nadzieję w ciągu roku wyjdą z tego udokumentowane informacje. Moje poprzednie akumulatory służą nadal, ale już nie w moim bajku. Nabiłem im 340 cykli + 60 cykli nowy właściciel i mają się nadal dobrze.
kubuskubus - Pon 26 Maj, 2014

Fajnie - to będą bardzo cenne informacje. Ja po roku też już bedę mógł coś powiedzieć - chodź użytkuję je z mniejszymi prądami - do 2c. Mniej więcej będę mógł określić liczbę cykli - po sezonie wszystkie aku pomierzę.
Mechano - Sob 07 Cze, 2014

tas, możesz zrobić małe porównanie 2x ładowarka modelarska vs. BMS? Weź pod uwagę szybkość ładowania/balansowania, cenę, łatwość obsługi i takie tam.
tas - Sob 07 Cze, 2014

Tu nie ma jasnej odpowiedzi.

2x ładowarka + 2x zasilacz kosztuje niewiele mniej niż BMS + zasilacz.

Powodem, dla którego BMSy nie są popularne jest tylko i wyłącznie ich dostępność.

Ale wiem z tych czy innych źródeł, że za niedługi czas BMSy i ładowarki staną się o wiele bardziej dostępne niż do tej pory ;)

Przy okazji - moje dziecię, Electra A6 zmienił właściciela i teraz cieszy już innego rajdera. Zatem nie uda mi się przeprowadzić testu baterii, o którym wspominałem wcześniej. No ale teraz może materializacji dożyją te wszystkie pomysły chodzące po głowie.
Ale to już fabuła na inną bajkę i inny temat :P

Mechano - Sob 07 Cze, 2014

tas, jesteśmy bardzo ciekawi :D
tumich - Sob 07 Cze, 2014

tas napisał/a:
Tu nie ma jasnej odpowiedzi.

2x ładowarka + 2x zasilacz kosztuje niewiele mniej niż BMS + zasilacz.

Powodem, dla którego BMSy nie są popularne jest tylko i wyłącznie ich dostępność.

Ale wiem z tych czy innych źródeł, że za niedługi czas BMSy i ładowarki staną się o wiele bardziej dostępne niż do tej pory ;)

Przy okazji - moje dziecię, Electra A6 zmienił właściciela i teraz cieszy już innego rajdera. Zatem nie uda mi się przeprowadzić testu baterii, o którym wspominałem wcześniej. No ale teraz może materializacji dożyją te wszystkie pomysły chodzące po głowie.
Ale to już fabuła na inną bajkę i inny temat :P



A tak się wypierałeś, że jej nie sprzedaż :p , szkoda bo byłem zainteresowany :) )

Mechano - Sob 07 Cze, 2014

Strzelam, ze bedzie full z prawdziwego zdarzenia. Mam racje tas?
tumich - Sob 07 Cze, 2014

Full na bank :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group