To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Full-sam.
emil1906 - Nie 30 Cze, 2013 Temat postu: Full-sam. Po poprzedniej konwersji swojego roweru górskiego –Full stwierdziłem,że nie tego oczekiwałem …
Największym problem przy konwersji roweru full jest rama której trójkąt jest znacznie smuklejszy niż w ramie hardtail.Dodatkowo sporo miejsca zajmuję damper .
W poprzednim rowerze baterie 16S 5Ah LiPo jakoś udało się wepchnąć w trójkąt .Rower dość dobrze się zachowywał w terenie lecz między aku a ramą nie było prawię prześwitu i trudno było by wykonać w miarę estetyczna obudowę chroniącą aku i elektronikę przed wilgocią i błotem.
Drugim problemem była pojemność akumulatora ,5Ah to troszkę za mało żeby odprężyć się w terenie:D
Oczywiście eksperymentowałem z umieszczeniem akumulatorów ,siedziały w sakwie pod siodełkiem,na bagażniku a nawet w plecaku ale to nie jest dobre rozwiązanie za duże ograniczenie,mam na myśli styl jazdy- enduro po freeride.
Wyciągnąłem wnioski z wyżej opisanej konwersji i postanowiłem pójść o krok dalej i zbudować swój rower „od podstaw”.
Trochę czasu zeszło projektując tą ramę,Głównym celem było zbudować ramę która zmieści dużą baterie,sterownik oraz całą instalację a przy tym zachowa środek ciężkość w odpowiednim miejscu.Następnym wymogiem była wytrzymałość bo freeride to ostry styl jazdy .Bardzo istotną rzeczą była też geometria ramy –to od niej zależy jak rower będzie się prowadził.
Podstawowe/osiągniętę parametry:
Bateria- 16S 15Ah
Sterownik -50A
Max.prędkość -63km/h
Max.dystans przy wolnej jeździe -80km
Silnik-9c RH2806
Amortyzator-Marzocchi All Mountain 3
Skok ramy-zmienny170/200mm
Waga roweru-ok.33kg
Osiągnąłem swój cel.Stworzyłem rower na którym ''mogę odlecieć'' i mi to wystarcza:)
toft - Nie 30 Cze, 2013
Bardzo ładnie:). DO środka wchodzi chyba rochę więcej niż 15ah? Jaka jest baza kół?
Pozdrawiam:)
tas - Nie 30 Cze, 2013
Ja bym go nie mył...
Ta 2cm warstwa błota dodaje mu uroku.
emil1906 - Nie 30 Cze, 2013
Wejdzie trochę większa bateria,gdyby sterownik wyprowadzić na zewnątrz pod ramę to może udało by się tam upchnąć 16S LiPo 20Ah , osobiście nie mam takiej potrzeby więc nie próbowałem.
Rozstaw osi -1115mm.
emil1906 - Nie 30 Cze, 2013
tas napisał/a: | Ja bym go nie mył...
Ta 2cm warstwa błota dodaje mu uroku. |
Umyty został na potrzebę zdjęć,20 min z wężem ogrodowym poszło "w błoto" bo jeszcze tego samego dnia go "usrałem":D
kubuskubus - Nie 30 Cze, 2013
Ale sie nowych konstrukcji rowerowych porobiło (i bardzo dobrze!!!).
A gdzie taka ramę można wykonać. Duze to koszty?
Jak byś coś zmontował to wrzucaj filmik chętnie zobacze jak ten rowerek smiga.
pirat666 - Nie 30 Cze, 2013
I w takim kierunku będę rozwijał własnego fulla
Jaki był koszt ramy i gdzie można taką zamówić ?
Rowerek SUPER
MixhaL - Pon 01 Lip, 2013
Pierwszy rower który mi się podoba na forum, brawo. Oby więcej takich konstrukcji.
Wygląda po prostu jak rower.
Tylko słyszałem sporo opini że takie rowery lubią się łamać przy ostrej jeździe.
Rower ze stali czy aluminium
emil1906 - Wto 02 Lip, 2013
Ooo ale duże zainteresowanie projektem,na część wiadomości prywatnych odpowiem tu żeby nie pisać tego samego 2 razy.
Niebawem pojawi się oferta handlowa ramy.
Rama wykonana jest ze stali,wewnątrz posiada liczne wzmocnienia i mocowania,miedzy innymi akumulatorów i sterownika.(nie ma mowy żeby coś w środku latało).
Przewidziane zostały również przelotki na pancerze linek i liczne przewody instalacji.
Rama doskonale odbiera ciepło sterownika i nie jest rzeczą możliwą żeby 50Amperowy sterownik choć trochę się w niej zagrzał.
Zaprojektowana została pod baterie LiPo 16S 15Ah i ta mieści się tam bez problemu.
W ramie wyfrezowane zostały dwa główne otwory przez które wkładamy akumulatory i sterownik oraz otwory na: złącze ładowania,bezpiecznik/włącznik i stacyjkę.
Mixhal co masz na myśli pisząc ''takie rowery''?
Wypracowałem własną technologie i ta ma nie wiele wspólnego z technologią przeróbki ram aluminiowych prezentowanych na zagranicznych forach.
tas - Wto 02 Lip, 2013
Widziałem ten rower w akcji. On nie jeździ, on lata
MixhaL - Wto 02 Lip, 2013
No właśnie chodziło mi o konstrukcje aluminiowe które są mało wytrzymałę podczas koków dlatego też pytałem z czego jest Twoja konstrukcja.
Szczygiel - Wto 02 Lip, 2013
Tu http://www.electricbike.com/phasor/
facet zrobił fajną ramę (stal chromowo-molibdenowa) ale jest cholernie droga.
deckardmst - Wto 02 Lip, 2013
www.torquebikes.com/index...=112&Itemid=240
Wyzej kolejna znakomita rama.
Z checia bym taka przygarnal ale za polowe ceny :d
bartek - Wto 02 Lip, 2013
Kurde patrząc na takie projekty ( nawiasem pisząc super bolid ) zastanawiam się w ogóle jest sens inwestować/kupować gotowy rower DH i go przerabiać czy samemu nie zespawać takiej ramy... Chyba lepiej jest małymi krokami do przodu zdobywać doświadczenie... niż od razu porywać się z motyką na słońce... Sam nie wiem.
pirat666 - Wto 02 Lip, 2013
Wszystko kwestia budżetu/doświadczenia/możliwości itp
Czekam na ofertę na ramę od @emil1906
Kupując używanego DH dostajemy wszystkie części niezbędne do złożenia na nowej ramie.
Ale to nadal kwestia budżetu bo to nas ogranicza najbardziej.
Projekty ram i maszynek full naprawdę rewelacja - cena zabija niestety marzenia
Ja się cieszę że mogę poszaleć swoim wynalazkiem - relatywnie dużo tańszym od komercyjnych projektów
|
|
|