To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - E-bike "The Nemesis" początki budowy

buckowina - Wto 22 Paź, 2013

gulipin napisał/a:
buckownina, mam taki sam silnik jak Twój tylko w wersji 250W srebrny. Twój jest 500W czarny. Rozebrałem go wczoraj i wygląda na to że środek jest taki sam, tzn uzwojenie. W ogóle ten silnik jest bardzo dobry jakościowo, oś ma z dobrej stali i jest dokładnie wykonany w porównaniu do chińskich wyrobów. Mam pytanie do Ciebie, na jakim setupie ostatecznie jeździsz, jakie napięcie i jaki prąd w pikach osiągasz? Jaką ma temperaturę po ostrej jeździe?


Przed awarią baterii w silnik szlo 1,3kw przy 48V i obudowa była ledwo ciepła. Ludzie z endless-sphere pakują w ten silnik 3kw przy 72V i też im to śmiga. Wszystko było by pięknie, gdyby nie sposób rozbiórki silnika, który wymaga rozplecenia koła i rozpołowienia obudowy. Jest to silnik wysokoobrotowy, przez co przy 1,3kw osiągałem prędkość 55km/h. Ta prędkość jest aż nadto dla mnie i mam zamiar zamienić silnik na wersje High Torque od 9C , gdyż śmigam głównie w terenie, więc prawdopodobnie obecny zestawik niedługo pojawi się w dziale "ogłoszenia"

gulipin - Wto 22 Paź, 2013

No to wygląda jednak na to, że mój jest inny. Napisane jest na nim 36V 200rpm. Co przy kole 26cali i zasilaniu 36V daje prędkość 25km/h. Według symulatora mój silnik HT3525 z wysokim momentem przy 36V pozwala jechać z prędkością 30km/h. Tak wiec mój ma parametry wolnoobrotowego.
Co do rozbiórki silnika, to fakt trzeba rozpleść co najmniej połowę szprych, ale jak często to się robi?

buckowina - Śro 06 Lis, 2013

Dzisiaj z nadmiaru czasu postanowiłem sprawdzić w jakim rzeczywistym stanie są baterie w rowerku po "katastrofie" i miło się zdziwiłem, gdyż napięcie na co najmniej połowie cel nie spadło poniżej 3,5V. Wybrałem 3 takie i przystąpiłem do testów, naładowałem je do 4,3V i wg. pikacza "połknęły" 18Ah po czym przystąpiłem ro rozładowania prądem 10A i tu ku mojemu zdziwieniu pikacz pokazał pojemność 18,441 Ah przy rozładowaniu do 3V więc zapewne część akumulatorów ma się dobrze, ale już postanowiłem, że w raz z przypływem gotóweczki przesiadam się na li-pole więc pewnie sukcesywnie będę pozbywał się starych cel.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group