To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - problem z głośnym silnikiem 36V/250W

tomek701 - Wto 07 Kwi, 2015

Wydaje mię się że mam podobnie wymieniałem Halle bo całkowicie szarpał, teraz przy małej prędkości może nie tyle prędkości co pod obciążeniem i jak wzrasta prędkość silnik chodzi płynnie. I jest tak że jak się rozpędzę na luzie to czasami ładnie się toczy a czasami coś w środku delikatni drży. Też nie wiem co to, da się z tym żyć ale lepiej jak by wcale nie drżał
tomek701 - Czw 09 Kwi, 2015

Tak sobie myślę czy to nie problem manetki jednak? Bo po rozkręceniu sprawdzeniu wszytko było ok dalej się zawiesza się to znaczy nieraz słabo reaguje a nieraz wyrywa w nieoczekiwanym momencie. Mam starą manetkę sprawdzę czy tu nie leży przyczyna z taką pracą silnika rozkręcałem manetkę i tam siedzi chyba hallotron bo trzy nóżki wychodzą i magnesik jest?
oleka - Czw 09 Kwi, 2015

Manetka nie jest problemem.
Dla ciekawości przyblokowałem wyjście manetki kondensatorem - chyba kilka uF i jedyne to co się zmieniło to spowolniona rekcja obrotów na manetkę.
Ciągle czekam na inny sterownik, mam obiecany na jutro, zobaczymy co się zmieniło.

oleka - Czw 16 Kwi, 2015

Moja edycja postu aktualna 22 kwietnia:

Zamieniłem kable mocy - jest teraz zółty z niebieskim i odwrotnie a oba zielone są połączone ze sobą. Pozmieniałem też połączenia 3 kabli od halli.

I jest już cicho !!!
Ale prędkość maksymalna zmalała z ok 28km/h do 21 km/h :-(

Czyli silnik jest [prawie] OK.

Zwierając styki do ograniczenia prędkości nie można jechać szybciej niż ok. 12 km/h.
Oba sterowniki od Magmy (nowszy i starszy) zachowują sie tak samo.

Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami. Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ?

oleka - Śro 22 Kwi, 2015

Cd mojego poprzedniego postu .

Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx 250W przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami.
Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ?

wibi - Czw 23 Kwi, 2015

Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi.
oleka - Pią 24 Kwi, 2015

Nie, sterownik jest zewnętrzny, od firmy MAGMA.
Te przebiegi o których pisałem, dotyczyły innego, "hałaśliwego" układu połączeń fazowych halli, teraz podłączyłem inaczej i jest już elegancko i cicho.
Tylko Vmax jest ok, 20-22 km/h zamiast 27km/h.
No i blokada prędkości (zwarcie 2 kabli niebieskich) działa już
przy ok 12km/h. to za nisko !

Czy ktoś wie do ilu stopni kąta fazowego są "na dzień dobry" przystosowane
sterowniki Magmy ? Mój silnik ma 120 stopni.



wibi napisał/a:
Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi.

tomek701 - Nie 26 Kwi, 2015

Wymieniłem cały przewód manetki i już nie mam większych problemów, to znaczy silnik drży przy pewnych obrotach a raczej nie obrotach tylko przy lekkim obciążeniu jak więcej przekręcę manetkę to ciągnie ładnie bez drżenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group