To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - zmiana koncepcji pytanie

Adam Wysokiński - Sob 12 Paź, 2013

"Trochę" niewygodna pozycja będzie, taka "wyścigowa" :wink:
tomek701, napisałem do Ciebie PW, doszło to?

Nostusek - Nie 13 Paź, 2013

Nie o to mi chodziło - chodzi o to że skok koła w górę nie równa się przesunięciu amortyzatora. Akurat na filmie jest pokazany jest prawidłowy sposób pracy zawieszenia - ty to skopiowałeś bez ramion i może nie zadziałać idealnie. W tym rowerze z filmu Podbicie koła w górę skutkuje ruchem tylnego widelca w przód po okręgu który łamiąc się w łożysku zmienia kierunek obrotu na ruch w górę i przez czarne ramiona ugina amortyzator pchając go w dół...
JerzyZ - Nie 13 Paź, 2013

jerzyz napisałem:
Ja mam inny problem: nie mogę zrozumieć działania amortyzacji.

Muszę przyznać się, że niedokładnie przyjrzałem się konstrukcji. Rzeczywiście, zasada jest OK. Na początku wydało mi się, że amortyzator nie będzie ściskany, a jedynie obracany.
Pozostaje mi tylko wątpliwość, czy zawieszenie nie będzie zbyt miękkie. Czy już próbowałeś jechać na tej ramie?
Całość wygląda bardzo ciekawie - może przydałoby się oparcie dla pleców?

tomek701 - Pon 14 Paź, 2013

Pierwsze jazdy bez pedałów pozytywnie, amortyzacja działa super, poprawiona kierownica bardzo wygodna pozycja każdy kto wsiadał bez problemu jechał z górki.
Adam Wysokiński - Pon 14 Paź, 2013

Wszyscy żyją? Nie widać hamulca. :wink:
Anonymous - Pon 14 Paź, 2013

Zamiast hamulca zwykłego jest może elektrodynamiczny.... widzę uchwyt na dynamo z przodu :grin:
tomek701 - Pon 14 Paź, 2013

W rowerze poziomy i pół-poziomym ze względu na bliskość ziemi z powodzeniem można używać hamulców typu Flinstonowie :)
Nostusek - Śro 16 Paź, 2013

tomek701 napisał/a:
W rowerze poziomy i pół-poziomym ze względu na bliskość ziemi z powodzeniem można używać hamulców typu Flinstonowie :)


Taaa ?? Szkoda że wczoraj nie spróbowałem tak hamować na suchym asfalcie... Tylny V-brake i tarcza 160 mm z przodu nie były w stanie mnie zatrzymać mimo że wcisnąłem klamki ile się dało tuż przy granicy zablokowania kół a i tak zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.

Adam Wysokiński - Śro 16 Paź, 2013

Nostusek napisał/a:
zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.

A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:

tomek701 - Śro 16 Paź, 2013

Na zwykłym rowerze to sposób flinstona nie wyjdzie ale mój kumpel kiedyś jeździł bez hamulców i żeby wyhamować wkładał stopę pomiędzy oponę a ramę z tyłu
Nostusek - Czw 17 Paź, 2013

Adam Wysokiński napisał/a:
Nostusek napisał/a:
zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.

A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:


Raczej byłoby "jebudu" - pogoniłem ponad Vmax silnika.

Anonymous - Czw 17 Paź, 2013

Adam Wysokiński napisał/a:
A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. :mrgreen:

Jakby się zastanowić to sposób na Flinstona w wersji nieco ulepszonej wcale nie musi być zły i jak zobaczycie mój wehikuł w akcji to się przekonacie, że jak się ma jednoślada na stosunkowo cienkich oponach, to hamulce tarczowe i inne drogie rowerowe komercyjne wynalazki nie pomogą jak nie ma w miarę sporej powierzchni żeby konkretnie przyhamować, dlatego wystarczy... wysunąć.... 3cie koło przeznaczone do odzysku i hamowania elektrodynamicznego w sposób podobny do Flinstona tyle że zautomatyzowany z funkcją ABS żeby nie zostawiać na asfalcie szerokiego śladu spalonej gumy :mrgreen:

Akurat ta rama kolegi tutaj jest taka, że spokojnie od spodu można zmajstrować fajnego "Flinstona" tanio i niech się śmieją inni dopuki nie będą musieli ostro hamować nie mając czym bo opona rowerowa do tego się nie nadaje kompletnie :idea:

Mechano - Czw 17 Paź, 2013

adamcebo,
Jesteś moim mistrzem...

Anonymous - Czw 17 Paź, 2013

Równie dobrze może w pociągu hamować środkowy wagon :D
Anonymous - Czw 17 Paź, 2013

Wagon środkowy to zupełnie co innego bo inne stopnie swobody. Za to dołożenie do tej automatyki akccelerometru z żyroskopem pozwala na zrobienie czegoś w rodzaju aktywnego zawieszenia aktywowanego pneumatycznie :idea:
Dzięki temu zawieszenie reaguje na nierówności drogi i dopasowuje ciśnienie (nacisk) aby utrzymać środek ciężkości jak tylko możliwe w bezruchu.
Coś podobnego do jazdy na rowerze na stojąco na ugiętych kolanach-niweluje się nierówności i porusza się praktycznie tylko lekka aluminiowa rama, a "jeździec" praktycznie cały czas na takiej samej wysokości jest i eliminuje drgania.
W wyścigach konnych to samo można zauważyć-jeździec jakby wisiał w powietrzu.
Wszystko po to żeby nie tracić energi na oscylacje środka ciężkości.

Dlatego te przeróbki rowerów będą mieć duże straty na drganiach na nierównościach, bo te masy akumulatorów są słabo amortyzowane i podatne na nierówności, nie wspominając o silniku w kole.

Rolkowce poziome sensownie zrobione będą mieć sporo lepsze osiągi :wink:
Więc spokojnie kolega z tego wątku nawet na tak prostej ramie spokojnie przegoni sporo mocniejsze zwykłe erowery, o tych fabrycznych nie wspomnę, bo to jednorazówki do popychania powietrza :grin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group