To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Kolory kabli przy silniku i sterownikach - zestandaryzowane?

rymi - Czw 22 Sie, 2013
Temat postu: Kolory kabli przy silniku i sterownikach - zestandaryzowane?
Hej

Czy kolory kabli przy silnikach i sterownikach są zestandaryzowane?

Choć oba posiadane przeze mnie zestawy do konwersji mają te same kolory kabelków przy 5 cienkich kabelkach [złącze hallotronów i ich zasilania] i 3 grubych kabelkach [uzwojenie silnika] to po zamontowaniu silnika od drugiego zestawu do roweru od pierwszego zestawu i odpowiednim połączeniu kabli [kolor w kolor] koło kręci mi sie do tyłu :-(

Nie wiem jak mam kombinować - czy przekręcić koło o 180 stopnii :) i wtedy będę jechał do przodu czy też mam np. zamieniać kable od uzwojeń.

Da się zepsuć sam silnik bawiąc się zmianą kolejności kabli od uzwojeń?

Anonymous - Czw 22 Sie, 2013

Zamień dwa kable w silniku i dwa w hallotronach. Nie popsujesz silnika. Najwyżej będzie się dziwnie kręcił, albo wcale nie ruszy. Kolory kabli w części są stałe, takie jak czarny i czerwony zasilania, i zielony, żółty i niebieski w silniku i hallotronach. Ale kolejność faz, też jest losowa. Reszta, to mieszanka wedlowska.
Adam Wysokiński - Czw 22 Sie, 2013

Niedawno kupiłem sterownik do silnika dc wyglądający tak samo jak ten popsuty. Wtyczki pasowały, nad kolorami się nie zastanawiałem do chwili podpięcia ładowarki. Ładowarkę udało się się naprawić po tym podłączeniu. Do głowy mi nie przyszło, że jak jest np. żółty i czarny to żółty jest masą.
Anonymous - Pią 23 Sie, 2013

Czarny i czerwony, to najczęściej zasilanie. Przy innych kolorach lepiej sprawdzić woltomierzem, jakie napięcia są na kabelkach ;) Przy próbach podłączeń dobrze jest to robić przez jakiś opornik rzędu kilkudziesięciu omów dla 5V. Pełne napięcie zasilania może występować na zasilaniu wskaźników i świateł. No i ładowania ;)
rymi - Pią 23 Sie, 2013

Podłączyłem na krótko cały drugi zestaw jako komplet i koło kręci się do przodu ;-) Poza tym przy naciśnięciu ON [włączeniu elektroniki - to jest Bestmotor http://www.maxev.pl/p174,...-bestmotor.html ] w silniku słychać jakby pyknięcie. Koło oczywiście nawet wtedy nie drgnie [zaczyna się kręcić oczywiście po naciśnięciu manetki kciukowej]. I to pyknięcie się dzieje za każdym razem po włączeniu ON. Dziwne, bo w silniku niby są tylko 3 uzwojenia i hallotrony.

Zastanawiam się co mam zrobić, bo sterownik Bestmotor z panelem prędkości chciałem wykorzystać z silnikiem Trotter, bo ów Bestmotor ma funkcjonalność, którą chciałem wcisnąć do roweru żony, przeciwniczce jakiejkolwiek elektroniki ;-) Chodzi o 3 tryby prędkości wspomagania silnikiem elektrycznym: - LOW: ok. 35% prędkości obrotowej, - MED: ok. 70% prędkości obrotowej, - HIGH: 100% prędkości obrotowej. Chciałem jej to zapodać i pokazać, że silnik elektryczny nie jest wcale złem, a wręcz dobrym dodatkiem przy źle funkcjonujących naszych kolanach ;-D Ja oczywiście chciałem zostać przy manetce lub ostatecznie przy PAS ;-)

Poza tym Trotter tył uległ uszkodzeniu i kombinuje zrobić z niego przód [widelec i tak musiałbym rozgiąć o jakieś pół centymetra, ale ten drugi rower jest stalowy i wydaje mi się, że to rozgięcie nie zaszkodzi widelcowi (jest bez amortyzatorów)].

rymi - Pią 23 Sie, 2013

zeeltom napisał/a:
Zamień dwa kable w silniku i dwa w hallotronach.


Muszę koniecznie też w hallotronach? Bo zamieniłem od uzwojeń i uzyskałem, że jedzie do przodu, ale wydaje mi się, że jakoś głośniej chodzi niż na oryginalnym sterowniku. No i musiałem pozamieniać wszystkie trzy kable od uzwojeń, bo zmieniając tylko dwa nic się nie działo.

Anonymous - Pią 23 Sie, 2013

Trzeba kombinować ze wszystkimi kablami. Nie jest tych kombinacji za wiele ;)
Adam Wysokiński - Pią 23 Sie, 2013

Jak zamieniasz kable To może się zdarzyć, że kręci się we właściwą stronę ale hałasuje i bierze dużo większy prąd. Przydałby się amperomierz włączony między aku i regulator.
Anonymous - Pią 23 Sie, 2013

Zgadza się, ale to łatwo "wysłuchać" ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group