To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Lampki, Światełka - czym oświetlasz swój pojazd?

Anonymous - Sob 05 Lip, 2014

We wszystkich moich rowerach i pojazdach oświetlenie było zawsze zasilane z baterii pokładowych. I miałem problem z głowy ;)
WojtekErnest - Sob 05 Lip, 2014

Ja w swoim pakiecie z założenia oprócz złącza ładowania 42 V oraz balansera/monitora 10S mam czteropinowe złącze prądowe : - , +4,2V, +21 V, +42 V.
+4,2V służy również do oświetlenia przodu i tylu.
1-szy i 2gi segment 4,2V jest z tego powodu nieco silniejszy o ok 1,5 Ah) od pozostalych
ale balancer daje radę
Ze względu na pakietowa konstrukcje aku nie oczywiscie problemu by bylo wyprowadzenie 8,4 V ale nie mam obecnie takiej potrzeby.

leoxxx - Sob 05 Lip, 2014

WojtekErnest napisał/a:
leoxxx napisał/a:
..
Obecnie posiadam 6x18650 i na max moc ok 120 min. A dodatkowo spalił mi się układ ..ogniw do zera.

Jesli 6 szt ogniw 18650 rozladowuje się w 120 min (w latarce która pobiera max 3-4A) w taki sposób że gwaltownie osiągają 0V to ... zmień ogniwa.


Dlatego pytam jakie kupić :)

WojtekErnest - Sob 05 Lip, 2014

Nie musisz kupować pakietow, w specjalizowanej obudowie ale same ogniwa np na allegro albo poprzez nasze forum.
ElSor - Sob 05 Lip, 2014

leoxxx napisał/a:

Dlatego pytam jakie kupić :)
http://www.swiatelka.pl/v...der=asc&start=0 pozycja 1,3 lub 4. Do tego balancer z zabezpieczeniem przed rozładowaniem lub np http://www.aliexpress.com...1897791347.html tyle, że wtedy musisz do ładowania użyć 2 odseparowanych na wyjściu zasilaczy USB i poczekać chwilę.
ElSor - Sob 05 Lip, 2014

zeeltom napisał/a:
Piszemy o rowerach elektrycznych. Nie lepiej zasilać to z istniejących akumulatorów rowerowych?

Masz jakieś sprawdzone przetwornice z Vin >60V i o prądzie wyjściowym ~3A i max mocy 50W?

WojtekErnest - Sob 05 Lip, 2014

A z tego zestawu 60 V nie latwiej pobrac prad z segmentu 8,4 V ?
Po co komplikowac z przetwornica z wysokiego napiecia na male...

Anonymous - Sob 05 Lip, 2014

ElSor napisał/a:
zeeltom napisał/a:
Piszemy o rowerach elektrycznych. Nie lepiej zasilać to z istniejących akumulatorów rowerowych?

Masz jakieś sprawdzone przetwornice z Vin >60V i o prądzie wyjściowym ~3A i max mocy 50W?

A jakie napięcie wyjściowe? W słoneczniku mam przetwornicę 24-72V/12V/70W, kupiona na allegro za 30 zł z demobilu wojskowego. Zasilam z niej całą elektronikę pokładową i oświetlenie.

ElSor - Sob 05 Lip, 2014

zeeltom napisał/a:
A jakie napięcie wyjściowe?
Najlepiej regulowane ale potrzebne było by ok 4-5V i 9-15V.
Anonymous - Sob 05 Lip, 2014

Mam taką przetwornicę. Daje 2x12V 0,7A i 5V 5A
ElSor - Sob 05 Lip, 2014

Cytat:

Mam taką przetwornicę. Daje 2x12V 0,7A i 5V 5A
Gdzie i za ile da się taką kupić ?
Anonymous - Nie 06 Lip, 2014

Chcę 30 zł plus przesyłka.
ElSor - Nie 06 Lip, 2014

zeeltom, raczej pytałem nie pod kątem zakupu 1szt dla siebie tylko a pod kątem zakupu takiego urządzenia przez każdą chętną osobę do zbudowania zasilacza do swojej (swoich) lampek w rowerze. U mnie akurat mam napięcie <60V i zasilacze na LM2596HV za cenę poniżej 10zł spokojnie radzą sobie z wytworzeniem 5V czy też 12V potrzebnych do zasilenia tel/navi itp. Dużo osób z tego, co widzę, ma napięcia w okolicy 72V a tam już "mój" zasilacz nie da rady, stąd też pytam o zasilacze dla takich osób, skoro polecasz zasilanie z aku roweru.
Jeśli ktoś ma napięcie poniżej 40V to zwykły LM2596 kupi jeszcze taniej, bo w okolicy 5zł.
Do lampek też się nada taki zasilacz ale wolę je zasilać standardowo z 18650, bo nie zawsze jeżdżę na silniku (z akumulatorem).

WojtekErnest - Nie 06 Lip, 2014

ElSor napisał/a:
..
Do lampek też się nada taki zasilacz ale wolę je zasilać standardowo z 18650, bo nie zawsze jeżdżę na silniku (z akumulatorem).

Zwracam uwagę ze tylko posiadacze aku Pb ( bo n x 12V)mają ew. potrzebę przetwornicy. Pozostali posiadacze ogniw li-ion/ lipo mają dostęp do napięć n x 4,2 V.Wiec ew potrzeba 5V to tylko prosty stabilizator
a 12 V z odczepu 3S..

ElSor - Nie 06 Lip, 2014

WojtekErnest napisał/a:
Pozostali posiadacze ogniw li-ion/ lipo mają dostęp do napięć n x 4,2 V.

Tylko wiąże się to z koniecznością późniejszego długiego balansowania pakietu lub doładowywania danego segmentu. Na lampki pójdzie z 2-5Ah/1h a to z kolei oznacza, że przy pakiecie 20Ah po 2-5h jazdy zmniejszymy sobie zasięg o połowę. Nie warto wg mnie tak podchodzić do tego tematu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group