To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Nasze pojazdy elektryczne
Anonymous - Pią 17 Lut, 2006
Dawid M napisał/a: | sory że to drugi post ale tan silnik przy 48v ma 3500obr/min więc przekladni dużej nietrzeba a jak by były małe kółka to bez przekładni | lub jeden silnik na naped na przód i jeden na tył wtedy 2 silniki etek(jeden z kosztami przesyłki ze 2000zl czyli 2 silniki lepiej wyjda niż 4 ekonapędy) i 30kw razem(podrasuje sie na 60 tylko szczotki trzeba by szybko wymieniać ze 300godzin pracy )
Anonymous - Pią 17 Lut, 2006
Kończmy Dawid temat, bo takie puste gadanie do niczego nie prowadzi. Jak przyjdzie do konkretnego projektu to co innego, a tak to tylko sobie jęzory strzępimy. Mam to z moim rowerem, ciągle myślę co by jeszcze tu można i w końcu stoję w miejscu, bo nie mogę się na nic zdecydować. Trzeba się w końcu wziąć do roboty, poprawek przy najgenialniejszym pomyśle i tak uzbiera się ze sto. "Alleluja i do przodu" jak by to ujęły pewne opiniotwórcze media.
Anonymous - Pią 17 Lut, 2006
Anonymous napisał/a: | Ten silnik jest chyba jednak szczotkowy, tylko na neodymach. Za duże obroty i chyba kręci się tylko w jedną stronę - do wbudowania w koło raczej się nie nadaje. |
Zajżyj na stronę ekonapedy, jest tam wszystko wyjaśnione - są silniki DC ze szczotkami i również silniki AC trójfazowe synchroniczne bezszczotkowe.
Anonymous - Pią 17 Lut, 2006
Anonymous napisał/a: |
Swoją drogą to z tymi silnikami jest jakoś dziwnie, na ekonapędach najtańszy napęd bez aku to ok 1200 zł, tymczasem w sklepie rowerowym w Szczecinie przekonywali mnie, że w podobnej cenie mieli calutki, gotowy do jazdy rower z takim właśnie napędem. |
ale .. z silnikiem 250W!
Anonymous - Pią 17 Lut, 2006
dobrze mówisz do taki projektów trzeba mieć chęć ,fantazie i....................................................PIENIĄDZE(z tym jest najgorzej)
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
Namawiam do stosowania silników bezszczotkowych z odpowiednim sterownikiem. W ostateczności przebudować alternator samochodowy. Podniesiemy sprawność całego układu co przełoży się na zasięg. Rozrusznik nie jest dobrym rozwiązaniem. Ma małą sprawność. Wogóle komutatorowe silniki prądu stałego mają małą sprawność. Dużo energii tracimy na samym komutatorze. Podni śmy sprawność układu a dalej zajedziemy
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
A masz jakiś konkretny pomysł na ten alternator? Przez jakis czas walczyłem z tematem, zbudowałem prosty falownik na ir2130, ale zaoszczędziłem na mosfetach i zanim alternator drgnął spaliłem mosfety i część ścieżek. Zresztą możliwe że przy tak prymitywnym falowniku i tak by nie ruszył, a chciałem go użyć przepisowo, tzn. jako silnik synchroniczny, ewentualnie po zwarciu obwodu wirnika jako indukcyjny. Gdybym znalazł pewny i w miarę prosty schemat (choć to sie chyba w tym przypadku wyklucza) pewnie wróciłbym do eksperymentów, bo mam taki fajny alternatorek 90A, już wypatroszony, który aż sie prosi żeby go wykorzystać.
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
alternator sie nie nadaje, niska sprawnosc za poziomie rozrusznika no i charakterystyka pracy kijowa nei wiem czemu sie uparles na ten alternator ? Co do falownika to schemat i tak Ci nic nie da przy takich mosach to musisz juz miec program do niego a program fo falownika to najpielniej strzezona tajemnica schematy mozna znalesc na necie ale programu nikt Ci za darmo nie da Koszt takiego falownika wykonanie to ze 250 zl jak bedziesz mial szczescie, sam DSP ze 50 + Ir + mostek mocy i inen czesci. Alternatorm a wielkie prądy a to mocno utrudnia cala sprawe.
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
Co do falownika i oprogramowania to czy nie nadawałby się ten oparty na mikroprocesorze microchipa, który masz na swojej stronie?
A co do pytania czemu się uparłem na alternator - dawno dawno temu jeszcze na starym forum pewien pan o nicku DawidR przekonywał że przerobienie go na silnik jest proste i jak znalazł do e-rowerka. Ale rozumiem, ewolucja poglądów.... a przekonań nie zmienia tylko krowa, o co cię Dawid nie podejrzewam.
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
właśnie jestem na etapie projektowania sterownika mikroprocesorowego na atmego32 to temat mojej pracy inżynierskiej jest zasilany z 3-faz ale bez mniejszego problemu mozna go przekształcić programowo i dać żródło prądu stałego
Anonymous - Pią 24 Lut, 2006
Tu manic
Coś nie moge sie zalogować
A co do falownika to mój promotor tak owy zrobił. Mówi wam coś nazwisko dr Bajdecki jak nie to sprawdźcie na necie:D
Anonymous - Pon 27 Lut, 2006
Dr. Bajdecki? Nic mi nie mówi, może jakiś pasjonat pojazdów elektrycznych?
Anonymous - Pon 27 Lut, 2006
chdzi o tego Bajdeckiego http://bazy.opi.org.pl/ra...000/o123388.htm
Anonymous - Pon 27 Lut, 2006
Marucha79 napisał/a: | Co do falownika i oprogramowania to czy nie nadawałby się ten oparty na mikroprocesorze microchipa, który masz na swojej stronie? |
niewiem juz nie pamietam jakie on miala parametry trzeba doczytac
Marucha79 napisał/a: | A co do pytania czemu się uparłem na alternator - dawno dawno temu jeszcze na starym forum pewien pan o nicku DawidR przekonywał że przerobienie go na silnik jest proste i jak znalazł do e-rowerka. Ale rozumiem, ewolucja poglądów.... a przekonań nie zmienia tylko krowa, o co cię Dawid nie podejrzewam. |
Ciekawe kto to, jakis gupek chyba skoro to pisal ale pewnie juz zmądrzal i nei wypisuje takich bzdur, niewiem co to na wspolnego z pogladami to wiedza an ie podlady, rownie dobrze mozesz miec protensje do siebie ze jako maly chlopiec uwazales ze wystarczy zbudowac rakiete z smiernika i kilku rurek i mozna leciec w komos a potem sie okazalo ze masz braki w wiedzy i juz tak nie uwazasz, poglady to mozna miec alen a np życie po smierci albo to czy jutro nastapi koneic swiata. Wiedza a poglady to 2 rzeczy rozne, jak komus przybywa wiedzy to zmienia niektore rzeczy ktore pisal wczesniej.
Anonymous - Pon 27 Lut, 2006
Tak to ten. Nie koniecznie pasjonat, ale łeb jak sklep. W kanciapie u niego stoi taki jeden falowniczek po usunieciu obwodu prostownika może być zasilany ze źródła prądu stałego no i sofcik trza troche zmienić. Reszta zosiaje. Ciekawe czy da sie namówić na udostępnienie części specyfikacji? Zapytam!!! Może chociaż troche naprowadzi
|
|
|