To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Sterownik batavus sparta i błąd e0014
henry - Pią 31 Paź, 2014
Mysle ze sam sobie nie poradze z rowerkiem. A propo moj tez jest Sparta.
Z rozebraniem szczegolowym nie bedzie problemu ale gorzej z przerobkami, dodam jeszcze ze moj rowerek posiada manetke do sterowania przy kierownicy,
Dobrze by bylo jakby ktos z kolegow z forum pomogl mi w tej przerobce
Ps. Kamieniem nie rzuce
Anonymous - Sob 01 Lis, 2014
E14, to "wyświetlacz nie jest rozpoznawany" .
Prawdopodobnie był wymieniany akumulator, albo wyświetlacz.
Sparowanie tego jest możliwe tylko w jednej firmie w Polsce i kosztuje, bodajże 150 zł, jeśli dostarczysz rower do tej firmy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie, by się ustrzec tych holenderskich pomysłów, to przerobienie elektroniki na typowy kontroler.
henry - Śro 19 Lis, 2014
witam ponownie
może ktoś z kolegów podpowie czy silnik w mojej sparcie posiada czujnik halla czy nie,
na forum w dziale sprzedam jest kontroler do kupienia lecz nie posiada on ten funkcji
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#49781
bloodyopel - Śro 19 Lis, 2014
Zakładam że posiada, pytanie tylko czy po przeróbce nadal tam te czujniki zostaną czy już nie
qaz33 - Śro 19 Lis, 2014
Przerobka by polegala na odlaczeniu starego sterownika i podlaczeniu nowego. Nie rozumiem po co zmieniac cos jeszcze a tym bardziej wyrzucac potrzebne czujniki halla. Pytanie tylko czy one na pewno tam sa?
MARCIN - Czw 20 Lis, 2014
Przerabiałem problem Sparty Li-Ion. Silnik posiada hallotrony.
Co do przeróbki, to za cenę displaya dostaniesz nowy chiński kontroler, a może nawet zostanie kilka groszy na PAS.
henry - Sob 20 Gru, 2014
a może ktoś podpowie mając silnik na wierzchu z tej sparty czy można go sprawdzić czy działa podając napięcie z akumulatora?
ps, jak głupie pytanie to proszę nie linczować
Adam Wysokiński - Sob 20 Gru, 2014
Nie zadziała. Procesor kontrolera zabudowanego w silniku musi dostać sygnał. Ale kto to wie jaki...
henry - Nie 21 Gru, 2014
chodziło mi o to żeby całkiem obejść kontroler,
chciałbym tylko sprawdzić czy silnik jest sprawny
Adam Wysokiński - Nie 21 Gru, 2014
To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy)
henry - Nie 21 Gru, 2014
nadal się nie rozumiemy, na ta chwilę nie posiadam sterownika,
chce po prostu sprawdzić czy silnik działa czy nie,
czy jest taka możliwość
victor89 - Nie 21 Gru, 2014
Możesz sprawdzić działanie czujników halla oraz możesz sprawdzić czy każde z trzech uzwojeń ma podobną rezystancję, czy jest zachowana ciągłość obwodu i czy nie ma przebicia.
Jeśli testy wypadną pozytywnie nie widzę powodu dla którego silnik miałby nie działać.
Edit:
Proszę, tutaj masz pełną instrukcję. Z Twoim silnikiem należy postępować analogicznie.
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Pozdrawiam
henry - Pon 29 Gru, 2014
ok dziękuje za wszelkie sugestie
następna sprawa, chce teraz dla siebie zbudować pierwszego e-bika i chciałbym wykorzystać
elementy z tej Sparty, ile można z tego silniczka wycisnąć ?
MARCIN - Pon 29 Gru, 2014
Powinien dać radę przy ok. 36V i 15A. Niedługo będę składał to samo i takie mam plany. Kilka km na takim zasilaniu zrobiłem i było ok.
henry - Sob 10 Sty, 2015
udało się w końcu znależć chwilę czasu, wytargałem z ramy koło całe,
okazuje się że z silnika wychodzi jedna wtyczka która posiada 3 przewody z których dodatkowo
idzie zasilanie na oświetlenie,(kręcenie kołem tylnym załącza oświetlenie)
i zastanawia mnie czy ma tak być i dalej ruszać z dobraniem się do środka silnika?
|
|
|