To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Sterownik batavus sparta i błąd e0014

gienek333 - Wto 17 Lut, 2015

Nie mam takiego silnika, ale rezystancja mierzona miedzyfazowo powinna być zdecydowanie ponizej Ohma.
wibi - Wto 17 Lut, 2015

Jeśli miernik pokazuje jakąś oporność (7 ohm) to raczej znaczy, że albo miernik jest uszkodzony,albo pomiar nie jest dokonywany prawidłowo, gdyż taka oporność wskazuje, ze mierzone jest coś innego niż oporność międzyfazowa a raczej jakiś "bocznik". Mówiąc o mierniku mam również na myśli kable pomiarowe które lubią się "złamać" podobnie jak kable prądowe silnika (żyła wewnątrz zewnętrznej izolacji).
henry - Śro 04 Mar, 2015

Adam Wysokiński napisał/a:
To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy)


witam ponownie
w końcu powoli zabrałem sie powoli do tego silniczka i mam pytanie
na zdjęciu od strony gdzie jest czujnik halla wychodza z osi silnika 3 cienkie kabelki
zielony-czerwony-żółty, co to w ogóle jest?
nie chodzi mi o 5 kabelków wychodzących z czujnika

Adam Wysokiński - Śro 04 Mar, 2015

Z osi to wychodzi zasilanie i sterowanie. Chodzi o kable wychodzące na zewnątrz silnika?
Masz zdjecie?

henry - Śro 04 Mar, 2015

nie mam zdjęcia, 3 kable wchodzą w oś i są dokładnie w miejscu pod czujnikiem halla
te kabelki są tak samo cienkie jak te z czujnika
główne fazowe jak sądzę są po drugiej stronie silnika i są 3 razy grubsze

Adam Wysokiński - Śro 04 Mar, 2015

O ile pamiętam to tam był jeszcze chyba tensometr na osi silnika i te kabelki to może od niego.
Anonymous - Śro 04 Mar, 2015

Może czujnik ilości obrotów, albo jakiś czujnik temperatury? Tak sobie gdybam, czegoś takiego jeszcze nie spotkałem w silniku. A jakie mają kolory?
Adam Wysokiński - Śro 04 Mar, 2015

te kabelki? To tensometr. Nie kombinuj tylko to wszystko won.
glebor - Pią 06 Mar, 2015

problem był w przewodzie zasilającym multimetr. Rezystancja ma 0.6 Ohm w tej sparcie. Silnik praktycznie nie działa ze sterownikami 350W. Po podlaniu bocznika cyną jakoś jedzie :)
Docelowo trzeba kupić sterownik 9mosfetów na 36V i będzie ok.

przenikanie - Sob 07 Mar, 2015

Pytanie jakie sterowniki stosujecie do takiego silnika? Do jakich napięć dobrze się silniczek sprawuje?
henry - Nie 08 Mar, 2015

walka powoli trwa
wieczorem udało się wyprowadzić wszystkie przewody na zewnątrz (masakra jakaś z miejscem)
przydała się pomoc małżonki :mrgreen:

Anonymous - Pon 09 Mar, 2015

Kabelek trzymała? :D ;)
henry - Nie 22 Mar, 2015

pojawia się następne pytanie, co trzeba zrobić aby silnik z tej sparty przerobić na 36 volt,
czy można po prostu podać na niego 36 volt?

Patriko - Nie 22 Mar, 2015

Tak.
Anonymous - Nie 22 Mar, 2015

Tylko trzeba pamiętać przy pierwszych jazdach o kontroli temperatury silnika. Jak nie będzie parzył, to spoko, można jeździć ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group