To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Odpalanie samochodu w Zimę
Nostusek - Śro 02 Paź, 2013
dezmol napisał/a: | Ile taki pakiecik 3S ma po naładowaniu ? Czy taki pakiecik 3S 5000mAh 20/30C TURNIGY wystarczy czy może lepiej wziąć 40/50C ?? |
4,2V x 3 = 12,6V czyli tyle co naładowany aku... Ciekawi mnie co będzie jak dostanie strzała od alternatora na 14,4V...
5Ah x 30C = 150A Z takim prądem to malucha będzie ciężko odpalić...
5Ah x 50C = 250A - tyle silnik 1,4 potrzebuje żeby zaskoczyć. Diesel raczej nie zapali z tego.
dezmol - Śro 02 Paź, 2013
To może pakiet 3S2P to już będzie 500A. Poza tym jak nie będę odłączać akumulatora rozruchowego to może 3S1P wystarczy ?
A może lepszy będzie pakiecik 4S?
Adam Wysokiński - Śro 02 Paź, 2013
Notusek, pamiętaj co oznacza 30C. Można więcej tyle że nie bez szkody. Odpalałem 1,8 benzynę z rozładowanym całkowicie ( nie przekręcił nawet wałem korbowym) akumulatorem z żelówki 12V 12Ah. Oczywiście podłączałem równolegle.
Anonymous - Śro 02 Paź, 2013
Nostusek napisał/a: | 5Ah x 30C = 150A Z takim prądem to malucha będzie ciężko odpalić... |
Jak policzyłem szacunkowo ile mają energii te 6 kondensatorów 2V 350F , to wychodzi jest tam 4.2kJ, czyli 2.1kW w 2 ie sekundy, co by dawało jakieś 175A przy 12V,
ale na początku rozładowania ten prąd będzie chyba większy i może dzięki temu kolechowi udaje się na tych 6iu kondkach odpalić tę nie tak małą brykę
Ale ma to jakieś realne wartości i szacunkowo realne się wydaje i chyba działa jak widać na tamtych filmach...
Badanie ladowania i rozladowania kondensatora
Czyli na początku będzie walnięcie spore prądem i będzie ten prąd malał bo U malej ewykładniczo na rozładowywanym kondensatorze ze stałą RC, więc być może to wystarcza, bo na początku jest spory prąd a później zaskakuje i już napięcie nie spada dalej bo alternator zaczyna doładowywać....
tas - Śro 02 Paź, 2013
Z takiego lipola potrafi iść duuuuuuużo więcej jak 30C. Dużo dużo więcej
No ale systematyczne przeciążanie go skończy się szybko jego degradacją.
Poza tym Lipol + elektroda = spawarka
gienek333 - Śro 02 Paź, 2013
Chciałem przeprosić fachowców iż ośmieliłem się wypowiedzieć na temat wszak prawo jazdy mam od 3 tygodni, a samochód od dwóch, a te kilka ton aku na mojej posesji to ktoś mi chyba podrzucił. Nostusek podaj nr tel. jak ktoś nie odpali, to zadzwoni po nowe aku, bo to marne grosze przecież.
dezmol - Śro 02 Paź, 2013
@Pir-serwis , czekam na twoją opinie. Z tego co napisałeś wnioskuje, że masz taki pakiecik 3S. Napisz jak długo ci on służy ? Jakoś go zabezpieczasz przed ładowaniem z alternatora ?Jak dokładnie go podłączasz? Z akumulatorem czy bez ?
Nostusek - Czw 03 Paź, 2013
gienek333 napisał/a: | Nostusek podaj nr tel. jak ktoś nie odpali, to zadzwoni po nowe aku, bo to marne grosze przecież. |
Proszę - 609-208-808 - telefon do mnie bezpośrednio na sklep...
[i]
ODBIERAM W GODZINACH OD 9 DO 17[/i]
Akumulatory samochodowe mam od 150zł do 790 zł za największe "okazy" do Ciężarówek.. Pir-serwis i kolega od elektrycznego trabanta potwierdzą ile aku mam w sklepie bo widzieli
Druga sprawa - a wpadł ktoś na pomysł że w aucie z tego filmu jest rozrusznik z przekładnią planetarną? Tam nie potrzeba więcej niż kilkadziesiąt Amperów. Dowiedziałem się o takich kwiatkach rozbierając kiedyś rozrusznik z Suzuki Swifta. Silnik rozrusznika nie był większy niż 250W/24V z magmy - może troszkę mniejszej średnicy ale dłuższy. odrobinę. Nie tak dawno robiłem takiego swifta i rozruchów silnika nawet nie zliczę ile wykonałem bo ciągle gasł ale 45Ah akumulator wystarczał na pół dnia odpalania co kilkadziesiąt sekund
Szymek - Czw 03 Paź, 2013
Od siebie mogę polecić 'centra futura', chociaż czytałem, że jakość spadła, to kupiłem i jestem bardzo zadowolony, w porównananiu do innych jakie miałem.
1. Pamiętajmy o doładowaniu akumulatora w zimie i nie tylko, jeśli stoi kilka dni, bo wtedy nie dobijemy go wysokimi prądami, gdy jego chemia będzie w kiepskiej kondycji.
2. Warto pod aku podłożyć grubą gąbkę, bo aku nienawidzi wstrząsów, które obsypują mu cele i prowadzą do zwarć.
3. W zimie aku zaizolować termicznie.
4. Kupić kwasomierz jeśli akumulator obsługowy.
Dodatkowy aku lipoly, czy litjon może służyć do podładowania, zamiast prostownika, a nie do odpalania samochodu!
pozdrawiam
Nostusek - Czw 03 Paź, 2013
Szymek napisał/a: | Od siebie mogę polecić 'centra futura', chociaż czytałem, że jakość spadła, to kupiłem i jestem bardzo zadowolony, w porównananiu do innych jakie miałem. |
Centra futura to świetnej jakości akumulator - jeden z lepszych zwłaszcza jeśli chodzi o prąd rozruchowy. Jakość wcale nie spadła - jest taka sama - jedyne co mogę dodać od siebie jako człowieka który tym handluje - te modele bardziej lubią dłuższe jazdy niż częste rozruchy dużych silników Diesla. Mam całą gamę Centry u siebie w sklepie zresztą..
Anonymous - Czw 03 Paź, 2013
Nostusek napisał/a: | Mam całą gamę Centry u siebie w sklepie zresztą.. |
A kiedy będziesz miał te BoostCap'y Maxwell'a moduły rozruchowe do silników spalinowców?
W niemczech najbliżej chyba są do dostania już.
Pobieżne obliczenia potwierdzają możliwość stosowania ultrakondensatorów do rozruchu i wygląda na to że te zabawy na tych filmach to nie przypadek i komercja już to sprzedaje.
Obecne sterowniki EV też czeka przeróbka-więc dobrze mieć swoje bo będzie taniej dopasować je pod te BoostCap'y a nie kupować nowych, jak się sprzedadzą te co leżą teraz w magazynach z tym kiepskim odzyskiem <10%
Tyle że wydłużają zywotność akumulatora, więc dla handlowca bateriami to chyba "niepoprawne politycznie" , ale mogłyby się przydać w EV bo mają w okolicy 1000000 cykli
dezmol - Czw 03 Paź, 2013
Dzięki za informację jak dbać o akumulator - na pewno się przyda. A teraz niech ktoś mi napiszę jaki LiPo do podładowywania, albo do wspomagania startu gdyby był mróz -30 i akumulator nie chce zakręcić. Lepiej 3S czy może 4S ładowany np do 16V ? Czy ktoś wie jakim prądem będzie ładował się akumulator rozruchowy gdy różnica będzie wynosić 4 V lub 2,5V ??
Czy rozrusznik wytrzyma takie napięcie ?
Anonymous - Czw 03 Paź, 2013
Ja mam dwa akumulatory do pontonu elektrycznego w sumie 12V 40Ah, żele i stoją sobie w garażu. Jak trzeba, to podpinam krokodyle i odpala bez problemu. Po co się pchać w jakieś kombinacje z litami?
Nostusek - Czw 03 Paź, 2013
adamcebo napisał/a: | A kiedy będziesz miał te BoostCap'y Maxwell'a moduły rozruchowe do silników spalinowców? |
Jak zamówisz u mnie tego paletę albo więcej i odpowiednio zadatkujesz zamówiene to będę mieć w ciągu kilku może kilkunastu dni. Dla 1 czy 5 szt. nawet mi się nie chce strony otwierać Towar praktycznie nie do sprzedania zwykłemu klientowi...
Anonymous - Pią 04 Paź, 2013
dezmol napisał/a: | Czy ktoś wie jakim prądem będzie ładował się akumulator rozruchowy gdy różnica będzie wynosić 4 V lub 2,5V ?? |
Zawsze możesz ładować przez... nieśmiertelną żarówkę jak nie masz jakiegoś innego ogranicznika prądu
Np. H4 12V-zwykle padają światła krótkie a długie są dobre, więc ich nie wyrzuca się. Ma moc ok. 50W, czyli przy 12V prąd jest ok. 5A.
Dwie równolegle i płynie wtedy ok. 10A przy 12V, więc z prawa Ohma opór rzędu 1 Ohma będzie.
Tyle, że przy 4V jak żarówka jest nierozgrzana bedzie mieć sporo mniejszy opór i 4y takie H4 połączone szeregowo "na zimno" dają opór ok. 1 Ohma.
R=U/I -> I=U/R
4V/1 ohm= 4A
Itp. itd.
Zależy jakim prądem chcesz traktować ten akumulator rozruchowy i w jakim jest stanie, czyli jaki ma opór wewnętrzny.
Wiadomo najprościej jak się ma ogranicznik prądowy.
Po sukcesach z mikroprocesorową wersją na Halotronie SS495A, teraz będę w pełni analogowe (albo upgrade do komunikacji przez I2C i zmiana tych prądów online) wersje robił do mosfetowych switchy AC, bo często jest potrzeba ograniczyć prąd w obu kierunkach na inne wartości maksymalne i te moje układy mają możliwość wybrania innego maksymalnego prądu rozładowania i ładowania akumulatora.
|
|
|