To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Dobór silnika

Oklon - Nie 13 Paź, 2013
Temat postu: Dobór silnika
Witam, planuje zakup roweru GIANT REVIVE i zaplesc silnik w przednie kolo. Chcialbym sie poradzic jak dobrac silnik do takiego roweru.
Z jednej strony nie ma co sie pchac w wielka moc bo sylwetka jest w pozycji wyprostowaniej. Wydaje mi sie, ze rozsadne predkosci to max 35km/h bez pedalowania.
Z kolei w tym ulozeniu ciala ciezko jest mocno pedalowac. Ciezko bedzie rowniez podniesc ciezkie przednie kolo...

Rower bedzie do czestego uzytku zamiast samochodu/skutera

Anonymous - Nie 13 Paź, 2013

Szczuglant coś podobnego robi ;)
Oklon - Pon 14 Paź, 2013

nikt nic?
tas - Wto 15 Paź, 2013

Takie powiedzenie jest:
Powiedz jaki masz budżet,a powiem ci co z tego zbudujesz :P

A tak poważnie, 35km/h max to nie jest skomplikowana konstrukcja. Silnik 500W + sterownik 500W 36V (lub lepiej 48V) spełnią swoje zadanie bardzo dobrze.

wodencja - Wto 15 Paź, 2013

Co prawda nie mam jeszcze większego doświadczenia z EV ale koleś z rowerowego nie zalecał mi montażu silnika w przednim kole z tego powodu, iż wtedy przednie koło ciągnie cały rower i pasażera. Z czasem wyrobi się "support" (o ile dobrze ogarniam) a nawet mogą powstać luzy na ramie w kierownicy. W przypadku silnika na tył nie różni się to prawie niczym od zwykłego pedałowania i nie ma wpływu na zużycie elementów.
Oklon - Wto 15 Paź, 2013

Tez myslalem o 500w 48v, zastanawialem sie czy nie troche wiecej.
Montaz na tyl odpada bo wazne jest jeszcze wywazenie konstrukcji roweru. Myslalem zeby zrobic jeszcze silnik mid drive i wtedy bym zyskal na mocy w podjazdach pod wieksze wzniesienia bo mozna dostosowac lepsze przelozenia.

Oklon - Śro 30 Paź, 2013

Kupic silnik 500w48v czy 350w36v i przewoltowac go na 48? Oczywiscie zakladajac dobranie odpowiednich przelozen/obrotow.
Pytam bo zalezy mi na malej wadze i bardziej sklaniam sie do drugiego rozwiazania.

Szczygiel - Śro 30 Paź, 2013

Ma Zeeltom rację, bawię się półpoziomami już 10 lat. Doświadczenia, praktyczne opisy na stronie jak niżej.
Ludzie piszą durnoty o wadach silników zaplecionych w przednim kole. Jest super. Nic się nie wybija i to bez amortyzacji. W rowerze typu Giant Revive silnik musi być w przednim kole, determinuje to geometria pojazdu. No może jeszcze przy mechanizmie korbowym tak jak to zrobiono w odmianie Spirita Revive z 2005 roku. Poza tym mamy praktycznie napęd na dwie osie. Silnik fenomenalnie wciąga cyklistę na krawężniki i tym podobne przeszkody. Tak powinno być.

Anonymous - Pon 04 Lis, 2013

Znalazłem ciekawy filmik ukazujący zmianę obrotów silnika w zależności od głębokości magnesów na kole.


gienek333 - Pon 04 Lis, 2013

To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem. Podobnie działają silniki sepex (obcowzbudne). Pisałem już wielokrotnie że silniki bldc (odpowiednikiem jest PM) średnio się nadają do pojazdów z dużymi zmianami obciążenia.
Nostusek - Pon 04 Lis, 2013

gienek333 napisał/a:
To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem.


Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)

tomasz_kombi - Pon 04 Lis, 2013

Nostusek napisał/a:
Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)
Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT :mrgreen:
Nostusek - Wto 05 Lis, 2013

tomasz_kombi napisał/a:
Nostusek napisał/a:
Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)
Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT :mrgreen:


Mam 2 złote bo nie zarabiam w dolarach tylko w złotówkach - ale to widać za mało, a w MIT-y nie wierzę jakoś :)

gienek333 - Wto 05 Lis, 2013

Alternator z założenia jest generatorem, a nie silnikiem (różnica taka jak picie w Szczawnicy, a sz...ie w piwnicy). Można zastosować inny wirnik i wówczas może być silnikiem BLDC, BLDC z regulowanym wzbudzeniem lub indukcyjnym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group