To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Elektryczny trójkołowiec

Nostusek - Pon 04 Lis, 2013

greg napisał/a:
You can increase system efficiency even further by not using PWM at all," according to Dave Wilson, technical lead for Texas Instruments Motor Solutions Group. "Instead, use 100-percent duty cycle all the time and only switch the inverter transistors at the commutation boundaries. To control the motor’s speed, simply change the DC voltage driving the inverter transistors. This approach reduces the switching losses to almost zero on all phases, and it mitigates high frequency losses inside the motor."


A te magistry co to napisały to wiedzą co to jest PWM wogóle ? Bo jak się to czyta to żal poślady ściska... W PWM regulujesz skuteczną wartość napięcia dla silnika DC , w ich rozwiązaniu regulować będzie się maksymalną wartość napięcia.. Wielka mi filozofia - wstawić na wyjściu kontrolera filtr pojemnościowy i już... Jedyny minus - nie można przecholować z pojemnością bo się nie zatrzymamy zbyt szybko...

Anonymous - Wto 05 Lis, 2013

Nostusek napisał/a:
A te magistry co to napisały to wiedzą co to jest PWM wogóle ?

Zawsze możesz ich o to zapytać, bo jest podane imię i nazwisko i email jest do znalezienia, tyle że typuję że raczej co najmniej doktorat mają, bo magistry sprzedają w sklepie wynalazki z poprzedniej epoki, albo handlują na bazarze :D

Nostusek - Wto 05 Lis, 2013

greg napisał/a:
Nostusek napisał/a:
A te magistry co to napisały to wiedzą co to jest PWM wogóle ?

Zawsze możesz ich o to zapytać, bo jest podane imię i nazwisko i email jest do znalezienia, tyle że typuję że raczej co najmniej doktorat mają, bo magistry sprzedają w sklepie wynalazki z poprzedniej epoki, albo handlują na bazarze :D


Jeśli do mnie pijesz teraz - obawiam się że możesz się jeszcze zdziwić. Jak rozwiązywaliśmy kiedyś problem w fabryce Re-Volta przy udziale w badaniach i pomocy profesora z Politechniki Warszawskiej to na podstawie mojego drobnego spostrzeżenia opracowaliśmy rozwiązanie skuteczne usuwające problem. Nawet ów profesor powiedział mi że mało jest ludzi po technikum z moją wiedzą i gdyby to od niego zależało - widziałby mnie u siebie na wydziale...

Ciekawi mnie jedno - owszem ich rozwiązanie byłoby korzystniejsze dla sterowania silnikiem ponieważ napięcie byłoby czystsze dla silnika - tylko jest jedno "ALE"... Jeśli regulacja ma się odbywać napięciowo regulując wartość maksymalną to gdzie się podzieje pozostała część napięcia ? Przecież to nie odparuje... Jeśli mamy np. 100V napięcia baterii akumulatorów i przy tym napięciu silnik osiągnie maksymalną prędkość obrotową ciągnąc np. 100A a my będziemy regulować obniżaniem napięcia maksymalnego obroty silnika to np gdy silnik będzie ciągnął 80A i 80V będzie miał zasilanie to co się dzieje z resztą napięcia baterii akumulatorów ? Przyjmijmy tu że silnik jest idealnie liniowym odbiornikiem - zostaje nam 20V i 20A - zatem na czym wytracono albo jak przetransferowano brakujące 20V ..

W tym momencie przypomina mi się zasada działania wzmacniaczy audio - klasa A daje najmniejsze zniekształcenia sygnału wyjściowego względem wejściowego ale ma też największą moc strat wypromieniowywaną w postaci ciepła... Klasa D ma największą sprawność ale i największe zniekształcenia... Sory - ale jakoś mnie nie przekonuje sterowanie silnikiem za pomocą regulacji wartości maksymalnej napięcia niż wartości skutecznej - dla silnika może to i lepiej ale straty w ciepło muszą być ogromne...

Owszem można zastosować układy przetwornicowe ale to również jest siekanie napięcia i jego filtrowanie potem.

Anonymous - Pon 18 Lis, 2013

No wiec mam pytanie. Czy ten silniczek 500W 48v da rade rozpedzic 140 kilowy pojazd + 50 kg kierowce do 30~35km/h przyjmujac odpowiednie przelozenia? Czy definitywnie jest to nierealne z praktycznego punktu widzenia? 190kg jest to max waga I zawsze moze byc mniej.
Nostusek - Pon 18 Lis, 2013

190 kg na 500W i 30 km/h - potrwa to długo ale w teorii powinen się rozpędzić...
Anonymous - Pon 18 Lis, 2013

Jest to realne. Mam rower 48V 500W i rozpędzam się do 33-34 km/h przy sumarycznej wadze około 170 kg.
Podstawowa zasada: koła napompowane do maksimum wytrzymałości opony, lub nieco więcej ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group