To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Aerodynamika elementów obudowy pojazdu EV
Anonymous - Czw 31 Paź, 2013 Temat postu: Aerodynamika elementów obudowy pojazdu EV Tak się składa, że przy okazji budowy pojazdu solarnego, konieczne jest zoptymalizowanie opływu powietrza przez różne elementy obudowy i takie pytanie do bardziej zaawansowanych konstruktorów, krzórzy używali w swoich pracach na EV jakiś narzędzi do analizy przepływów powietrza i oszacowania sił działających na te elementy.
Póĸi co używam darmowego oprogramowania udostępnionego przez NASA a mianowicie TunelSYS:
http://www.grc.nasa.gov/W...ne/tunsysd.html , który wygląda bardzo interesująco.
Skłąda się z 3ech narzędzi napisanych w JAVA do projektowania profili i umieszczania ich w tunelu powietrznym i przeprowadzeniu symulacji pod różnymi kątami natarcia symulowanego wiatru.
W wyniku symulacji mamy jak tutaj siłę nośną w zależności od kąta natarcia, ale brakuje mi "drag'u", czyli jaki opór w kierunku wiatru dany profil stawia-pomocne do oszacowania sił oporów powietrza...
Ktoś zna może podobne inne dobre narzędzia opensource do analizowawania opływu powietrza projektowanych elementów?
Anonymous - Pią 01 Lis, 2013
Skądś znam ten styl pisania. Ostrzegam, że moja cierpliwość się kończy.
Adam Wysokiński - Pią 01 Lis, 2013
Kolego greg, polecam dyskusję z ludźmi z wydziału MEiL Politechniki. Tutaj bardziej elektryka niż aerodynamika jest tematem wiodącym. Nie mówię, że jest nieważna.
WojtekErnest - Sob 02 Lis, 2013
To tylko samotnosc -ten typ tak ma......
Anonymous - Sob 02 Lis, 2013
Adam Wysokiński napisał/a: | Kolego greg, polecam dyskusję z ludźmi z wydziału MEiL Politechniki. |
Dzięki za sugestie, bo właśnie przypomniałem sobie że najbliżej w okolicy na Politechnice Krakowskiej został uruchomiony tunel wiatrowy : NAUKA I TECHNIKA W PK http://riad.pk.edu.pl/~na.../TEXT/18_19.htm i do profesjonalnych testów tam można będzie zaglądnąć i odświeżyć kontakty
Póki co do zaprojektowania shell'u wystarczą podstawy aerodynamiki i znajomość tego co generuje drag (największy wróg przy ograniczonej mocy pojazdu) i w tym filmie prosto to jest wytłumaczone na przykładzie spoilera: Sports Car Aerodynamics http://www.youtube.com/watch?v=TKH1DyV9vNU .
Jeden ze znajomych z PK podesłał mi linka to tego darmowego softu na licencji opensource:
Computer aided engineering Linux distribution CAElinux: http://www.caelinux.com/CMS/
Na ten moment te narzędzia wydają się wystarczające, żeby ruszyć z tematem, więc dzieki tym co pomogli.
Mechano - Nie 03 Lis, 2013
Symulacja tunelu aerodynamicznego jest chyba w programach CAD takich jak Inventor (darmowy).
Anonymous - Śro 06 Lis, 2013
WojtekErnest napisał/a: | To tylko samotnosc -ten typ tak ma...... |
I nie odpuszcza. Nadal nie rozumie, że jest tu zbędny ze swoimi teoriami.
Nadal próbuje się rejestrować używając niewybrednych nazw przy rejestracji.
Niedawno było zeltom.dupek a tu inne dane:
Jeszcze sprawdzę, czy nie występuje tu pod innymi nickami, bo niektóre posty są bardzo podobne w stylu do jego twórczości.
tas - Śro 06 Lis, 2013
A mnie spamuje na emailu ten sracz
Tak w formie ciekawostki mówię, bo pewnie nie jest świadomy, że ja trolli nie dokarmiam :>
Zeeltom, podejście na luzaka. Traktuj to jako zoologiczną ciekawostkę :>
Perszing1800 - Śro 06 Lis, 2013
Zwykle zwierzątka mają cieszyć a toto nadaje się ew.do utylizacji,takim stworom powinni sądownie zakazać dostępu do komputera i wyjście do ludzi....
Nostusek - Śro 06 Lis, 2013
Proponuję gimbusowi zasadzić bana na IP - będzie spokój...
Anonymous - Śro 06 Lis, 2013
Jakby miał stałe IP, to tak, ale rzadko się to zdarza
|
|
|