To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Selekcja ogniw 18650

JerzyZ - Pią 08 Lis, 2013

No to mamy nareszcie (przynajmniej ja) coś bardziej konkretnego:
Gizmag
Ach, żeby tak cztery takie "cegły"...

Anonymous - Pią 08 Lis, 2013

A później na ulicy: "kup pan cegłę" :D
JerzyZ - Pią 08 Lis, 2013

zeeltom napisał/a:
A później na ulicy: "kup pan cegłę" :D
W podręcznym słowniku dla Anglików w Warszawie było: "Couph phanh thegway"
gienek333 - Pią 08 Lis, 2013

Co do żywotności to dla li-jon podają ok 500 cykli do 80%. Jak dla mnie to i tak dużo, bo przy 30kWh mam zasięg do 200km (ostrożnie 150)×500 daje 75000km (to jakieś 10 lat).
WojtekErnest - Sob 09 Lis, 2013

Chwilowo Tesla ma "złą prasę', spadly akcje, bo wczoraj zapalił sie kolejny samochod po wypadku i uderzeniu w akumulatory.
gienek333 - Sob 09 Lis, 2013

Dlatego dobrze jest łączyć ogniwa drutami, bo bezpiecznik główny zabezpiecza całe aku, a jak się wbije coś, albo zgniecie kilka ogniw, to upali druciki do nich.
JerzyZ - Sob 09 Lis, 2013

W praktycznym wykonaniu wyglądałoby to np. tak:

A pod spodem normalne łączenie biegunów ujemnych.

Adam Wysokiński - Sob 09 Lis, 2013

Fakt, to mogło by zabezpieczyć. Jak choćby jedno ogniwo zostanie zgniecione to inne dostarczają moc do niego przez całkiem konkretne blaszki bez przeszkód i się fajczy.
r2d2 - Sob 09 Lis, 2013

WojtekErnest napisał/a:
Chwilowo Tesla ma "złą prasę', spadly akcje, bo wczoraj zapalił sie kolejny samochod po wypadku i uderzeniu w akumulatory.
Tutaj trochę wiecej o dotychczasowych zdarzeniach (są filmiki) Jak dotąd nikomu nic sie nie stało (odpukać), przedział pasażerski (w środku) podobno nawet nie zostaje okopcony, można z tego wnioskować że pasażerowie w przypadku pożaru baterii są doskonale chronieni.

Ciekawa teoria z komentarzy do artykułu: ;)

Cytat:
Kto ma wolnych 10 baniek ($-przyp.)? za 100tys kupi samochodzik i spali spektakularnie na jakimś tłocznym skrzyżowaniu w centrum NY, po spadku akcji kupi ich za 9mln 900tys, po odbiciu 10% co pewnie jest kwestią miesiąca jest 890tys do przodu. Najwyraźniej już się takich trzech znalazło. tesla ma ten niefart (?), że jego produktami interesują się głównie ludzie którzy mają trochę wolnego hajsu.


Pozdro.

WojtekErnest - Sob 09 Lis, 2013

Zastanawia brak filmow o konstrukcji tego pakietu a nawet o probach naprawy, wymiany ogniw.
r2d2 - Nie 10 Lis, 2013

Nie widzę w tym nic dziwnego, jeśli pakiet akumulatorów składa się z 16 'cegieł' to wymienia się 'cegły', nikt sie nie będzie bawił w reanimację poszczególnych ogniw w 'cegle', z prostego powodu - historia Tesli model S ma niespełna 2 lata więc wszystkie baterie prawdopodobnie są wciąż objęte grarancją.

'Operacji-reanimacji' i prób wymiany pojedyńczych ogniw w 'cegle' spodziewam się dopiero po tym okresie, cała 'cegła' jest dość kosztowna (~500$), w ramach gwarancji w Tesli wymienia się 'cegły' bo to jedyny sposób aby szybko i efektywnie rozwiązać problem niedomagań baterii.
Jak się skończy gwarancja i trzeba będzie samemu zainwestować w naprawę, to wtedy doczekamy się filmów i tutoriali z takich akcji ;)

Pozdro.

JerzyZ - Nie 10 Lis, 2013

WojtekErnest napisał/a:
Zastanawia brak filmow o konstrukcji tego pakietu a nawet o probach naprawy, wymiany ogniw.
A czy ktoś spotkał opis wymiany całej "cegły"? Przecież stopień naładowania starej i nowej muszą być identyczne - inaczej popłyną szkodliwe prądy wyrównawcze.
Chyba że dostępne są tylko dla specjalizowanych warsztatów firmowych (są takie w Polsce?).
Druga możliwość - elektronika w "cegle" zabezpiecza wymianę.

r2d2 - Nie 10 Lis, 2013

jerzyz napisał/a:
Przecież stopień naładowania starej i nowej muszą być identyczne - inaczej popłyną szkodliwe prądy wyrównawcze.
Musiałbyś najpierw 'cegły' zrównoleglić żeby była szansa na takie prądy.
IMO 'cegła' w szerszej perspektywie jest dla systemu zasilania samochodu prawdopodobnie taką (naszą) pojedyńczą 'celą'. Tam jest bateria 85kWh, nie podejrzewam żeby jakiś szczególny sens miało monitowane każdych 100Wh, a nawet 1kWh, wystarczy nadzorowanie takich 'cegieł', utrzymywanie podobnego balansu na wszystkich i ew. zgłaszanie awarii związanych z drastycznym spadkiem parametrów którejś z 'cel'.

Pozdro.

WojtekErnest - Nie 10 Lis, 2013

Nie znalazłem również na stronach Panasonica specyfikacji, nr modelu tej cegly. Ciekawe..
JerzyZ - Nie 10 Lis, 2013

WojtekErnest napisał/a:
Nie znalazłem również na stronach Panasonica specyfikacji, nr modelu tej cegly. Ciekawe..
Rzeczywiście podejrzana sprawa. Wiadomości są głównie z 2009 roku, nigdzie nie znalazłem innego foto niż to z wycięciem ukazującym zawartość - chyba to był tylko projekt :cry:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group