To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Oświetlenie w rowerze

dagor200 - Pią 15 Lis, 2013
Temat postu: Oświetlenie w rowerze
Planuje zamontować oświetlenie do roweru elektrycznego. Mialem na dynamo ale czasami nie lączylo, przód świecil trochę za slabo i po zatrzymaniu wszystko gaśnie. zamiast dynama awaryjnie podlączylem 4 baterie. Świecilo 2 godziny zdecydowanie za krótko.
Mam zestaw czyli silnik aku 24V Zastanawiam się czy kupić oświetlenie na 24V (czy można coś takiego kupić?) i mieć spokój z zasilaniem albo nie bawić się i kupić oświetlenie na baterie/akumulatorki.
Oświetlenie z przodu ma być przynajmniej 3 razy silniejsze od lampki 5 diodowej za 10zl. dodatkowy atut ma ladnie wyglądać.

Anonymous - Pią 15 Lis, 2013

Są ledy na 12V. Białe, czerwone. Łączysz odpowiednią ilość w odpowiednią kombinacje i już masz ;)
Możesz wykorzystać też taśmy ledowe :)
Są taśmy z klejem. Możesz cały rower okleić ;)
Będą cię widzieć z kilometra :D

wodencja - Pią 15 Lis, 2013
Temat postu: Re: Oświetlenie w rowerze
dagor200 napisał/a:
podlączylem 4 baterie. Świecilo 2 godziny


4 paluszki, czyli 6V? Może małego żelka 6V 3,6Ah? Waży pół kilo ale będzie świecić całą noc albo i dwie
Albo kup latarkę z diodą T6 lub U2, T6 teraz można dobrze kupić. Do tego kilka ogniw 18650 połącz równolegle i też będzie bajka.
Np taką:
http://allegro.pl/latarka...3691833090.html

nanab - Pią 15 Lis, 2013

Jak masz już baterię w rowerze to najlepiej było by z niej skorzystać.
WojtekErnest - Sob 16 Lis, 2013
Temat postu: Re: Oświetlenie w rowerze
wodencja napisał/a:

Albo kup latarkę z diodą T6 lub U2, T6 teraz można dobrze kupić. Do tego kilka ogniw 18650 połącz równolegle i też będzie bajka.
Np taką:
http://allegro.pl/latarka...3691833090.html

Używam takiej latarki a do niej ogniwa 18650 trochę słabsze niz do pakietu zasilania silnika i jestem zadowolony. Najczęściej jest włączonia w trybie stroboskopu i kilka godz intenywnie miga :-)

dagor200 - Sob 16 Lis, 2013

Przy tej latarce jest problem z mocowaniem do roweru.
Ed59 - Sob 16 Lis, 2013

Witam kolegów.
Jeśli można to przyłączę się do tematu.
Ja też myślę o zasilaniu lampek z baterii.
U mnie jest nominalnie 48V. Chciałbym zbudować dwie lampki (krótkie i długie) na pojedynczych diodach CREE XP-G lub XM-L. Może ktoś to już przerabiał i się pochwali, i czy w ogóle da się tak zrobić. Standardowo diody są na 3V. U mnie jest 48, a nawet więcej. Gdybym zastosował przetwornicę to jej sprawność byłaby chyba mizerna.
Są też XM-L HV. Są one na napięcie 46V (max55V), więc może starczyło by wpiąć w szereg opornik.
Co Wy na to?
A może taki sterownik jak kolega tomson buduje by się nadał?

tas - Sob 16 Lis, 2013

Mam lampkę rowerową, przy której jest taki zasilacz, który mogę podłączyć bezpośrednio do aku:



Sama lampka jest tania jak barszcz (~90zł) i ma 12W (i dla normalnego śmiertelnika jest aż nadto jasna), ale jakby gdzieś dorwać sam zasilacz to on się aż prosi o jakieś 4x XM-L... i to za grosze... i do 85V :grin:

Niestety ma tylko jeden tryb działania - MAX. Od dawna nie mogę uwierzyć, że nikt nie wymyślił sterownika z płynną regulacją jasności na głupim potencjometrze. Niebywałe.

... hmm ciekawe co by się stało, jakby podłączyć żarówkę LED 4x1W AC230V do zasilacza 18DC... jakby to działało... :D

dagor200 - Sob 16 Lis, 2013

Ciekawe rozwiazanie tylko gdzie cos takiego mozna kupić. I czy będzie oplacalne
tomson - Pon 18 Lis, 2013

Znalazłem modyfikację do drivera co zastosowałem w swojej przetwornicy do liniowej regulacji prądu od min do nominalnego będę musiał przetestować praktycznie na moim układzie po małej modyfikacji układowej.
Testowałem diodę XML-HV to przy prądzie 40mA napięcie zasilające diody wynosi 46V a przy 50V prąd już ma wartość 100mA

r2d2 - Pon 18 Lis, 2013

Do 5W diody LED chyba styknąłby taki LM317 (stabilizator napięcia)


Pozdro.

wodencja - Pon 18 Lis, 2013

dagor200 napisał/a:
Przy tej latarce jest problem z mocowaniem do roweru.


Nie wiem co masz na myśli. Uchwyty są różne i wystarczy dopasować średnicę latarki do mocowania. Jak nie uprawiasz sportów ekstremalnych to i uchwyt za 5zł z allegro dobry.

Ed59 - Wto 19 Lis, 2013

Odnośnie tej latarki.
Czy rzeczywiście tam jest taka dioda jak pisze sprzedawca.
Gdyby nie te bzdury które widzę w opisie to może bym się skusił. Może tam jest porządna dioda a może wielkie g-no.

r2d2
Taki układ jak przedstawiasz to u mnie się nie sprawdzi, bo czytałem jest że jest do 37V.
Widziałem na allegro ograniczniki prądowe. Kurcze, nie wiem jak wkleić linka.
Może w połączeniu z diodą XM-L HV by to jakoś działało. Dioda 46-55V, u mnie podobnie 48V, więc różnica niewielka. Tylko co będzie jak aku siądzie do 40V.
Może kocie ślepia będą wtedy lepiej świeciły.
Są jeszcze przetwornice ldd-h meanwell. Są nawet niedrogie Napięcie zasilania by pasowało. Do XM-L HV się nie nadają bo dają za duży prąd. Zwykłą diodę można by i zasilić, ale różnica napięć duża, więc i sprawność mniejsza i ciepełko które pewnie ugotuje przetworniczkę. Jedynie coś w stylu MK-R albo 3xXP-G by stykło,ale wtedy lepiej nie używać tego między ludźmi bo można wylądować w szpitalu.

tomson
Twój sterownik też "mam na oku". Jaka będzie jego sprawność przy zasilaniu jednej diody z 48V. Co z grzaniem?

r2d2 - Wto 19 Lis, 2013

Ed59 napisał/a:
Taki układ jak przedstawiasz to u mnie się nie sprawdzi, bo czytałem jest że jest do 37V.
Jest też inna interpretacja tego datasheeta , a mianowicie że różnica pomiędzy V-in, a V-out nie może przekraczać 40V, a sam LM317 może śmigać do 90V. Tutaj jest podobny temat, a to ten konkretny fragment:
Cytat:
LM317 też się nadaje, o ile napięcie wejściowe nie przekroczy ok. 90V (czytaj uważnie datasheet).
Jak na razie nikt tego nie sprostował, więc może faktycznie poszedł by na takim Wysokim-Napięciu ;)

Pozdro.

tomson - Nie 24 Lis, 2013

Do napięcia powyżej 37V to tylko LM317HV a jak wiadomo jest to regulator liniowy czyli różnica napięcia odkłada się na nim i tu trzeba policzyć jaka będzie moc strat.

Pd =( Uwe -Uwy) x prąd

obudowa TO220 bez radiatora to max 1W i tak będzie gorąca



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group