To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Mocny widelec amortyzowany

norman02 - Sob 30 Lis, 2013
Temat postu: Mocny widelec amortyzowany
Poprzednia konstrukcja się nie sprawdziła za bardzo, czyli 1 amortyzator w wachaczu pchanym jak w Twike, ponieważ oś koła roweru jest za cienka na takie rozwiązanie, w dodatku pojawiły się pęknięcia przy łączeniu goleni z rurą sterową. Miałem widelec tego typu

: rockrider



Napęd jest na przód, tam jest też hamulec tarczowy i silnik elektryczny, więc występuje tam "trochę" sił. Rower który potrafi lecieć nieco ponad 40km.h o własnych siłach (bez wspomagania).
Narazie przyszły mi 2 rozwiązania, pierwsze to rzeźba.




albo się niebawić i kupić może takiego typu
tutaj rura sterowa wchodzi w chyba odlewany element i pewnie mocniej trzyma od tamtego rockridera , ale niewiem czy takie jest w jakimś stopniu "mocne"

A są pewnie jakieś inne rozwiązania, co myślicie o tym. Cena mnie ogranicza bo tak bym nic nie kombinował. Zawieszenie musi być mocne amortyzowane i dość niskie bo to velomobil

..........................................................................................
"zakaz hotlinkowania" - za chwile będzie zakaz nieoglądania reklam :razz:

r2d2 - Sob 30 Lis, 2013

To chyba nie amelinium? ;)

Amelinowe odlewy ciśnieniowe w porównaniu ze spawanymi stalowymi kształtownikami, powinny mieć conajmniej 3x grubsze ścianki w przekrojach elementów żeby wytrzymać to samo co konstrukcje stalowe.

Jak to nierdzewka to da radę. Z drugiej strony może warto wrócić do koncepcji kierownicy opartej na trójkątnej przestrzennej ramie rurowej (gdzie rama poazdu jest tylko jedną z osi - np. takiej jak w motorowerach i motocyklach), w końcu te wszystkie amortyzowane (i nie) chińske widelce nie są stworzone do ciągnięcia całego roweru ;)

Pozdro.

norman02 - Sob 30 Lis, 2013

Żadne wynalazki typu amelio coś tam czy alu coś tam w takiej konstrukcji jak widełki niemają miejsca. Mi jest obojętne czy będzie miał 200g mniej czy więcej, jedynie by spełniał te wymagania . Fotka tamtego widelca z allegro jest poglądowa. Motocykle itp mają najczęściej 2 półki, ponieważ to jest mocne - motocykl w końcu jak musi zatrzymać się z 60km.h w miejscu , to cała siła idzie na golenie , rure sterową, obie półki i na główkę ramy. W tym rysunku "rzeźba" właśnie miałem na myśli główkę ramy od komara plus całą półkę bo to w miare wąskie. Normalne półki są niestety za szerokie.
r2d2 - Sob 30 Lis, 2013

No to nie dotyczy tylko hamowania, zauważ że pierwsze rowery, te z pedałami na dużym przednim kole też miały solidną jego konstukcję, a reszta była jakby tylko dodatkiem (takim trochę ogonem).
Właśnie to determinuje (a przynajmniej powinno) różnicę w konstrukcjach między przednim, a tylnim napędem; jeśli przedni to wzmacniamy na maxa konstrukcję przedniego koła, jeśli tył to można pozostawić konstrukcję (klasycznie) tak jak jest - bo w końcu łańcuch napędza tylnie koło.

Pozdro.

Saku - Nie 01 Gru, 2013

To ostatnie to rozwiazanie z SHLki? :razz:
To ma swoje dobre i zle strony....

norman02 - Nie 01 Gru, 2013

Podobne ale nie SHL, dopasowane do roweru. Z tego rozwiązania zrezygnowałem, powody to że jest duże, ciężkie i drogie bo mocne materiały plus bardzo mocne spawanie. Wielkość jest w tej konstrukcji wadą nie do przejścia. W tej chwili pracuję nad układem tadpol - znacznie mniejsze naprężenia, nawet dobry dostęp części, więc ten temat można zamknąć
tomek701 - Nie 01 Gru, 2013

Jeśli szukasz jakiegoś rozwiązania konstrukcyjnego szukaj jego w rowerach poziomych konstrukcje rowerów pionowych stoją w miejscu zmieniają się tylko materiały
Tutaj np rozwiązanie amortyzacji roweru z przednim napędem typu flevo
Flevo racer
to samo po polsku
flevo
Amortyzacja tutaj to majstersztyk:)
Flevo am
A to moje rozwiązanie

Saku - Nie 01 Gru, 2013

No domyslam ze dopasowane do roweru bo od SHLki to troche by smiechowato wygladalo.
To moze wahacz jednosteonny tak jak w peugeot speedfight 2 fajnie to dziala...

Albo jak w starym komarku 232
http://www.praktyka.rubik..._232/232-01.jpg

:mrgreen:

norman02 - Nie 01 Gru, 2013

http://www.recumbents.com...TrimOpening.jpg

pod tym linkiem jest McPherson stosowany w Quest, Waw Allweder itd - bo oni zrobili to wg 1 standardu, piasty są, zawieszenie zaczęte więc dokończę. Tamte rozwiązania widziałem , niepasują dlatego zmieniłem na tadopol. Prace całego pojazdu są mocno do przodu. Dzięki za pomoc.

tomek701 - Nie 01 Gru, 2013

a tutaj moim zdaniem mistrzostwo świata
norman02 - Pon 02 Gru, 2013

to ostatnie jest profesjonalne, bardzo zwarte


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group