To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - 250W 24V czy 350W 24V

fazi - Sob 28 Gru, 2013

Dzisiaj znowu testowałem, najpierw sprawdziłem patent z tą żarówką. Przy starcie silnika żarówka porządnie zaświeciła by po chwili się tylko lekko żarzyć, ten sam test wykonałem z silnikiem 350W i zachowanie było takie samo z tą różnicą że przy starcie 350-tki żarówka mocniej zaświeciła. Po tym teście pojechałem pojeździć wybrałem teren pagórkowaty ale ze sporą ilością równej. Rower jedzie... :razz: jakoś, co prawda jaj nie urywa ale się toczy na prostej 22-23km/h pod górki ok 14km/h a jak trafiłem na mokry asfalt to 11km/h bo się rolka zaczęła ślizgać. Po przejechaniu kolejnych 5km silnik ciepły ale nie parzy. Cały morał z tego taki że ja wczoraj prawdopodobnie sam doprowadziłem to takiego stanu z powodu częstego stawania ruszania itd. natomiast jak ruszyłem a później manetka na full to mimo takiego samego dystansu temperatura silnika wyczuwalnie się zmniejszyła. Eh... człowiek jak tępy i nie umie jeździć EV to musi zamieszanie robić. Pozytywną kwestią całej tej historii jest fakt iż trzeba się tak naprawdę nauczyć tym jeździć bo jazda EV to nie to samo co spalinowe, i jak się potraktuje taki napęd tak się on nam odwdzięczy. Mówię to o konkretnym takim rozwiązaniu jak ja posiadam bo silniki w piaście chyba więcej wybaczają. Tak czy inaczej dobrze że uczę się jeździć EV na starym silniku :wink: Bo jak założę nowy to już będę wiedział że takich błędów nie wolno popełniać.
Adam Wysokiński - Sob 28 Gru, 2013

fazi napisał/a:
Eh... człowiek jak tępy i nie umie jeździć EV to musi zamieszanie robić.

Ludziska co im dałem prowadzić mój samochód robili to samo co w spalinowym. Rozpędzanie delikatne to obrotów silnika np 2000-2500 i następny bieg. Nikt nie mógł zrozumieć dlaczego ma kręcić silnik do maksymalnych obrotów. Przy dużych obrotach i niższym biegu jest mniejszy prąd i lepsze chłodzenie.

fazi - Sob 28 Gru, 2013

Dokładnie Adam, jeżdżąc EV trzeba zmienić diametralnie przyzwyczajenie. Podświadomie człowiekowi się wydaje że odpuszczając gazu i i dodawanie go odnowa nie męczy silnika, a tu dokładnie odwrotna sytuacja. Silnik wtedy się grzeje i żłopie prądu jak wściekły, ale to trzeba samemu sprawdzić żeby się przekonać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group