To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
 |
Silniki BLDC - Silnik
Anonymous - Pon 05 Sty, 2015
Ciśnienie w oponach? Opory toczenia kół? Łożyska w kołach? Hamulce?
Przyczyn może być wiele, o ile silnik jest OK.
WojtekErnest - Pon 05 Sty, 2015
Zle działający ogranicznik prędkości w sterowniku ?
dadro76 - Pon 05 Sty, 2015
Jak działa taki ogranicznik i jak się do niego dobrać. Prędkość Vmax25km/h jest wystarczająca ale dobrze bylo samemu o tym decydować o ile się da to zrobć. Jeżeli doszło do jego dysfunkcji to fizyczne objawy mogłyby pasować.
Zastanawiam się jeszcze nad tymi aku, że może coś z nimi jest nie tak. Ale pomiary prądu i napięcia wydają się być ok przecież.
sietaz - Nie 11 Sty, 2015
Szybka piłka - jeden z czujników daję 4.86v niezmiennie przy kręceniu kołem - wysunął się ze slotu. Prawda czy fałsz?
Anonymous - Pon 12 Sty, 2015
W jakim sensie prawda, czy fałsz? jak się wysunął, to go wsuń i powinno być dobrze.
sietaz - Pon 12 Sty, 2015
Chodziło o szybką diagnostykę, ale mniejsza o większość. Jak zwykle musi być nietypowo. Silnik szczelny, kable nie przerwane na całej długości, A jeden czujnik uszkodzony, wygląda na wadę fabryczną. Zmienię chyba nazwę pojazdu na "Awaria"
Anonymous - Pon 12 Sty, 2015
Jeśli się wysunął, to może nie zmieniać stanu. Już tak miałem.
sietaz - Pon 12 Sty, 2015
Też tak myślałem, ale zonk bo jest na swoim miejscu. Zonk nr. 2 to popsuł mi się komputer dokładnie po rozebraniu silnika i nie mogę zamówić czujników
wesmar - Pią 23 Paź, 2015
zeeltom napisał/a: | ..Ważny jest też kierunek osadzenia hallotronu. Niektóre osadza się jednakowo, a w niektórych silnikach środkowy jest włożony odwrotnie. Widać to pod lupą z boku po frezach na obudowie. To jest chyba zależne od kąta rozstawu. Inaczej jest dla 120 stopni i inaczej dla 60 stopni, ale nie twierdzę tego na 100%. Może ktoś to potwierdzić? |
Polaryzacja magnetyczna takiego halla jest zgodna z biegunami magnesu (naprzemienność). Więc ta odwrotność jest tylko pozorna. Sporo ludzi montuje nie pamiętając o tym jednakowo. Tymczasem różnica wynosi nawet 7 st. elektrycznych. Tak mogę napisać na bazie dośw odwrotnego montażu w maszynach (czujniki położenia wału).
Inaczej, jeżeli ktoś zamontował jednakowo, należy środkowy czujnik odwrócić, gdyż magnes nad nim ma zmienioną polaryzację w stosunku do obu skrajnych. Co do kątów silników, zawsze trzeba się wzorować biegunami magnetycznymi.
WojtekErnest - Czw 26 Maj, 2016
Tester
Ma ktoś schemat , układ 6-cio pinowego złącza ?
Chodzi o podłączenie silnika który obecnie nie ma takiego złącza i trzeba odtworzyć schemat połączeń.
Anonymous - Czw 26 Maj, 2016
Patrząc na złącze męskie od strony pinów zatrzask na górze, to góra lewa +, przerwa, -.
Na dole fazy.
tkoko - Czw 26 Maj, 2016
Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać. Jedno 6-cio pinowe łącze / męskie, zapewne służy do pomiaru hali silnika, żeńskie do pomiaru sterownika, gdzie czerwony to +, czarny to -, trzy pozostałe to wyjścia do halli.
WojtekErnest - Czw 26 Maj, 2016
tkoko napisał/a: | Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać. |
Mam obecnie silnik bez złącza. Chcę dodać takie 6 pinowe złącze, które przy okazji ma być
zgodne z standardem testera.
Anonymous - Czw 26 Maj, 2016
Pod czerwonym masz żółty, pod czarnym niebieski, zielony pod pustym.
tkoko - Czw 26 Maj, 2016
W załączniku masz schematy oraz film
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Tutaj wtyczki są odwrotnie!!
|
|
|