To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Czy da sie zaplesc BLDC na 20"
Saku - Czw 19 Gru, 2013 Temat postu: Czy da sie zaplesc BLDC na 20" Witam,
Panowie zakupilem BLDC 500W od forumowego kolegi
http://forum.arbiter.pl/v...?t=1824&start=0
Ale czy da sie go zaplesc na kolo 20"?
Czy dostane gdzies takie szprychy?
Pozdrawiam.
bartek - Czw 19 Gru, 2013
Oczywiście że się da. Fota w załączniku.
Szprychy dostaniesz tutaj: http://www.bartnik.bigduo.pl/ - 2,5mm motorowerowe.
Przy zaplocie na słoneczko trzeba jedynie rozwiercić otwory w obręczy żeby nyple weszły.
Przy zaplocie na 1 krzyż ( jak na foto ) trzeba rozwiercać otwory pod kontem.
Co do długości szprych to zapytaj Pana Szczygiel ( http://forum.arbiter.pl/p...iewprofile&u=14 ) jaką długość zastosował. Tyle że z tą długością to jeszcze trzeba ją dostosować do profilu obręczy więc najlepiej użyć kalkulatora:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
Mogę dodać jedynie że zaplot na jeden krzyż będzie trudny - ciężko włożyć szprychy w otwory, a potem nakręcić nypla, więc polecał bym zaniesienie silnika do jakiegoś serwisu. Samo centrowanie to już pikuś
Sam ostatnio zaplatałem MagicPie3 na obręcz 20" i nad samym włożeniem szprych i nypli zeszło mi 3h, a samo centrowanie trwało 0,5h.
Szczygiel - Pią 20 Gru, 2013
Już odpowiadam publicznie, może skorzysta ktoś jeszcze.
Zamówiłem w Bartniku:
zam.przyjęte na szprychę z gwintem M3 ( na drucie 2,63mm , gwint 2,9mm) wg. załączonego rysunku:
zapłaciełem:
kwota do zapłaty : 38 x 2,00 zł =76,00 + przesyłka 11,00 = 87,00 zł
szprychy są ze zwykłej stali (nie nierdzewne).
Koło widać w poście kolegi Bartka.
W obręczy trzeba solidnie rozwiercić pod odpowiednim kątem otwory pod szprychy, a i tak niektóre z nich są powyginane, ale wszystko jest ok. Zdecydowałem się na taki trudny zaplot bo widziałem kilka katastrof kół zaplatanych na słoneczko. Przy ostrzym hamowaniu wycinają się seriami, nawet po sześć i więcej (osobiście to oglądałem w kilku kołach 12"). Hamuję silnikiem nieustannie więc jest ono poddawane ostrym naprężeniom.
Silnik przygotowałem do nowej maszyny, którą krótko testowałem na pakiecie 48V ze sterownikiem od kol. Bartka. Wszystko działało ok. Dłuższe testy całości na wiosnę.
tomson - Sob 21 Gru, 2013
Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy
2mm
2.3mm
3.2mm
Przy szprychach 3.2mm ma nawet tak krótkie jak 60mm ale to trzeba zweryfikować
Nostusek - Sob 21 Gru, 2013
tomson napisał/a: | Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy
|
Zapewne wytrzymałość stali w tych 3,2 jest taka jak w dobrych 2 mm - sam powiedziałeś - chińczyk....
Saku - Wto 07 Sty, 2014
Witam,
Panowie macie jakis inny sklep niz "bartnik"?
Bo nie moge sie tam dodzwonic od konca grudnia
Szczygiel - Wto 07 Sty, 2014
Również kolega 7h7 oferuje tu: http://allegro.pl/szprych...3827956709.html
toft - Wto 07 Sty, 2014
Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro.
Nostusek - Śro 08 Sty, 2014
toft napisał/a: | Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro. |
Chińczycy robią wszystko z różnorakiej stali - jeśli coś ma być u chińczyka tanie to nie może być dobre. Napisałem tak z tego względu iż widziałem już w sklepach np. chińskie śruby o twardości 4,8 gdzie to jest deko twardsze od plasteliny niemalże. Sam z ciekawości kiedyś mierzyłem jakim momentem ukręcę śrubę 6 mm. Dla twardości 8,8 śruba była zdecydowanie mocniej się dokręciła zanim pękła - przy 4,8 chińską śrubę urwałem dokręcając ją płaskim kluczem specjalnie się nie siłując. Owszem chińczycy mogą zrobić również coś ekstra ale to ich ekstra również kosztuje więcej. Przekonałem się o tym na zasadzie prostwników - dobre chińskie wytrzymywały przeciążenie o 50%, słabej jakości przy parametrach znamionowych padały bardzo szybko.
|
|
|