To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent

70ivi452 - Nie 29 Gru, 2013
Temat postu: Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent
Mam silnik Nine Continent w tylnym kole. Problemem jest przecieranie izolacji przewodów przez obracającą się pokrywę boczną silnika (element w kolorze srebrny na zdjęciach).
Przewody mają w przy wyjściu z ośki dość ciasno. Czy ktoś poradzi mi coś na to?

Wyjście przewodów wygląda tak:


tas - Nie 29 Gru, 2013

Masz to źle poskręcane, a oś jest do góry nogami. Powinna być (choć nie musi) przewodami w stronę przodu bajka, bo to umożliwia dociągnięcie ich do ramy opaską :)

W kolejności ma być:
- Silnik
- Podkładka zabezpieczająca z uchem do dołu i na zewnątrz
- Rama
- Nakrętka samokontrująca (z podkładką lub bez)

Ja używam bez podkładki pod nakrętką bo wtedy nakrętka trzyma mocniej (kontruje się bezpośrednio na ramie).

Można też dociągnąć przewody do ramy odsuwając je od silnika zwyczajną trytytką.

Najlepiej jednak wypiłować w podkładce z uchem delikatny wypust, w którym chowa się część przewodu dociągniętego trytytką do ramy. Używałem tak przed zmianą przewodów na grubsze i było ok. Podkładka siedzi w bajku więc fotki nie zapodam.

W sytuacji, jeśli ktoś ma wymieniane przewody w silniku na grubsze pod duże moce, to prócz trytytki, watro tez wydrapać sobie pilnikiem takie coś:



Nie jest konieczne, ale jest fajne.

W wersji 'finalnej' może to wyglądać tak:



1 - Dystans tarczy hamulcowej
2 - Trytytka utrzymująca przewód na zagięciu, by nie zbliżał się do uszczelniacza łożyska osi (pogrubione przewody są sztywne i źle się zaginają w tym miejscu)
3 - Fabryczna podkładka z uchem lub wypiłowana podkładka ze zdjęcia na górze
4 - Wypiłowany wpust na przewód (można wypiłować w podkładce blokującej lub we własnej podkładce
5 - Podkładka centrująca ścisku hamulca na tarczy (zwykła podkładka M5 chyba)

70ivi452 - Nie 29 Gru, 2013

Dzięki Tas,
oś dałem jak piszesz "do góry nogami", ponieważ w ten sposób otwór z osi jest ukierunkowany w dół, co w moim zamyśle miało uniemożliwić spływanie wody do osi po przewodzie. Myślisz, że to nie problem?

tas - Nie 29 Gru, 2013

Fabrycznie środek osi jest zalany i szczelny. Nie ma opcji by się tamtędy coś wlewało. Już prędzej przez uszkodzony/zatarty/wysuszony simering. No ale powinno się je wymieniać co jakiś czas (tak z 5k km byłoby fajnie) dla świętego spokoju.

Ps. 'Coś' masz nie tak z hamulcem chyba.
Wydaje mi się, że masz źle ustawiony ścisk, bo ślad na tarczy od okładziny jest tylko na ~50% jej szerokości, a to niefajnie. Zerknij czy okładzina trzyma tarczę na całej wysokości czy tylko za jej brzeg. Słabe hamowanie jest i szybkie zużywanie okładzin.

Mocne silniki mają oś nie pasującą do zwyczajnej ramy co skutkuje takim efektem.
Należy albo obniżyć zacisk poprzez obniżenie adaptera hamulca (np spiłowanie mu ~5mm z wysokości) albo pogłębienie haka w ramie o ~5mm. Druga opcja jest lepsza, bo dodatkowo prócz poprawnie pracującego hamulca masz maksymalnie pewnie unieruchomioną oś.

Ślad powinien zajmować 90% szerokości tarczy czyli całą wysokość okładziny..


toft - Pon 30 Gru, 2013

W ryflowanych (nieokrągłych) tarczach avida istnieje problem ocierania wzgórków o wnętrze zacisku. I często trzeba nieco oddalić zacisk od osi tarczy. JA muszę do ori adaptera dwać extra dwie podkładki po 1mm aby nie tarło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group