To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER

Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

Bzdura, to pomówienie głoszone przez komunistów i tych wspierających kupowanie paliw (nawet węgla, chociaż Polska węglem stoi) od Rosji, żeby ich zbroić za naszą kasę przeciw nam.
U nas dłużej świeci słońce niż w Kalifornii, do tego ostatnio farmy fotowoltaiczne w Polsce rosną jak grzyby po deszczu i małym mówią, że u nas nie ma słońca, bo wielcy chcą, żeby u nich kupować prąd zamiast mieć swój.

Anonymous - Nie 02 Lis, 2014

Raczej przesadzasz z tymi dniami słonecznymi.
Tu masz mapkę nasłonecznienia świata, to się z nią zapoznaj dokładniej.


Adam Wysokiński - Nie 02 Lis, 2014

Zbyszek Kopeć napisał/a:
U nas dłużej świeci słońce niż w Kalifornii


Zbyszek Kopeć napisał/a:
Bzdura, to pomówienie głoszone przez komunistów

Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

Te złe obrazki wyliczające eko. są dla Polaków słuchających lobby paliwowego, które wspiera rosyjskie armie za naszą kasę kupując od nich paliwa (nawet węgiel, chociaż Polska na węglu stoi).
Dam link (na dole strony są ładne przykłady):
http://gramwzielone.pl/
oraz ten przykład:
http://gramwzielone.pl/en...icznej-w-polsce
U mnie latem dzień ze słońcem zaczyna się przed piątą rano i kończy się ok. 21-szej, o wiele dłużej niż na równiku.
A na Arktyce jak słońce wzejdzie, to kilka miesięcy świeci bez przerwy i tam nawet białe niedźwiedzie mają ok. 2 cm białej sierści i kilka centymetrów czarnej, ta biała jest do odbijania światła, bo by się przegrzał i zdechł (zoologia).

Anonymous - Nie 02 Lis, 2014

Mam rozumieć, że przez całe lato, od 5 rano do 21-ej nie masz ani jednej chmurki na niebie?
Tu nie chodzi o długość dnia, tylko o nasłonecznienie.
Więcej naładujesz przez 12 godzin słonecznych, niż przez 16 godzin pochmurnych.
I nie powoduje tego żadne lobby paliwowe.
Biorąc pod uwagę swój pojazd, w pochmurny dzień mam doładowanie średnio 3A, a w słońcu 7A, to jest różnica zasadnicza.

Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

Sprawa jest oczywista dla mnie.
Podobnie mówili, że zrobię auto EV najwyżej na 2km i akumulatory będą ważyć 3 tony, a na świecie auta na prąd nigdy nie będą jeździć, a tu świat się zmienił, jedynie Polska z tyłu ciągnie, nawet Norwedzy z zimnego kraju jeżdżą i Finlandczycy obok reniferów używają EV, tylko my ulegamy namowom wrogich sił.
Do tego na energii solarnej nawet samoloty latają i to też w nocy: http://gadzetomania.pl/20...-rowniez-w-nocy

Anonymous - Nie 02 Lis, 2014

Polska nie ciągnie się z tyłu, bo ja jeżdżę pojazdem solarnym. I to nie od parady, czy pokazu, tylko na co dzień.
fineasz - Nie 02 Lis, 2014

Jeszcze dużo wody w Wiśle przepłynie żeby było więcej elektrycznych samochodów na naszym rynku. Spadająca cena ropy i benzyny temu nie sprzyja. Biorąc pod uwagę cenę zakupu akumulatorów, realny zasięg na 1 ładowaniu oraz ich żywotność, na chwilę obecną nie jest to za opłacalne. Chyba, że w przyszłości ceny ogniw wyraźnie spadną.
Co innego rowery elektryczne albo skutery czy motory. To już ma sens wg mnie :)

Eryk1000 - Nie 02 Lis, 2014

fineasz masz rację dopóty ceny akumulatorów nie spadną lub ich pojemność nie wzrośnie to nie ma co się dziwić że pojazdy elektryczne nie są popularne. Po prostu się to nie opłaca. W obecnej chwili pojazdy elektryczne cieszą hobbystów i zarażonych elektrofonów ;)
Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

A w USA benzyna jest po dwa i pół złotego (w przeliczeniu) za litr:
http://www.kierunek.us/us...-w-stanach.html
galon się przelicz i dolary się przelicza.
W USA jest ogromna ilość elektrycznych samochodów, cóż Amerykanie mają lepsze liczenia i dbają o zdrowie swoich obywateli, podobnie jest z innymi.
A u nas my Polacy też robimy się mądrzejsi i zaczynamy przerabiać lub dużo kupować elektrycznych samochodów łącznie z różnymi TESLA-mi.
Już coraz więcej nawet ludzi czyta skład chemiczny na opakowaniach żywności i nie patrzą na tańsze, ale na zdrowsze, chociaż chemia kosztuje i cena musi obejmować łapówki dla kontroli, żeby nie wykryli błędów przy pisaniu np. o pochodzeniu soli ze zmiotek drogowych po akcjach zimowych (było w TVN).

Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

A w Polsce mamy słońca, że hoho, przykład:
http://biznes.interia.pl/...ie,2049304,4199
Czyli już każdy rower EV powinien być nowoczesny i z fotoogniwami:
http://davidbly.com/archi...-bridge-square/
Jeżdżą na świecie, to i Polacy dadzą radę.

Eryk1000 - Nie 02 Lis, 2014

Ludziska sami się napędzili, kupują co tańsze, na taką teslę to przeciętnego polskiego zjadacza chleba nie stać, zresztą nie tylko o tesli mową każdy obecnie wyprodukowany samochód elektryczny kosztuje kupę kasy. Z ekologią też jest jakoś u nas nijako, bo przecież prąd do naładowania takiej tesli to bierze się z gniazdka a jak wiadomo żeby ten prąd był w gniazdku to trzeba go wyprodukować czyli spalić węgiel tudzież inne paliwo i tak dalej jest emisja w powietrze. Jak na razie ładnie w ekologię idą Niemcy z instalacjami PV i wiatrakami, albo forumowy pojazd SOLAR POWER zeeltoma ;)
tas - Nie 02 Lis, 2014

Nie trzeba być profesorem matematyki, żeby policzyć, że samochodów elektrycznych w obecnym stanie po prostu nie opłaca się mieć.
Tak samo te Twoje przykłady elektrowni EV, nie ma to prawa bytu ekonomicznego. A to, że skarb państwa dopłaca do takich inwestycji (zielone certyfikaty) to co innego. I ja bym się tak nie cieszył na Twoim miejscu, bo Ty też się zrzucasz na sukces tego "inwestora" i jego zarobek, reklamy itp.

gienek333 - Nie 02 Lis, 2014

Pojazd przedstawiony na filmie na pewno ma również akumulatory, bo bez nich ciężko by było mu ruszyć z miejsca (tu przytyk do Z. panelami trzeba ładować aku). Co do opłacalności to prosta symulacja. Mamy dwa pojazdy, spalinowy 6l ON na 100km i elektryk 15kWh/100km. Pierwszy ca 31 pln, drugi 4,50 do 7,50 przyjmijmy średnio 6 pln/100km. Zyskujemy 25 pln/100km. Żywotność aku li-jon ca 800 cykli, czyli 80 000 km. 800x25 daje 20 000 pln, koszt aku u kolegi Fineasz 12 000. Nie liczę olejów, fapów i innej tandety.
Zbyszek Kopeć - Nie 02 Lis, 2014

Przecież każdy wie, że dobry samochód EV zużywa prądu za 3,-zł na 100km, a przy solarach jest darmowa energia.
I jak tu ma być dobrze w Polsce przy tej partii rządzącej i koalicyjnych ?
http://natemat.pl/105929,...zeli-krasc-prad
Tylko wrogowie Polski przeliczają tendencyjnie, żeby zmusić do kupowania paliwa (też węgla) od rosyjskich władz, żeby się zbroili za nasze przeciw nam.
http://wiadomosci.wp.pl/k...l?ticaid=113bbf
że o koncernach zachodnich nie wspomnę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group