To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - Jak obliczyć prędkość obrotową silnika DC?
matii000 - Sob 18 Sty, 2014 Temat postu: Jak obliczyć prędkość obrotową silnika DC? Proszę o pomoc w obliczeniu prędkości obrotowej silnika, na początek jakie dane będą potrzebne i w jakich jednostkach? Napęd jest rozwiązany za pomocą przekładni zębatej.
Mechano - Sob 18 Sty, 2014
Co chcesz konkretnie obliczyć? Prędkość obrotową silnika bez obciążenia, czy prędkość za przekładnią?
matii000 - Sob 18 Sty, 2014
Tak bez obciążenia, będę wymieniał silnik i chciałbym wiedzieć na czym stoję, niestety nie mam żadnych danych na temat tego silnika więc pozostają tylko obliczenia
Adam Wysokiński - Sob 18 Sty, 2014
Po mojemu to się nie uda. To znaczy można ale trzeba dużo danych. Niektóre masz, np. ile działek komutatora, jakie napięcie zasilające, średnica wirnika, itp. A potrzeba np. ilość zwojów, przekrój żelaza na wirniku, indukcja w szczelinie magnetycznej i cała masa innych. Nie prościej zmierzyć te obroty?
Anonymous - Nie 19 Sty, 2014
Przyłóż ośkę silnika do koła od roweru z licznikiem i sobie wyliczysz
matii000 - Nie 19 Sty, 2014
A pod obciążeniem, jeśli wiem że prędkość max to 20km/h
Anonymous - Nie 19 Sty, 2014
Oblicz przełożenia i wyliczysz. To proste działania na mnożenie i dzielenie
Jariko - Nie 09 Lut, 2014
można akustycznie. Załóż na ośkę jakiś drut, który będzie stukał o np. plastikową kartę. Ściągnij na telefon analizator widmowy lub jakiś miernik częstotliwości. Będziesz miał obroty na sekundę. Pomnożysz przez 60 i masz rpm/min. Ale z napędzeniem koła rowerowego z licznikiem oską silnika to chyba najprostszy sposób. Obroty obliczysz dzieląc prędkość z licznika przez obwód ośki.
Mibars - Pią 14 Lut, 2014
Jariko, to jest genialne Mam akurat silnik, którym napędzam małą maszynkę, który katalogowo powinien mieć jakieś 2000+ rpm, a na oko i za przekładnią z pasków ma znacznie mniej i właśnie chciałem sprawdzić ile tak naprawdę mam, a ile tracę na np. rozciąganie się gumowych pasków magnetofonowych
Adam Wysokiński - Pią 14 Lut, 2014
Ale to nie jest obliczenie tylko mierzenie
|
|
|